Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Orange reciver och Dx6i

  1. #1

    Standard Orange reciver och Dx6i

    Har letat efter en beskrivning hur en mottagare typ RX r610 skall uppföra sig tillsamans
    med en spektrum Dx6i har letat i forumen med . När den skall binda så slutar den inte att
    pipa höjd och skevroder funkar ( delta vinge) men inte motor funktionen , det rycker i motorn
    men den snurrar inte har provat med andra accar osv . Det underliga var att det har fungerat innan
    kan motorkontrollen ha givit upp men tycker att då borde inte mottagaren fortsatt att pipa eller eller finns det nån form av varnings funktion för motor kontrollen ? Hör till saken att det sista jag gjorde varvat krascha så
    proppen gick åt skogen.

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Funkar servon så har mottagaren bundit.
    Ditt problem är att fartreglaget inte fattat att du har trotteln på noll gissar jag.
    Du kan ha rätt i att fartreglaget har fått paj med kommunikationen med motorn för även en sån sak kan göra att det inte går i ready-läge.
    Kolla upp så att trådarna är hela till motorn, att det inte ser bränt ut på krympslangen runt fartregleget eller att kanalen är rev.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Har du trottelspaken längst ner mot tomgång när du sätter i acken? Är det samma som du hade i Teleborgshallen så gjorde den ungefär likadant där vill jag minnas ..men sen blev det ok plötsligt..
    Jag misstänker att du inte har fler fartreglage att testa med Peter..

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

  4. #4

    Standard

    Får väl prova med ett annat reglage funderarna mest på varför det fortsätter och pipa och blinka i mottagaren

  5. #5
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Sätt gastrimmen på min så kanske det löser sig
    fredrik

  6. #6

    Standard

    Misstänker nåt prgrammerings fel i motorkontrollen som är av typ H12A har en till samt instruktion med programmerings
    instruktioner som jag har lite svårt att förstå mig på om det nu är så att controllen har ändrat sin programmering av någon anledning

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag har haft lite skumma fenomen med Orange-mottagare och Hobbywing/Turnigy-reglage på mina inomhus-kärror.
    Ibland fungerar det utmärkt, ibland blinkar lampan i mottagaren men allt fungerar ändå som det skall men så kan det inträffa att mottagaren inte startar upp riktigt. Om jag då drar ur fartreglage-kabeln ur mottagaren och sätter in den igen (med acken ansluten) så kan mottagaren hoppa igång. Ev måste detta kompletteras med en total omstart genom att bryta strömmen till fartreglaget och sen ansluta igen. Då brukar allt hoppa igång om inte förr. Förra säsongen, innan jag kom på denna hantering, så bytte jag helt enkelt till ett CC Phoenix 10-reglage och sen fungerade allt förträffligt. Så nåt skumt är det med Orange-mottagare (Spektrum) och, i mitt fall, Hobbywing-reglage.
    Hälsningar
    Roger

  8. #8

    Standard

    Hade ju ett motorreglage till och med det en instruktion och det visar sig att man kan tydligen
    programera om dem och det var väl det jag hade lyckats med så med lite läsning och
    av och på med sändare osv så funkar det igen

Liknande ämnen

  1. Orange flightstabiliser
    Av Uno i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 11:38
  2. spectrum dx6i rx
    Av grand14 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 13:47
  3. DX6i timer
    Av rf4 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 17:13
  4. Ny radio (Dx6i)
    Av RCer i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 12:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •