Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Talon

  1. #1

    Standard Talon

    Det tar sig motorerna på plats
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	328 
Storlek:	47,6 KB 
Id:	34796  

  2. #2

    Standard

    Då är den färdig
    Tiger motor Tiger Motors MT2814 770 kv Coptermotor
    ESC Turnigy Plush 30 amp
    Propp Xoar 11-7
    KK2 kort
    Förlängt armarna på den flyger kanon ,stabilt ja som ett lokomotiv om man vill det
    UffeKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF3140.JPG 
Visningar:	299 
Storlek:	122,2 KB 
Id:	35196Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF3144.JPG 
Visningar:	302 
Storlek:	94,7 KB 
Id:	35197Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF3143.JPG 
Visningar:	289 
Storlek:	89,2 KB 
Id:	35198Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF3141.JPG 
Visningar:	267 
Storlek:	125,0 KB 
Id:	35199Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF3142.JPG 
Visningar:	253 
Storlek:	123,0 KB 
Id:	35200

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Svårt att inte gilla en tri. Vad blev det för storlek?

  4. #4

    Standard Talon

    Cool, klurar lite på om det ska bli en Tri. Undrar också vad det är för storlek, mått mellan motorerna, ca 1 m?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #5

    Standard

    Hejsan bredden mellan armarna blev 90 ,kanske skulle lagt till så dom blev en meter men den är superstabil som den är.
    Passar bra när man ska fota lite
    Uffe

  6. #6

    Standard

    Undrar om nån fler testat Xoar Multiproppar http://www.autopartner.se/propellrar...r-c-681-7.aspx ?
    Jag gick från hobbycitys plastproppar till Xoar ,vilken skillnad det blev , behövde inte balancera dom suverän kvalitet
    U

  7. #7

    Standard Talon

    Samma erfarenhet som du, flyger dem på min Octo och har beställt för att testa på min Disco quad.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #8

    Standard

    Kör 11-7 nu väntar på 12-5 som kommer i morrn förhoppningsvis,autopartner brukar vara snabba med att skicka
    u

  9. #9

    Standard

    Fick mina 12-5 men fick ett missöde innan jag testat dom ,,en paja,maila autopartner fick en ny omgående gratits ,suverän service,och oj va bra det blev Xoar proppar är kanon

  10. #10

    Standard

    Gah! Min talon fick ryck (kortis) o kraschade in i träd, vänster arm gick av i fästet, servon dog, köpte en savöx. Den anlände på 2 dagar. Men tror du inte posten får för sig att först skicka nya armen till ett ställe tvärs över stan och sen när jag väl kommer dit så har dom skickat tillbaka den till Hong Kong en halvtimme innan för att "adressen inte gick att tyda". Yeah right. Nån som har en arm o sälja, kanske nån som köpt dom förlängda armarna?
    Senast redigerat av veqtor den 2013-05-23 klockan 18:22.

  11. #11

    Standard

    Nån? Kan betala 100 kr skickad som vanligt brev

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    54
    Jobb
    Dr
    Klubb
    Mora MFK

    Standard

    Vad ska jag ha? Kör APC 10x4.7 nu men skulle vilja prova något stabilare, är det 10x4 eller 10x5 som gäller? Har lagom starka motorer så jag gissar att 10x4 är rätt för mig?

  13. #13

    Standard

    Jag har varit ute o flugit en del med min talon, upplever dock alltid att den drar åt något håll, olika varje flygning. Vind? Felkalibrering? Den känns allmänt instabil också, känner att jag skulle vilja ha mer kontroll på något sätt, istället kämpar jag mot den hela tiden. Har flugit allt möjligt i simulatorer, t.om 3D helikoptrar som ju ska vara svåra, ändå kämpar jag för att hålla denna någorlunda stabil...

    En sak jag tänkt på är, när man skruvar åt armarna, så sitter dom inte helt fast, utan går att vicka något fram o tillbaka, detta kan ju inte vara okej eller?

  14. #14

    Standard

    Fick bättre koll på min talon, men drabbades av övermod pga detta
    Crashade... Nån som har ett par svanslänkar? Losi-ersättarna vore fett, men känner inte att jag behöver 20... Eller, vet någon en butik i Sverige, helst Stockholm som säljer dom?

Liknande ämnen

  1. Turnigy Talon Tricopter
    Av uffe40 i forum Tricopter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-11-24, 18:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •