Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: the whining bug.

  1. #61
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Nej det är ingen spya det är vad som låg i botten av tanken fast då var det mycket jämnare och svårare att se. Men jag tror att jag har fått bort allt. Filmade lite inne i tanken och jag kunde inte se något iaf.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CAM00175.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	90,4 KB 
Id:	36879

    Så klart att jag kommer att fortsätta med bygget. Just nu ska jag försöka få till en test tur sedan blir det vingar och fenor som ska på efter det så tar vi det kosmetiska. Sedan jävlar blir det två efterbrännkammare på den, dessa kommer vara prototyper till en flygande ebk, så de kommer vara lite hemliga på insidan
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  2. #62
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L Visa inlägg
    Nej det är ingen spya det är vad som låg i botten av tanken fast då var det mycket jämnare och svårare att se. Men jag tror att jag har fått bort allt. Filmade lite inne i tanken och jag kunde inte se något iaf.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CAM00175.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	90,4 KB 
Id:	36879

    Så klart att jag kommer att fortsätta med bygget. Just nu ska jag försöka få till en test tur sedan blir det vingar och fenor som ska på efter det så tar vi det kosmetiska. Sedan jävlar blir det två efterbrännkammare på den, dessa kommer vara prototyper till en flygande ebk, så de kommer vara lite hemliga på insidan
    Haha gott med framtidsplaner :-) Jag tror inte du behöver vingar förens den dagen du tänkt flyga med farkosten, däremot en fena hade ju inte skadat.

    Har du förresten någon broms?

  3. #63
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Tjenare
    Nu ska jag inte vara så tyst längre
    Fördröjningen av premiär turen av isjakt V1 har berott på en del krångel.
    ATJ 120 turbinens rpm censor har troligtvis gett upp dock inte helt 100 än. Jag tror även att den orsakade förra årets flame out i Arvika.
    AMT 450 hade en startmotor som sa upp sig. Den snurrar utan belastning dock inte med. Det är en coreless motor som AMT skulle ha 240euro för samt frakt. Det var det löjligaste priset jag någonsin har hört så via google guden så hittade jag tillverkaren som sålde samma motor för 130 euro lite längre leverans tid men det är ingen fara.
    En stor del av elsystemet har dragits om och förbättras för att få ett pålitligare system.

    Den håller även på att byggas om till att kunna gå på asfalt. Hjul är på väg ifrån USA. Jag kommer även skrota iden om vridbara nosvingar och köra med fasta istället och ersätta dem med en bromsfallskärm. Skärmen blir 3-4' i diameter inget som är helt 100 än. Dock blir den i flamsäkert kevlar

    Nu till det som nästan helt är bortom min befattningsförmåga. Version 1 måste ju få en uppföljare. Den kommer drivas av en turbin som med EBK nästan kommer ge mig 1-1 i tryckkraft. Var den kommer ifrån eller vilket märke det är väljer jag att inte avslöja idag. Vilka hastigheter detta kommer att resultera i är helt okänt men en sak är säker V1an var aldrig tänkt till den farten så en V2 kommer byggas i höst dock med en helt ny bakdel samt förlängd kropp.

    Jag har till och med lyckats fjäska in mig i ett annat företag som kommer låta mig utnyttja deras vindtunnel program. Detta i sin tur kommer ge mig bra indikationer på kursstabiliteten i högre hastigheter och hur mycket downforce jag behöver = hur stora vingar och fenor jag behöver.

    MEN för att det ska kunna hända så behöver jag få hjälp med att förvandla den analoga isjakten till en digital 3d sak.

    Så snälla finns det någon där ute i Sverige helst nära västkusten som skulle kunna hjälpa mig förverkliga mitt drömfordon? Vem vet vi kanske slår ett världsrekord i orsa 2014??
    Version 2 kommer gjutas i samma formar som V1 dock utan bakdelen som kommer formas i efterhand så nästan alla måtten kommer vara samma.

    V1 kommer inte skrotas utan den kommer gå som ett forskningsprojekt nu i sommar och som ett reservfordon till orsa. Hehe, jag märkte ju detta året att en plan b är ganska bra att ha så blir det iaf något.

    Tack för visat intresse och missa inte fortsättningen, 2013 kommer bli ett sinnessjukt år för mig och allt kommer dokumenteras här.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  4. #64
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det är svårt7omöjligt att 3D scanna in någonting så det bli användbart. Du måste rita av den manuellt. Det är alltså väldigt mycket enklare att rita före man bygger formen än tvärt om tyvärr.

    Ritar man av den befintliga kommer den bli hyffsat lik men ingen kopia och det vet i tusan om det räcker om du vill ha riktigt bra simuleringar.
    Superhero

  5. #65
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Hehe, ja jag önskar idag att jag verkligen gjorde en 3d ritning men jag trodde ju aldrig att den skulle få dessa nya kraven på sig.

    För att få in den i datorn lite lättare så hade jag tänka att ta en serie bilder säg 20st och lappa ihop dem så att man får en sido vy och sedan göra likadant uppifrån efter det blir det ju en jäkla massa mätande för att få till resten.
    Jag förstår ju helt och hållet att den aldrig kommer bli 100% i datorn men det ska nog funka ändå
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •