Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: TBS Discovery

  1. #1

    Standard TBS Discovery

    Regn och ingen flygning.

    Har istället påbörjat konverteringen från DJI F450 till TBS Disco

    --
    Stig

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #2
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    ser riktig fin deras video på youtube. man blir själv sugen på att bli av med 500xt rammen mot en sådant.
    vad gör TBS core grejen? har du köpt en sådant? hur gör du med isoleringen av kameran? posta gärna lite bilder när du är klar
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    ser riktig fin deras video på youtube. man blir själv sugen på att bli av med 500xt rammen mot en sådant.
    vad gör TBS core grejen? har du köpt en sådant? hur gör du med isoleringen av kameran? posta gärna lite bilder när du är klar
    Testade den lite mellan regndropparna igår men behöver justera placeringen av GPSen lite till, fixa till gains och försöka balansera cg bättre, den blev lite baktung med ett 4s 5000mAh

    Bilder och filmer kommer

    Under kameran har jag silikon, självhäftande på ca 5mm och bakom lite skumgummi. Ser väldigt lovande ut men så tycker jag att setupen i övrigt är väldigt välbalanserad, t-motors och Graupner proppar ger en bra grund.

    TBS core skickar bland annat ut 5/12 volt från huvudbatteriet till FPV-kamera och videosändare, oavsett vad du kör med Inget behov av extra accar. Det finns också en enkel OSD (power) som tillval.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Sickan den 2012-09-15 klockan 22:49.
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #4

    Standard

    Coreen funkar även som filter för FPV grejorna, men många 5.8ghz system som många kör här hemma i Sverige har inbyggda filter. det är sjukt bra kvalitet på Dicon, jag blev jäkligt impad när jag byggde ihop polarens.

  5. #5

    Standard

    Har fått till setupen hyggligt nu, den är flygbar i alla fall Den väger nu 1970 gram och jag kör med gains 150, 150, 120, 100 och 125, 125. Detta är med Naza, T-motor, Graupner 9x5 och ett 4s5000mAh. Nästa steg blir att testa FPV-utrustningen

    http://www.youtube.com/watch?v=CeJb2Znulis

    http://www.youtube.com/watch?v=V8mhWdQfe2Q

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #6

    Standard

    Hur många mW är din vtx på? Passa dig för över de 200mW, Milo's bec blev för varm med 500mW.
    Btw, testade immersions spiro antenner (klöver, med skydd) från HK idag med mycket bra resultat.

  7. #7
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    den flyger fin nu! det man saknar idag är att kunna tilta fram som du gjorde med gimballen i en tidigare video. din DJI F450 såg stabil också förr.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Hur många mW är din vtx på? Passa dig för över de 200mW, Milo's bec blev för varm med 500mW.
    Btw, testade immersions spiro antenner (klöver, med skydd) från HK idag med mycket bra resultat.
    Jag minns inte på rak arm vad just den som är på bilden har för effekt. Satte mest på den för att få rätt vikt Men tack för tipset, får hålla koll på det.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    den flyger fin nu! det man saknar idag är att kunna tilta fram som du gjorde med gimballen i en tidigare video. din DJI F450 såg stabil också förr.
    Ja, jag är nöjd Tycker att den är lite mer lekfull än F450.

    Tror inte inte det ska vara några problem att sätta fast 486an på den, på F450 stripade jag bara fast den

    Såg i en tråd här att någon köpt en Kina-klon med tilt i näsan. Det kanske kan vara vara något för dig?

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #10
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    jo, jag tittar på den varje dag och dreglar
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  11. #11

    Standard

    Vad har du för setup sickan? Och flygtid på 4s5000? Med vänlig hälsning, Fredde

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Vad har du för setup sickan? Och flygtid på 4s5000? Med vänlig hälsning, Fredde
    Vilken setup tänker du på?

    Jag kör med Naza, T-motors 2216 och Graupner 9x5 på 4s. Har inte hunnit flyga slut på 5000mAh Slutade efter ca 10 min och då hade jag mer juice kvar. Ska göra lite bättre mätningar i veckan

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  13. #13

    Standard

    Var just de jag tänkte på sickan
    kör du 800 eller 900 kv på motorerna?

  14. #14

    Standard TBS Discovery

    Nu har jag TBS 900KV på och jag tror de tillverkas av T-motors.

    Idag flög jag med Graupner 9x5 men brukar också köra med Graupner 8x5, Gemfan 8x4,7 Mix och några Carbon Fiber 8x4,5 och 9x4,5.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Liknande ämnen

  1. COG/COT DIscovery
    Av slaffe i forum FPV Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-25, 10:37
  2. TBS Discovery med APM 2.5
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2012-12-17, 23:18
  3. Tbs discovery
    Av Perka76 i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 21:41
  4. TBS Discovery FPV :)
    Av Sickan i forum FPV Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-19, 11:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •