Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: E-flight Super Cub 25e ARF

  1. #1

    Standard E-flight Super Cub 25e ARF

    Hej,
    Är det någon här som har erfarenhet av just denna kärra, dvs en Super Cub från E-flight?
    Bilder etc finns på nedanstående länk.
    /Örjan

    http://www.e-fliterc.com/Products/De...ProdID=EFL4625
    Senast redigerat av Örjan den 2012-12-01 klockan 21:12.

  2. #2
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Raderat! Orsak: Missade att du frågade om Super Cuben, jag ägde Cub 25e.
    Om Super Cub 25e har jag ingen erfarenhet, förutom att jag har tittat ner i en kompis låda, och den var jättefin.

    // Fredrik W

  3. #3

    Standard Re: E-flight Super Cub 25e ARF

    Har den modellen. Den er ganske tung og jeg valgte å modifisere den med 10g hitec servoer og 3s batteri oppsett. Flyttet servoer frem til baksetet for å slippe bly i nesa. Den flyr faktisk skala pent med 2s.

    Fantastisk fin og velgjort modell men synes anbefalt oppsett er altfor tungt.

    Her er min; https://www.youtube.com/watch?v=qJDP...e_gdata_player

    Mvh
    Alf
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Precis som Fredrik är vi några i klubben som har E-Flight Cub 25E. Även där gäller det att hålla den lätt och den som flyger bäst är den som man trodde skulle vara undermotoriserad och med risk att vara aningen baktung. Men ännu bättre flygare tycker en av kompisarna att denna Clipped Wing Cub är - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Ply_ARF_.html
    Kompisen är väldigt nöjd med flygegenskaperna och när man ser den i luften förstår man varför. Den svagaste punkten är nog landstället och det faktum att det är ett utpräglat lättviktsbygge men hanterar man den efter förutsättningarna så är det uppenbarligen en bra flygare. Det finns nog en Super Cub-variant som påminner mycket om Clipped Wing-varianten - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Ply_ARF_.html
    Den har jag dock inte sett i luften.
    Hälsningar
    Roger

  5. #5

    Standard

    Hej och tack för era svar.
    Dessvärre är det nog så att de flesta ARF:er är för tungt byggda rent generellt. Jag hade tänkt använda denna maskin att göra en remake till Fpl51 som fanns i Armén en gång i tiden, men innan dess flyga den som den är och med i hobbyrummet upphittade servon, reglage etc, men med tanke på vad som sagts, tvekar jag.
    Hobbykings motsvarighet har jag sett i luften i Malmö och den flyger fantastiskt fint. Att jag fastnade för E-flights var att den är önskvärt stor OCH att den går in i bilen utan demonteringsbehov. Hobbykings variant är snäppet för stor för denna lättjefulla hantering.
    Hälsningar
    Örjan

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om du möjligen kunde nöja dig med Clipped Wing-varianten på HK så har den ju aningen mindre spännvidd än E-flites Super Cub. Men vill man ha en Super Cub så brukar det vara det som gäller och inget snarliggande substitut...
    Hälsningar
    Roger

  7. #7

    Standard

    Tack McRegor,

    Javisst skulle jag kunna nöja mig med en avklippt variant. Men att jag vill ha super-varianten beror främst på att jag är ute efter "basen" till Fpl51.....här ären länk: http://www.avrosys.nu/aircraft/Mod_a...1/651Fpl51.htm

    Hälsningar
    Örjan

  8. #8

    Standard Re: E-flight Super Cub 25e ARF

    I tillegg ser Eflite super Cub betydelig bedre ut enn HK sin....

    Ett par enkle modifikasjoner som nevnt så får du en velflygende og fin modell

    Mvh
    Alf
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  9. #9

    Standard

    Hej Alf,
    Ja, den ser fin ut. Likaså om man granskar manualen verkar den vara gediget byggd.
    Tack för dina rekommendatoner och att flytta höjd-/sidservo är förmodligen ett mindre preoblem, annat än det kanske inkräktar på kabinurymmet om man skulle vilja inreda detta
    Hälsningar
    Örjan

  10. #10

    Standard Re: E-flight Super Cub 25e ARF

    Jeg satt mine bak den bakre stolen så jeg tror du kan lage full innredning uten at det vil skjemme skaladetaljene. Selv med min modifisering så synes jeg den er på maxvekt i forhold til å fly bra

    Mvh
    Alf
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

Liknande ämnen

  1. Top Flight P47 ARF, OS 91FS
    Av Kenny i forum Byggdagboken
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 11:45
  2. Return to flight!
    Av Elflygarn i forum Nybörjare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 08:19
  3. 2 och 3 flight!
    Av Joha i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 14:12
  4. Extreme Flight Yak 54 88''
    Av Anton i forum Byggdagboken
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 19:12
  5. Flight School 101 :)
    Av gimbo i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •