Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Jet Joe

  1. #1
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard Jet Joe

    Hej alla!

    Googlade och hittade en återförsäljare för Jet Joe i England.
    http://www.sportsturbine.com/index.html

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Har försökt kontakta div olika återförsäljare utan resultat. Det poppar upp återförsäljare lite här och var som säger sig serva motorerna innan leverans men jag har som sagt inte lyckats får kontakt med någon av dem. Senaste var just sports turbine.

    Har du kontakt med dem eller handlat där ifrån?
    Superhero

  3. #3
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej Henke!
    Svaret är nej på bägge frågorna.
    Hittade precis sidan.

    Hils
    Magnus

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Har försökt kontakta div olika återförsäljare utan resultat. Det poppar upp återförsäljare lite här och var som säger sig serva motorerna innan leverans men jag har som sagt inte lyckats får kontakt med någon av dem. Senaste var just sports turbine.

    Har du kontakt med dem eller handlat där ifrån?
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Har försökt kontakta div olika återförsäljare utan resultat. Det poppar upp återförsäljare lite här och var som säger sig serva motorerna innan leverans men jag har som sagt inte lyckats får kontakt med någon av dem. Senaste var just sports turbine.

    Har du kontakt med dem eller handlat där ifrån?

    Dem säljer ju en Lambert kopia på 1.3kg dragkraft med Gaspar ECU kopia för rimliga €1264(moms?!), det är €740 billigare än Lamberts T15 på 1.9kg dragkraft om momsen är med.
    Superhero

  5. #5
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Låter ju intressant, men jag hittar ingen mailadresss på sidan, så jag ska ta och ringa dom efter nyår.
    Vad gäller priset på turbinerna, så är dom ju helt ok, sen är det ju bara resten som sagt.
    Har mailat en del med Mr Jet Joe himself i Kina och alltid fått svar.

    Hils
    Magnus


    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Har försökt kontakta div olika återförsäljare utan resultat. Det poppar upp återförsäljare lite här och var som säger sig serva motorerna innan leverans men jag har som sagt inte lyckats får kontakt med någon av dem. Senaste var just sports turbine.

    Har du kontakt med dem eller handlat där ifrån?

    Dem säljer ju en Lambert kopia på 1.3kg dragkraft med Gaspar ECU kopia för rimliga €1264(moms?!), det är €740 billigare än Lamberts T15 på 1.9kg dragkraft om momsen är med.
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Låter ju intressant, men jag hittar ingen mailadresss på sidan, så jag ska ta och ringa dom efter nyår.
    Vad gäller priset på turbinerna, så är dom ju helt ok, sen är det ju bara resten som sagt.
    Har mailat en del med Mr Jet Joe himself i Kina och alltid fått svar.

    Hils
    Magnus

    Hm nu buggar forumet, men men det viktiga går ju fram, om än dubbelt.

    Jag har inte fått svar från mr Jetjoe någongång :-P Du har väl en av de större motorerna redan? Alltid intressant med alternativ och om nu någon med en garanti värd namnet säljer motorerna så blir det ju faktiskt ett riktigt alternativ även om jag personligen tycker att kopiering är lite fult.

    Dem säljer ju även en autostart vilket är praktiskt om man bygger in motorn i modellen :-)

    Sen ska vi inte skylla forumet på att jag räknar fel, €586 blir skillnaden!
    Superhero

  7. #7
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej Henke!
    Ja jag har en JJ-1400. Tänkte lägga en beställning på något bara för att se om dom levererar.
    Dessa motorer ska väll kanske inte jämföras med mer kända märken, men när folk går och väntar på att hobbyking ska börja sälja en billig turbin, så kan ju detta vara ett alternativ dessa finns ju i alla fall i verkligheten.
    Min startar och går, men visst någon Hawk är det ju inte.
    Jag åtrkommer med hur Britterna levererar.

    Hils
    Magnus



    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Hm nu buggar forumet, men men det viktiga går ju fram, om än dubbelt.

    Jag har inte fått svar från mr Jetjoe någongång :-P Du har väl en av de större motorerna redan? Alltid intressant med alternativ och om nu någon med en garanti värd namnet säljer motorerna så blir det ju faktiskt ett riktigt alternativ även om jag personligen tycker att kopiering är lite fult.

    Dem säljer ju även en autostart vilket är praktiskt om man bygger in motorn i modellen :-)

    Sen ska vi inte skylla forumet på att jag räknar fel, €586 blir skillnaden!
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  8. #8
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Ja det bästa sättet att testa en leverantör på är ju att köpa något, så det fick bli en ny bränslepump. Kvitto skickat samt ett mail att dom mottagit betalningen. Hittade förresten mailadressen till Mark mark.whalley7@btinternet.com

    Hils
    Magnus
    Senast redigerat av Baua den 2012-12-24 klockan 10:29.
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  9. #9
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Fick precis veta att Bränslepumpen är skickad.
    Om det stämmer verkar ju servicen helt ok. Själv vill man ju knappt gå ner till garaget på Julafton.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  10. #10

    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    1
    Jobb
    Model Engineer my company is Sportsmoto Ltd we sel
    Klubb
    Bury Model Flying Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Hej Henke!
    Ja jag har en JJ-1400. Tänkte lägga en beställning på något bara för att se om dom levererar.
    Dessa motorer ska väll kanske inte jämföras med mer kända märken, men när folk går och väntar på att hobbyking ska börja sälja en billig turbin, så kan ju detta vara ett alternativ dessa finns ju i alla fall i verkligheten.
    Min startar och går, men visst någon Hawk är det ju inte.
    Jag åtrkommer med hur Britterna levererar.

    Hils
    Magnus
    Hello Magnus this is Mark Whalley from sportsturbine.com thank you for the tip in leading me to your Sweden forum I had a little problem registering but now we are here...

    For anyone not familiar with Jet Joe engines yes they are Chinese and have had some bad press in the past. My experiences with JJ have been good over three years of use and having already been in the model industry for some 10 years I wanted to give Jason at Jet Joe a chance to shine once again so we built the www.sportsturbine.com web site to support the brand in Europe..

    Take a look at our web site it is growing with new products particular is accessories which we noticed for Turbines can be very expensive, so we tried to keep items like glow plugs, connectors, gas valves, flexible pipe all at lower cost. We have GRW bearings also for sale , thank you

  11. #11
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej igen Henke!
    Fick detta mail från Mark, så nog går det att få tag på dom, även på Julafton.
    Dear Magnus
    We shipped the Fuel Pump This morning to you 24th December.
    I am taking the view to support Jet Joe because I had three years previous JJ1400 run no problems with correct oil and routine service checks. I am working on building a helicopter version of JJ engines as a prototype , my back ground is that I was Atlas Copco service engineer on Oil free screws and turbos from 1979 and understand engineering well I have much bigger company www.airhire.co.uk and we make large turbo compressor services.

    In 2013 I will have considerably more stock and options for buyers to consider , now i think if we can offer quick low cost service for JJ customers to fix any issues we will build confidence once again in the brand , thank you for the interest in our company


    Regards
    Mark

    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  12. #12
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Mer info!

    Hi Magnus

    Tax UK 20% is included in the prices we are on UK HRMC Flat rate VAT scheme so we are on small business inclusive vat business model


    Thank you for your interest in our company


    Mark C Whalley

    Technical Director
    www.sportsmoto.co.uk
    [FONT=tahoma, 'new york', times, serif]www.xaircraft.co.uk[/FONT]
    Sportsmoto Ltd In England & Wales

    Sign up to the NEWSLETTER http://www.sportsmoto.co.uk/icontact-page.html New Products Tel Office 08432899681
    Mobile +44 7770 572114

    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  13. #13
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Min startar och går, men visst någon Hawk är det ju inte.

    Hils
    Magnus

    Har du gjort någon test av dragkraften i motorn? Alltid intressant att jämföra mot andra motorer.

    Superhero

  14. #14
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej Henke!
    Jag har inte gjort något dragtest med turbinen.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  15. #15
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej alla!
    Idag hämtades bränslepumpen ut på posten som skickades från England på Julafton.
    Får väll vara godkänt tycker jag med alla helger som kommit i emellan.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  16. #16
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Hej alla!
    Idag hämtades bränslepumpen ut på posten som skickades från England på Julafton.
    Får väll vara godkänt tycker jag med alla helger som kommit i emellan.

    Hils
    Magnus
    Jag får fortfarande inget svar. Jaga gärna på honom du om att vi gärna testar en autostartande JJJ i provbänken
    Superhero

  17. #17
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag får fortfarande inget svar. Jaga gärna på honom du om att vi gärna testar en autostartande JJJ i provbänken
    Fick svar till slut att jag kunde få köpa en motor att göra tester på i dragkraftsbänken och om jag ville fick jag skicka tillbaka den med pengarna tillbaka. Inget som känns rätt för mig så jag står över.

  18. #18
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det har poppat upp ett gäng nya Jetjoe återförsäljare runt om, man pratar om nya ägare, nydesignade motorer med rätt material osv. En forumsprofil i USA valde jetjoe junior efter långt avvägande. Han beställde motorn och var lovad 2 veckors leveranstid och fick motorn i ungefär den häraden.

    Han var snäll nog att ta lite bilder och väga motorn, det är den senaste versionen med autostart. Dem skall vara provkörda och testade innan leverans från http://www.crxdesigns.com/

















  19. #19
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Fick svar till slut att jag kunde få köpa en motor att göra tester på i dragkraftsbänken och om jag ville fick jag skicka tillbaka den med pengarna tillbaka. Inget som känns rätt för mig så jag står över.
    Vad hade du räknat med?
    /Lasse P

  20. #20
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Ja det lät väll som en schysst deal.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •