Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Bixler V2 1500 "bygg"-erfarenheter

  1. #21

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    pensionerad datakonsult

    Standard

    "Sändarpåse" verkar vara något bra att ha häruppe. Någon som har bilder eller vet om/var man kan köpa?


    Såg att det var fler som körde PhoenixRC och så - fick epost igår från deras support att de har ett flertal modeller som släpps ganska snart, flera verkar lättflugna, och där man kan nyttja 'flaps'. Bl a skulle de ha en EasyStar liknande Bixler V2 på lut.

  2. #22

    Standard

    Denhär räcker ganska långt om det inte blåser på köpet och man orkar vänta in frakttider:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=11738

    Har sett en fodrad variant också men den får du söka där själv

    Sen finns denhär:
    http://www.mft.nu/?ProdID=351928
    men då ska du nog inte kasta oavsett vänster- elelr högerhänt...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag har en första länkade "sändarpåsen" och när det är kallt kör jag en gammal klassisk handvärmare med kolstavar inne i påsen. Det har fungerat bra för mig i alla fall.
    Hälsningar
    Roger

  4. #24

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    pensionerad datakonsult

    Standard

    Den där svenska varianten verkar varmare och kanske bättre frakt.

    Ja, "tänkte inte på det" att det skulle bli svårt att hinna få ner handen... men jag har hittat ett ställe där jag kan starta från enskild väg, utan problem, när det är nyplogat. Med tanke på "snöintaget" undertill på Bixlern - gör det någonting om man skulle sätta en propp där - kör man lungt och (och med en och annan ahstig undanmanöver) borde det väl inte ställa till det så mycket vad gäller risk för överhettning?

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tror inte du skall räkna med att markstarta Bixlern utan du får nog kasta den (fast du kanske inte tänkt markstarta ifrån vägen).
    Beträffande sändarpåse så har Hobbyking även en variant med muffar - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=22686
    Har en kompis som har båda men hittills så föredrar han den mera öppna varianten - men det är ju högst personligt.
    Hälsningar
    Roger

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bägtjesen Visa inlägg
    Den där svenska varianten verkar varmare och kanske bättre frakt.

    Ja, "tänkte inte på det" att det skulle bli svårt att hinna få ner handen... men jag har hittat ett ställe där jag kan starta från enskild väg, utan problem, när det är nyplogat. Med tanke på "snöintaget" undertill på Bixlern - gör det någonting om man skulle sätta en propp där - kör man lungt och (och med en och annan ahstig undanmanöver) borde det väl inte ställa till det så mycket vad gäller risk för överhettning?
    HKs sändarpåse har jag inga problem med, men raydiowarmen avråder liksom sej själv från handkast.

    Kör du orginalsetup lär du inte behöva oroa dej för att proppa igen vintertid iallafall. Tvärtom kan acket må bättre av det, men testa provkör lite så inte ESC(eller dess BEC) blir för varma.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #27

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    pensionerad datakonsult

    Standard

    Tack för alla svar idag - nu blir det natti-natti - hoppas att ESC torkat över natten.

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    ???

    http://www.akerstroms.se/sv/baranord...-95-100j__3426

    Bärkrok för industriradiostyrningar, traverser mm.

    Mvh

  9. #29

    Standard

    Hur fan funkar en sån?
    /m

  10. #30

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Bärkroken du länkade till ironpower är av fel modell. Åkerströms har en annan variant som ser nästan likadan ut fast den fäster mot ett rör. Enklare att bygga på.

    Jag har byggt en liten ställning för radio samt fpv-skärm som jag har när jag flygfotar, bara att klicka i den mot bärkroken. Den är väldigt bekväm, kan hänga i hyfsat tunga grejer. Den passar lika bra utanpå vinterjacka som t-shirt utan justering.

Liknande ämnen

  1. Erfarenheter av Hangar9 P-51D 60 "Blue nose"??!
    Av Lidén i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 11:29
  2. Bixler "formationer" (ok, ren jakt)
    Av Oskar Andreasson i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 21:57
  3. Någon med erfarenheter av "Snoopys doghouse" ??
    Av Fyhren i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 15:29
  4. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  5. Erfarenheter av "FM - Fly Model"
    Av mac77 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 18:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •