Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Källarbrand!!! Alla mina modellflygplan,uppbrunna eller sot/rökskadade!önskar råd!

  1. #21

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Så har en kvinnlig skadesanerare från Sundsvall varit här idag.detta tror jag skall kunna lösa sig väldigt smidigt,sanering av sotskadade plan och elektronik var hon inte intresserad av! Det räcker att jag tittar på dina plan så ser jag ju att dom är förstörda, hon var imponerad av min hobby... Väljer jag pengar får jag ut 70% av värdet,även detta var disskutabelt sade hon. Väljer jag att köpa nytt så får jag ut fullt pris!!! Men hon tyckte att det blir ett evigt skickande med kvitton osv osv. Så jag får se hur jag gör, sändare+ alla mina laddare,sånt blir ju nytt. Sedan får jag köpa igen maskinerna för en sporadisk summa. Så jag tror nog jag ska gå ur detta utan att gå allt för mycket back!! Det sura nu är att mitt förtäljt till husvagnen, ett Isabella ambassadör, får jag inte ut ett skit för tydligen, detta skall enligt henne inte gå på lösöret??? Kan detta verkligen stämma??? Hade jag haft en separat försäkring på husvagnen då skulle det ha gått på denna. Själv tycker ju jag att denna skall gå under lösöre?, vem vill ha ett förställt liggandes i husvagnen över vintern??? I kyla och ev kondens. Tältet är ju fullstort till en 620 meter vagn, så det kostar ju i runda slängar runt 20tkr nytt.kläder likaså som hängde i källaren är det ju skit och ingenting för. Men men, det löser sig nog bra i slutändan.elverk, svets, och motorsågar likaså är ju förstört
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  2. #22

    Standard

    Väldigt tråkigt att höra Lennart. Jag som alltid stoppar askan i en plasthink. Ska nog sluta med det även om det aldrig hänt att det varit någon glöd i askan.

    Det där med att inte kläder skulle ingå i försäkringen verkar ju helskumt. Vad hade hon för förklaring till det? Dom är ju förstörda och måste ersättas.

    Förstår mycket väl dina fasa över vad som hade kunnat ha hänt i värsta fall. Hoppas du kommer över det så snart som möjligt. Du får använda sinnesrobönen så du kommer vidare. Så typiskt det där med att telefonen ringer och så börjar man engagera tankarna i något annat. Hoppas allt löser sig till det bästa.

    /mats

    /Mats

  3. #23

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Ja,Mats väldigt tråkigt. Men det är endå fantastiskt!! Min högre makt, eller kraften starkare en min egen!!! den har hjälpt mej mer en en gång! Huset var rökfyllt med denna giftiga rök,min son på 12år hade pga att det luktat så fruktansvärt, i ren reflex dragit täcket över huvudet inne i sitt rum. Han var nästan på gränsen till medvetslöshet då jag kom in i hans rum. Själv minns jag bara bitvis av förloppet, detta pga av påverkan av rökgaserna! Men jag vaknade i sista stund, det jag kommer ihåg är att jag stänger in sonen i vardagsrummet och öppnar upp alla fönster. Detta rum var nästan helt opåverkat då dörren dit in var stängd, där låg f.ö min kära sambo och sov framför tv apparaten. Så varför vaknade jag och inte somnade in?? Jo, givetvis så hjälpte min högre makt mej!! Detta har jag fått bevis på många,många gånger.Vad denna högre makt är det vet jag inte!! Men den har hjälpt mej!! Många gånger med genom åren. Var på möte igårkväll. Som tema hade vi sinnesrobönen, stod om denna i sista bullentinen. Detta passade mej utmärkt!! Jag är otroligt tacksam att jag har min son, min sambo, mina katter, min hund,och mej själv i livet idag. Idag får jag möta en ny dag, en sotig dag i hobbyrummet! Skriva, skriva skriva..... Lister på allt som är förstört. Kände ett stort förtroende med den kvinnliga skaderegleraren, mötte henne med ett väldigt fast handslag,man känner direkt vad det är för människa när man möter densamma i ett handslag, visst är det fantastiskt?? Men så är det! Idag fångar vi dagen. Lev väl ta vara på varandra,i morgon kan det tyvärr vara för sent....
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Tack för dina kloka ord mitt i eländet!
    Härligt att höra att det gick bra för din familj!
    Jo, det är dagarna som går som är livet!

  5. #25

    Kenys avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    95
    Jobb
    f.d. Mättekniker. Prioriterar min egen tid numera
    Klubb
    Köpings MFK Jordfräsarna

    Standard

    Ja, det var kloka ord. När man råkar ut för en sådan fruktansvärd händelse, då inser man vad som är viktigt här i livet.
    Vilken tur att ni alla klarade er. Det är det viktigaste. Allt annat är saker som går att ersätta.
    *RC-flyers do it in the air*

    / Keny

Liknande ämnen

  1. MRFS önskar er alla en God Fortsättning!
    Av Kenneth E i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 17:10
  2. QAV500 ram, önskar info..
    Av markusb i forum Quad
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-19, 11:45
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 21:16
  4. Vad Önskar ni för tokerier till Jul
    Av wesse i forum Allmänt och Tips
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 23:39
  5. Modellflygplan vad är det ?
    Av 9,3x62 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •