Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

mne: Kllarbrand!!! Alla mina modellflygplan,uppbrunna eller sot/rkskadade!nskar rd!

Reg.datum
    May 2008
    Inlgg
    253
    Jobb
    taxifrare,modellflygare
    Klubb
    re molanda flygfrening

Standard

S har en kvinnlig skadesanerare frn Sundsvall varit hr idag.detta tror jag skall kunna lsa sig vldigt smidigt,sanering av sotskadade plan och elektronik var hon inte intresserad av! Det rcker att jag tittar p dina plan s ser jag ju att dom r frstrda, hon var imponerad av min hobby... Vljer jag pengar fr jag ut 70% av vrdet,ven detta var disskutabelt sade hon. Vljer jag att kpa nytt s fr jag ut fullt pris!!! Men hon tyckte att det blir ett evigt skickande med kvitton osv osv. S jag fr se hur jag gr, sndare+ alla mina laddare,snt blir ju nytt. Sedan fr jag kpa igen maskinerna fr en sporadisk summa. S jag tror nog jag ska g ur detta utan att g allt fr mycket back!! Det sura nu r att mitt frtljt till husvagnen, ett Isabella ambassadr, fr jag inte ut ett skit fr tydligen, detta skall enligt henne inte g p lsret??? Kan detta verkligen stmma??? Hade jag haft en separat frskring p husvagnen d skulle det ha gtt p denna. Sjlv tycker ju jag att denna skall g under lsre?, vem vill ha ett frstllt liggandes i husvagnen ver vintern??? I kyla och ev kondens. Tltet r ju fullstort till en 620 meter vagn, s det kostar ju i runda slngar runt 20tkr nytt.klder likas som hngde i kllaren r det ju skit och ingenting fr. Men men, det lser sig nog bra i slutndan.elverk, svets, och motorsgar likas r ju frstrt
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottrer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,gr som ett skllat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,frsedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i ldan nnu...saito 91 skall i denna

Standard

Vldigt trkigt att hra Lennart. Jag som alltid stoppar askan i en plasthink. Ska nog sluta med det ven om det aldrig hnt att det varit ngon gld i askan.

Det dr med att inte klder skulle ing i frskringen verkar ju helskumt. Vad hade hon fr frklaring till det? Dom r ju frstrda och mste ersttas.

Frstr mycket vl dina fasa ver vad som hade kunnat ha hnt i vrsta fall. Hoppas du kommer ver det s snart som mjligt. Du fr anvnda sinnesrobnen s du kommer vidare. S typiskt det dr med att telefonen ringer och s brjar man engagera tankarna i ngot annat. Hoppas allt lser sig till det bsta.

/mats

/Mats

Reg.datum
    May 2008
    Inlgg
    253
    Jobb
    taxifrare,modellflygare
    Klubb
    re molanda flygfrening

Standard

Ja,Mats vldigt trkigt. Men det r end fantastiskt!! Min hgre makt, eller kraften starkare en min egen!!! den har hjlpt mej mer en en gng! Huset var rkfyllt med denna giftiga rk,min son p 12r hade pga att det luktat s fruktansvrt, i ren reflex dragit tcket ver huvudet inne i sitt rum. Han var nstan p grnsen till medvetslshet d jag kom in i hans rum. Sjlv minns jag bara bitvis av frloppet, detta pga av pverkan av rkgaserna! Men jag vaknade i sista stund, det jag kommer ihg r att jag stnger in sonen i vardagsrummet och ppnar upp alla fnster. Detta rum var nstan helt opverkat d drren dit in var stngd, dr lg f. min kra sambo och sov framfr tv apparaten. S varfr vaknade jag och inte somnade in?? Jo, givetvis s hjlpte min hgre makt mej!! Detta har jag ftt bevis p mnga,mnga gnger.Vad denna hgre makt r det vet jag inte!! Men den har hjlpt mej!! Mnga gnger med genom ren. Var p mte igrkvll. Som tema hade vi sinnesrobnen, stod om denna i sista bullentinen. Detta passade mej utmrkt!! Jag r otroligt tacksam att jag har min son, min sambo, mina katter, min hund,och mej sjlv i livet idag. Idag fr jag mta en ny dag, en sotig dag i hobbyrummet! Skriva, skriva skriva..... Lister p allt som r frstrt. Knde ett stort frtroende med den kvinnliga skaderegleraren, mtte henne med ett vldigt fast handslag,man knner direkt vad det r fr mnniska nr man mter densamma i ett handslag, visst r det fantastiskt?? Men s r det! Idag fngar vi dagen. Lev vl ta vara p varandra,i morgon kan det tyvrr vara fr sent....
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottrer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,gr som ett skllat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,frsedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i ldan nnu...saito 91 skall i denna

Reg.datum
    Jun 2011
    Inlgg
    412
    Blogginlgg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

Standard

Tack fr dina kloka ord mitt i elndet!
    Hrligt att hra att det gick bra fr din familj!
    Jo, det r dagarna som gr som r livet!

Kenys avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    91
    Jobb
    f.d. Mttekniker. Prioriterar min egen tid numera.
    Klubb
    Kpings MFK Jordfrsarna

Standard

Ja, det var kloka ord. Nr man rkar ut fr en sdan fruktansvrd hndelse, d inser man vad som r viktigt hr i livet.
    Vilken tur att ni alla klarade er. Det r det viktigaste. Allt annat r saker som gr att erstta.
    *RC-flyers do it in the air*

/ Keny

Liknande mnen

1. MRFS nskar er alla en God Fortsttning!
    Av Kenneth E i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2012-12-29, 17:10
  2. QAV500 ram, nskar info..
    Av markusb i forum Quad
    Svar: 15
    Senaste inlgg: 2012-11-19, 11:45
  3. Svar: 6
    Senaste inlgg: 2012-05-14, 21:16
  4. Vad nskar ni fr tokerier till Jul
    Av wesse i forum Allmnt och Tips
    Svar: 18