Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Dantiberg försöker bygga

  1. #1

    Standard Dantiberg försöker bygga

    Nu var det dags för mig att bygga en multirotor
    Ni får jätte gärna komma med förslag och ändringar.
    Det är första gången jag bygger multirotor, jag har haft några esky helisar innan men var aldrig riktigt nöjd med kvalitén och allt vibrerade och strulade vilket resulterade att jag slutade flyga. Nu flera år senare vill jag ta tag i rc igen.

    Jag har kollat lite fram och tillbaka under det senaste året och jag är inte 100 på alla delar än men det får vi hjälpas åt med
    I första läget siktar jag på en komplett maskin för runt 10 000.

    Det jag har kolla in just nu är

    DJI F550 HEXA chassie

    Tigermotors MTP2216 motorer (6st)

    DJI 30A ESC 400Hz (6st)

    DragonFly CF-N 10" propellrar (6st)
    DJI Naza
    Futaba T8J 2,4GHz SFHSS 8 kanaler
    Gopro 3 (Har redan)

    Kom med synpunkter. Jag ska ut och resa nu i början på januari så efter det börjar inhandling, hoppas jag fått hjälp att bestämma delar till dess

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Dantiberg försöker bygga

    Själv skulle jag nog valt en quad istället för hexa om du bara vill lyfta en gopro.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Dantiberg försöker bygga

    Snart kommer ju Turnigy 9xR sändaren på Hobbyking in. Min 9X har fungerat utmärkt. Fördel med den nya är att den är färdig med de modifikationer man brukar göra på gamla 9X.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Dantiberg försöker bygga

    Vet inte vad propparna kostar du nämner i tråden, men du ska nog börja med billiga proppar tills du känner dig helt bekväm med maskinen.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Själv skulle jag nog valt en quad istället för hexa om du bara vill lyfta en gopro.
    Jag räknar med lyfta fler kameror och stillbildskamera sen. så det blir lite vikt.

  6. #6

    Standard

    Jag var inne på detta paketet därför var det de propellrarna

    http://www.pitchup.se/dji-f550

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Dantiberg försöker bygga

    Det låter bra!

    Bra val för nybörjare och även för dig med flygfoto/filmambitioner.

    Ville bara försäkra mig om att du köpte rätt. Kanske är idé att öva med billigare proppar först om de där är dyra. Apc funkar kanonbra, behöver inte balanseras om man inte är supernoga. Man tröttnar på att balansera proppar efter ett tag som nybörjare. Nu börjar du iofs med Naza, jag började flyga med kk1 som inte var lika förlåtande.

  8. #8

    Standard

    det kan nog vara en bra ide att köra billiga proppar först att testa med. men man bör väll få samma diameter och stigning då eller?
    Är Naza mer förlåtande mot obalanserade proppar?

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Dantiberg försöker bygga

    Man ska väl alltid ha balanserade proppar men det är ju inte lika noga när du övar. Det är ju när man fotar/filmar man inte vill ha några vibrationer.

    Jo, samma diameter och stigning, iallafall inte större proppar och högre stigning. Då har du inga motorer kvar om du har otur.

  10. #10

    Standard

    -Stillbildskamera skriver du. Då bör du kanske fundera på om 8 kanaler är tillräckligt.
    -Om du vill ha kontroll på var du filmar/fotograferar behöver du på något sätt få ner bilden till en markstation så du ser vad du gör.
    -Speciellt vid stillbildsfotografering är GPS bra att ha, så du kan parkera i luften och slipper kompensera för vindavdrift hela tiden. Det blir nämligen väldigt mycket enklare att få vettiga bilder då.

    Men av ovanstående är det egentligen bara radioanläggningen du behöver tänka på från början, det andra kan du komplettera med efterhand.

    /Magnus

  11. #11

    Standard

    Jag har nu läst, velat och funderat. Ju mer jag frågar och läser desto svårare får jag att bestämma mig vad jag ska köpa(bygga). Jag var inne på att bygga en egen ram, sen funderade jag på köpa mig en ram och så vidare. Jag tror att jag säker har gjort många fel i mitt val av komponenter men om jag inte hade tagit tag i det så hade jag kunnat läsa i 1år till . Ni får gärna klaga och säga vad jag borde ha gjort men nu är delarna köpta och jag ser fram emot att få bygga lite. Det går alltid bygga om och vidare senare

    Jag köpte denna ramen att starta mitt bygge med
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ame_655mm.html

    Fråga gärna om ni undrar saker annars får ni vänta tills sakerna börjar trilla in

  12. #12
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Den ser svår ut att reparera jag skulle inte rekommendera den , en Dji F 550 är det bara att byta en arm om den går av och det finns kopior om du tycker den är dyr
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #13

    Standard

    jag är inne på skriva ut en kopia av 550 på skrivaren sen. och de flesta delar på den ramen jag valde kan jag printa oxo, visst det blir plast istället för glasfiber men det får duga till reservdelar

  14. #14

  15. #15

    Standard

    kan bara meddela att jag fortfarande väntar på mina saker trots 7v leverans än så länge

  16. #16

    Standard

    Du lyckades dessvärre pricka in det kinesiska nyåret

  17. #17

    Standard

    tror tyvärr inte det är så enkelt, dom har inte en aning själva vart paketet tagit vägen dom har en utredning på det nu men det kan ta upp till ytterligare6v att ta reda på vart paketet är någonstans.

  18. #18

    Standard

    Om du betala med paypal så öppna en dispute och om du betalade direkt med ditt kort så kontakta din bank och säg att dom inte levererar varorna så gör dom en utredning som tar ca 2 veckor och sen så har du dina pengar.

  19. #19

    Standard

    jag ska ge dom deras 4-6veckor först sen får vi se.

  20. #20

    Standard

    jahopp då tar vi tag i denna tråden igen. kan tycka att frakten är lite lång då det tog ca 1år att få hem alla sakerna. det bra är att jag ifs fick tillbaka pengarna.
    Har byggt ihop allt och gjort alla inställningar.
    Skulle testa igår så spakarna var rätt, gick ut och började varva upp 10sek sen kom en kraftvind och välte den(en prop trasig). idag ska jag testa igen fast inne i garaget ingen vind där

Liknande ämnen

  1. Bygga FPV-Båt
    Av StarvinMarvin i forum Båtar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-12-06, 10:44
  2. Vad ska jag bygga?!
    Av freno i forum Hexa
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 21:38
  3. 2:a gången ja försöker flyga min trikopter
    Av Defuncta i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 15:06
  4. Huvudsaken är att man försöker
    Av wesse i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 17:52
  5. Bill Hempel försöker Impa på Wesse
    Av DennanHMFK i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 15:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •