Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

mne: Dantiberg frsker bygga

Standard Dantiberg frsker bygga

Nu var det dags fr mig att bygga en multirotor
    Ni fr jtte grna komma med frslag och ndringar.
    Det r frsta gngen jag bygger multirotor, jag har haft ngra esky helisar innan men var aldrig riktigt njd med kvalitn och allt vibrerade och strulade vilket resulterade att jag slutade flyga. Nu flera r senare vill jag ta tag i rc igen.

Jag har kollat lite fram och tillbaka under det senaste ret och jag r inte 100 p alla delar n men det fr vi hjlpas t med
    I frsta lget siktar jag p en komplett maskin fr runt 10 000.

Det jag har kolla in just nu r

DJI F550 HEXA chassie

Tigermotors MTP2216 motorer (6st)

DJI 30A ESC 400Hz (6st)

DragonFly CF-N 10" propellrar (6st)
    DJI Naza
    Futaba T8J 2,4GHz SFHSS 8 kanaler
    Gopro 3 (Har redan)

Kom med synpunkter. Jag ska ut och resa nu i brjan p januari s efter det brjar inhandling, hoppas jag ftt hjlp att bestmma delar till dess

Reg.datum
    Jun 2011
    Inlgg
    891
    Jobb
    Gldgare SSAB tunnplt

Standard Sv: Dantiberg frsker bygga

Sjlv skulle jag nog valt en quad istllet fr hexa om du bara vill lyfta en gopro.

Reg.datum
    Jun 2011
    Inlgg
    891
    Jobb
    Gldgare SSAB tunnplt

Snart kommer ju Turnigy 9xR sndaren p Hobbyking in. Min 9X har fungerat utmrkt. Frdel med den nya r att den r frdig med de modifikationer man brukar gra p gamla 9X.

Reg.datum
    Jun 2011
    Inlgg
    891
    Jobb
    Gldgare SSAB tunnplt

Vet inte vad propparna kostar du nmner i trden, men du ska nog brja med billiga proppar tills du knner dig helt bekvm med maskinen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlgg
    Sjlv skulle jag nog valt en quad istllet fr hexa om du bara vill lyfta en gopro.
    Jag rknar med lyfta fler kameror och stillbildskamera sen. s det blir lite vikt.

Standard

Jag var inne p detta paketet drfr var det de propellrarna

http://www.pitchup.se/dji-f550

Reg.datum
    Jun 2011
    Inlgg
    891
    Jobb
    Gldgare SSAB tunnplt

Det lter bra!

Bra val fr nybrjare och ven fr dig med flygfoto/filmambitioner.

Ville bara frskra mig om att du kpte rtt. Kanske r id att va med billigare proppar frst om de dr r dyra. Apc funkar kanonbra, behver inte balanseras om man inte r supernoga. Man trttnar p att balansera proppar efter ett tag som nybrjare. Nu brjar du iofs med Naza, jag brjade flyga med kk1 som inte var lika frltande.

Standard

det kan nog vara en bra ide att kra billiga proppar frst att testa med. men man br vll f samma diameter och stigning d eller?
    r Naza mer frltande mot obalanserade proppar?

Reg.datum
    Jun 2011
    Inlgg
    891
    Jobb
    Gldgare SSAB tunnplt

Man ska vl alltid ha balanserade proppar men det r ju inte lika noga nr du var. Det r ju nr man fotar/filmar man inte vill ha ngra vibrationer.

Jo, samma diameter och stigning, iallafall inte strre proppar och hgre stigning. D har du inga motorer kvar om du har otur.

Standard

-Stillbildskamera skriver du. D br du kanske fundera p om 8 kanaler r tillrckligt.
    -Om du vill ha kontroll p var du filmar/fotograferar behver du p ngot stt f ner bilden till en markstation s du ser vad du gr.
    -Speciellt vid stillbildsfotografering r GPS bra att ha, s du kan parkera i luften och slipper kompensera fr vindavdrift hela tiden. Det blir nmligen vldigt mycket enklare att f vettiga bilder d.

Men av ovanstende r det egentligen bara radioanlggningen du behver tnka p frn brjan, det andra kan du komplettera med efterhand.

/Magnus

Standard

Jag har nu lst, velat och funderat. Ju mer jag frgar och lser desto svrare fr jag att bestmma mig vad jag ska kpa(bygga). Jag var inne p att bygga en egen ram, sen funderade jag p kpa mig en ram och s vidare. Jag tror att jag sker har gjort mnga fel i mitt val av komponenter men om jag inte hade tagit tag i det s hade jag kunnat lsa i 1r till . Ni fr grna klaga och sga vad jag borde ha gjort men nu r delarna kpta och jag ser fram emot att f bygga lite. Det gr alltid bygga om och vidare senare

Jag kpte denna ramen att starta mitt bygge med
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ame_655mm.html

Frga grna om ni undrar saker annars fr ni vnta tills sakerna brjar trilla in

Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    995
    Jobb
    Malm
    Klubb
    Rcff

Standard

Den ser svr ut att reparera jag skulle inte rekommendera den , en Dji F 550 r det bara att byta en arm om den gr av och det finns kopior om du tycker den r dyr
    Bor i Malm
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Standard

jag r inne p skriva ut en kopia av 550 p skrivaren sen. och de flesta delar p den ramen jag valde kan jag printa oxo, visst det blir plast istllet fr glasfiber men det fr duga till reservdelar

Standard

kan bara meddela att jag fortfarande vntar p mina saker trots 7v leverans n s lnge

Standard

Du lyckades dessvrre pricka in det kinesiska nyret

Standard

tror tyvrr inte det r s enkelt, dom har inte en aning sjlva vart paketet tagit vgen dom har en utredning p det nu men det kan ta upp till ytterligare6v att ta reda p vart paketet r ngonstans.

Standard

Om du betala med paypal s ppna en dispute och om du betalade direkt med ditt kort s kontakta din bank och sg att dom inte levererar varorna s gr dom en utredning som tar ca 2 veckor och sen s har du dina pengar.

Standard

jag ska ge dom deras 4-6veckor frst sen fr vi se.

Standard

jahopp d tar vi tag i denna trden igen. kan tycka att frakten r lite lng d det tog ca 1r att f hem alla sakerna. det bra r att jag ifs fick tillbaka pengarna.
    Har byggt ihop allt och gjort alla instllningar.
    Skulle testa igr s spakarna var rtt, gick ut och brjade varva upp 10sek sen kom en kraftvind och vlte den(en prop trasig). idag ska jag testa igen fast inne i garaget ingen vind dr

Liknande mnen

1. Bygga FPV-Bt
    Av StarvinMarvin i forum Btar
    Svar: 24
    Senaste inlgg: 2012-12-06, 10:44
  2. Vad ska jag bygga?!
    Av freno i forum Hexa
    Svar: 22
    Senaste inlgg: 2012-11-12, 21:38
  3. 2:a gngen ja frsker flyga min trikopter
    Av Defuncta i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14