Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Förslag

  1. #1

    Standard Förslag

    Inser nu att man skall inte köpa saker (plan) som ser ball ut för de flyger väldigt kort
    när man inte kan flyga så nu skall jag fråga först ......förslag på lättflugen inte för stor
    el-maskin önskas är öppen för begangnat om nån finns i närheten.
    20 A motorkontroll ,miniservon och motor samt 3S ackar finns

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Multiplex Easystar II kan nog passa till dina redan inhandlade prylar:

    https://www.autopartner.se/multiplex...751-c-563.aspx

    Men ring och kolla så det du har passar i modellen, och vad du behöver för att få ihop till en komplett modell bl a propeller m m.

    /Bo

  3. #3

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Det är ett bra förslag , MP Twister är ypperlig att lära sig på. Det är väl inte säkert att dina grejor passar Peter men det ser du i länken till Autopartner.

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av puggen Visa inlägg
    MP Twister är ypperlig att lära sig på.
    ????
    Du måste väl ändå mena att det är lättare att lära sig flyga med en Easystar än en Twister??
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av puggen Visa inlägg
    Det är ett bra förslag , MP Twister är ypperlig att lära sig på. Det är väl inte säkert att dina grejor passar Peter men det ser du i länken till Autopartner.

    /Roffe
    Öhhh tvister är ju nån jäkla hårfön......det kan du väl inte mena ?

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Vi har haft ett par nybörjare som börjat med Mpx Funcub vilket också gått bra om man har ett fält att markstarta ifrån och landa på.
    Det beror ju givetvis också på hur lätt man har att komma igång och har man inget bra fält som man kan markstarta ifrån så är ju en Mpx EasyStar bra alternativt en Mpx EasyGlider som är en utmärkt "liten" el-seglare - http://www.autopartner.se/multiplex-...325-c-438.aspx
    Hälsningar
    Roger

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Multiplex EasyGlider som nämdes är också bra nybörjarmodell, vi har två såna modeller i en av klubbarna jag är med i. Provapå modell med dubbelkommando används den till för närvarande men går förstås att ha till skolverksamhet eller lära sig att flyga med på egen hand (men alltid bättre att ta hjälp av klubb eller nån som kan flyga i början).

    /Bo

  8. #8

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    Vi har haft ett par nybörjare som börjat med Mpx Funcub vilket också gått bra om man har ett fält att markstarta ifrån och landa på.
    Det beror ju givetvis också på hur lätt man har att komma igång och har man inget bra fält som man kan markstarta ifrån så är ju en Mpx EasyStar bra alternativt en Mpx EasyGlider som är en utmärkt "liten" el-seglare - http://www.autopartner.se/multiplex-...325-c-438.aspx
    Hälsningar
    Roger
    Håller med!
    Jag är inne på min andra EasyGlider, visserligen ren seglare utan motor, men alldeles utmärkt till att jaga termik, eller tillochmed lasta med nåt hekto bly och kasta ut från hangkanten...
    Retroholic!

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PeteriÅseda Visa inlägg
    Inser nu att man skall inte köpa saker (plan) som ser ball ut för de flyger väldigt kort
    när man inte kan flyga så nu skall jag fråga först ......förslag på lättflugen inte för stor
    el-maskin önskas är öppen för begangnat om nån finns i närheten.
    20 A motorkontroll ,miniservon och motor samt 3S ackar finns
    Själv lärde jag mig flyga med en Multiplex Minimag (http://www.autopartner.se/multiplex-...ternalsearch=1) som jag bytte motor till en borstlös i (finns nu i färdigt brushless kit). Flög väldigt mycket på vintern med skidor på planet. Kände mig ganska trygg med den då den i stort sett planade ut om man fick problem och bara släppte spakarna.
    Men jag tror även att FunCub, EasyCub & Mentor är bra nybörjarplan. Multiplex Mentor har vi som trainer i klubben och så har även en del andra klubbar.
    Vill man sedan övergå till lite mer 3D flygning så tycker jag att Multiplex Parkmaster är helt suverän. Materialet i Multiplex planen är ruggigt bra och skulle de mot all förmodan gå sönder så lagar man det lätt med UHUPOR lim.

  10. #10

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av puggen Visa inlägg
    Det är ett bra förslag , MP Twister är ypperlig att lära sig på. Det är väl inte säkert att dina grejor passar Peter men det ser du i länken till Autopartner.

    /Roffe
    Hjärnsläpp kallas det menade Easystar och tänkte nog på min Twister....

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

Liknande ämnen

  1. Monterings förslag
    Av sm3xrq i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 21:50
  2. Ducted fan förslag!
    Av chulie i forum Elmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 14:29
  3. Förslag på ny kärra.
    Av loop i forum Metanolmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 08:54
  4. Förslag på servo
    Av Ompa i forum Helikopter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 17:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •