Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 65

Ämne: the whining bug.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard the whining bug.

    Tjenare
    Efter en tids pillande och funderande plus lite shopping så är jag redo att påbörja årets Speedweekend projekt Den 13-15 feb.
    Första tanken som kommer är ju, varför i hela fridens namn man aldrig kommer på dessa sakerna i tid. Men men, det är väll så det ska vara har jag hört.


    Förra årets isjakt/trike blev skrotad och ombyggd till en testrigg till pulsejet motorn. Jag började pilla lite med den men jag insåg ganska snabbt att jag aldrig hinner få motorn att gå pålitligt och bygga ett fordon till årets Speedweekend. Så vad gör man då jo man tar på sig ett ännu mer ambitiöst projekt

    Vi börjar med motorerna. Första motorn blir en atj 120ti.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00234.jpg 
Visningar:	281 
Storlek:	25,2 KB 
Id:	35021
    Men va fan 12kg i tryck kommer man inte långt med så jag skaffade mig en AMT 450at också
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00235.jpg 
Visningar:	298 
Storlek:	30,8 KB 
Id:	35022

    Så nu blev det 35-37kg i tryck så nu borde jag allt kunna utmana jonas och hans propster på allvar.
    Men vad tusan ska jag då använda att bygga den av? Hihi, nu fick jag allt bända upp plånboken allt vad jag kunde. Så det fick bli kolfiber. Dregel Här är 40m2 90-90* och 8m2 45-45* väv.
    Nej jag är inte sponsrad men är det någon som vill sponsra mig så tackar jag inte nej.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00236.jpg 
Visningar:	294 
Storlek:	24,4 KB 
Id:	35023

    Har väll kommit en bit på pluggen men den är en bra bit ifrån färdig. Så nu arbetar jag i full panik. hehe, tur att jag är ledig i 16 dagar nu snart.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00237.jpg 
Visningar:	301 
Storlek:	36,1 KB 
Id:	35024
    Jag ligger helt på rygg och styr med fötterna bromsen blir 2st 40kg servon. Hehe, jag vill ju inte behöva ta i något för spänningen och att man tar i för att bromsa kanske resulterar att man skiter på sig.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00235.jpg 
Visningar:	261 
Storlek:	49,0 KB 
Id:	35020  
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •