Reklam

 
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 96

Ämne: Dags för en Y6

  1. #21

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Ok tackar. sitter och funderar på motorer till min nya y6a
    Jag hade gärna satsat på nåt större som 3515 eller dyl, men prisklivet blev rätt drastiskt, o så skulle jag behöva byta alla esc o sen skaffa 6cells accar. Så det drog med sig en hel del isf.

    Men effekten i dessa räcker gott o väl, ska testa 12" proppar med när jag hittar några jag vill ha

  2. #22

    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag funderar också på större motorer men det får vänta. ska se vad den kan prestera med lite mindre först.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #23

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Nu har ett nytt problem dykt upp.
    Monterade APC 13x4 propellrar igår, men nu har modellen börjat gunga i luften.
    Antog att det bara var o justera gains i nazan, men så enkelt var det inte.

    Gör jag en liten manöver eller om det kommer en vindpust så gungar den några gånger innan den blir stabil igen.
    Se videoklipp



    Det enda som händer om jag justerar gainsen är att svängningarna blir snabbare eller långsammare, dom försvinner aldrig.

    Kan det har o göra med att propellrarna jag monterade är mycket tyngre än dom förra 11x5 jag hade. Dessa väger 30g mot 10g förut, o dessutom 2" större Ø.

    Orkar inte motorerna (MT2810-11) med o kompensera så snabbt som nazan vill, o därför hinner modellen svaja mer innan motorerna når det varvtal som krävs för att kompensera fel?

  4. #24

    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    898
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Kanske ska prova träproppar? De är väl lite lättare.

  5. #25

    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    898
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Vad jag har läst ska hobbykings träproppar vara riktigt bra. Det finns superfina "Wodden slowfly" lite gömt i propellemenyn, kolla noga så hittar du. Fraktvikt på 40gram, billig frakt.

    Borde ha mina hemma imorgon för lite test.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._1pc_bag_.html

    Tror även de hade några i nått Europavaruhus.

  6. #26

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Kan absolut va värt att prova dom.
    Fast jag får nog gå ner till 12x4 på den sorten då bladen är mycket större på slowflyerproppar.

    Funderar på o lägga en beställning på kolfiberproppar från rctimer med.
    Dom är ju lätta o fina.

  7. #27

    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Skynda er att testa träpropparna, måste snart köpa in proppar till y6an,
    har inte börjat kika på hur y6an funkar än , är det cw rotation på alla proppar ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #28

    Standard

    Vad har du för kv på motorerna och på vilket varvtal hovrar den med APC 13x4?

  9. #29

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    [QUOTE= är det cw rotation på alla proppar ?[/QUOTE]

    Nej, 3cw o 3ccw

    Tar 2-3 veckor från hk, så hoppas du inte har för brått

  10. #30

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zooks Visa inlägg
    Vad har du för kv på motorerna och på vilket varvtal hovrar den med APC 13x4?
    710kv
    Varvtal vet jag ej, vågar inte gå tillräckligt nära med varvräknaren när modellen beter sig på detta viset. men det är ju stor skillnad i varvtal på övre o undre motor, men så är det ju på coaxial.

  11. #31

    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    leveranstid från hk har jag bra koll på ramlar in ett paket denna veckan
    ingen brådska här. har två st reglage som brunnit upp dom senaste dagarna så jag har inte grejer så det räcker till den.
    saknar även två motorer
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #32

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zooks Visa inlägg
    Vad har du för kv på motorerna och på vilket varvtal hovrar den med APC 13x4?

    Kan du ha en tanke att jag har för lågt varv kanske, o att det kan vara orsaken?
    Lätt att testa iof, bara hänga på nåt kg till o se var det bär åt

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fredda Visa inlägg
    Kan du ha en tanke att jag har för lågt varv kanske, o att det kan vara orsaken?
    Lätt att testa iof, bara hänga på nåt kg till o se var det bär åt
    Tittade på TM's sida och du borde ligga runt 5000rpm om den väger 3,5kg, så det är inte för lågt.
    Det är något annat som stökar, frågan är bara vad...
    Fungerade den helt utan dessa problem innan bytet av proppar?

  14. #34

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zooks Visa inlägg
    Tittade på TM's sida och du borde ligga runt 5000rpm om den väger 3,5kg, så det är inte för lågt.
    Det är något annat som stökar, frågan är bara vad...
    Fungerade den helt utan dessa problem innan bytet av proppar?
    Den gick bra med dom förra 11x5 snurrorna.
    Att jag testade apc 13x4 var för att få ner varvet o få upp effektiviteten något, vilket lyckats. Men nu är den oflygbar istället:-P

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fredda Visa inlägg
    Den gick bra med dom förra 11x5 snurrorna.
    Att jag testade apc 13x4 var för att få ner varvet o få upp effektiviteten något, vilket lyckats. Men nu är den oflygbar istället:-P
    Märkligt att den beter sig så då det inte är så stor skillnad mellan 11 och 13...
    Vad har du för gains på nazan?

  16. #36

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zooks Visa inlägg
    Märkligt att den beter sig så då det inte är så stor skillnad mellan 11 och 13...
    Vad har du för gains på nazan?
    Den stora skillnaden är ju vikten på bladen. 30g nu mot 10 förut.
    Gainsen står mellan 180-200%. Provade att justera +/- 50%, men det blev ej bättre, blev bara annan takt på gungningen.

  17. #37

    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    898
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Vikten var 3,5kg på den där va? Vad har du för ackar och vad får du för flygtid?

  18. #38

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Vikten var 3,5kg på den där va? Vad har du för ackar och vad får du för flygtid?
    3,7kg med gimbal o kompaktkamera. Accar är 2st Turnigy 4cells 6000mah.
    Flygtid 16-20 min beroende på propp, med nån minuts marginal.

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fredda Visa inlägg
    Den stora skillnaden är ju vikten på bladen. 30g nu mot 10 förut.
    Gainsen står mellan 180-200%. Provade att justera +/- 50%, men det blev ej bättre, blev bara annan takt på gungningen.
    Jag körde med proppar som vägde ca 10g förut och har bytt till några som väger 40g nu och upplevde ingen skillnad på beteendet med naza.

  20. #40

    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    259
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zooks Visa inlägg
    Jag körde med proppar som vägde ca 10g förut och har bytt till några som väger 40g nu och upplevde ingen skillnad på beteendet med naza.
    Ok.
    Vad har du för modell o inställningar?

Liknande ämnen

  1. Äntligen är det dags
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 21:23
  2. snart dags......
    Av wesse i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 10:21
  3. Dags för ny bil?
    Av Frippe i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •