Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: RC Åland 2012-filmen

  1. #21

    Standard

    Jo, om jag ska visa skiten från egna maskinen - den kommer liksom ihåg inloggningen åt en...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  2. #22

    Standard

    Justja, filmen...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Standard

    Vilken film?
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  4. #24
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr X Visa inlägg
    Vilken film?
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #25
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard RC Åland 2012-filmen

    Tycker filmen va kass men tack för hoppet.. Gott nytt år

    Get high with hovering
    not drugs

  6. #26

    Standard

    Filmen klar! =) Den som väntar på nåt gott, väntar i onödan. ?
    Sorry Wesse om det saknades rosaklädda människor i den! :-D
    (Mr X får väl lägga in den i första inlägget så vissa hittar den... ;-))

    Senast redigerat av administrator den 2012-12-28 klockan 09:51.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #27
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard RC Åland 2012-filmen

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Filmen klar! =) Den som väntar på nåt gott, väntar i onödan. ?
    Sorry Wesse om det saknades rosaklädda människor i den! :-D
    (Mr X får väl lägga in den i första inlägget så vissa hittar den... ;-))

    Går inte se filmen på surfplattan :-( jäkla Åland ska man verkligen behöva starta opp datorn för detta nu oxå.. Blir så trött...

    Get high with hovering
    not drugs

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av multipass Visa inlägg
    finns det inga chicks med i den här rullen?
    snygg!

  9. #29
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard RC Åland 2012-filmen

    Nu har jag sett filmen på surfplattan äntligen..
    Tummen i början och den tejpade fomien i slutet va bäst, sen verkade det ha kommit in en snutt naturfilm lite här o där kanske någon störning? Gillar inte natur.
    Bilfilm va fränt:-)

    Betyg 3 från mig i år och tror att eran första film är oövervinnelig för all framtid..

    Tack för underhållningen

    Get high with hovering
    not drugs

  10. #30
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det var bättre förr...
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #31

    Standard

    DEt var bättre förr som sagt biten som spelades var bra o kvinnan som sparkar helt ok mer flyg ha de.
    Nybörjare

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg

    Bilfilm va fränt:-)

    Betyg 3 från mig i år och tror att eran första film är oövervinnelig för all framtid..

    Tack för underhållningen
    Instämmer, ni har väl lärt er flyga men kändes lite snuvat när man måste hoppa in 6min typ innan det hände nåt. För mycket FPV och ingen riktig krashkavalkad som i tidiga alster...

    Alltså, bra film men satt nog med fel förväntningar.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  13. #33

    Standard

    Hur får man den att funka på mobiler och surfplattor? Hittar inte inställningen. :-S
    Fattar ej varför det ska vara skillnad på det.

    Jaa... vad säger man... det var runt 20 pers som började flyga 2007-2008 och nu
    har de flesta tagit paus eller slutat och resten har lärt sig flyga. Är nog därför det
    är fattigt med krascher nu för tiden. =) Det har varit en märkbar uttorkning av
    RC-hobbyn på Åland senare år. Det går utför, så jo, jag håller med, det var bättre förr.
    Men, vad göra... ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #34

    Standard

    Hmm... Mr X, vad göra?

    Svenskarna vill att vi ska krascha lika mycket nu som 2007. Kanske det är enda sättet det, att krascha mer 2013 så vi har nåt att visa dem? Har ju även sett så lite action och krascher från hela stora Sverige, vilket är rätt lamt, så det är väl enda möjliga det, att vi får visa dem var skåpet ska stå? :-D Hur svårt kan det va? Problemet är att vi är så få kvar, så frågan är efter all denna negativ kritik, om vi ska hålla vårt roliga 2013 för oss själva i fortsättningen. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #35

    Standard

    Nån måste missat med tummen eller uppkopplingen, tub-appen brukar sköta det själv om man inte har för slö maskin.
    Och som sagt, filmen var ju inte kass, bara det ni lärt er flyga så det liknar "alla" andras filmer i stället för att sticka ut ur mängden som tidigare... Vi har samma problem, för många som kan flyga och då återstår bara klockantvåmonteringar (dvs slarviga installationer, ev. på sena nattkröken) eller slutet på inneflyget (när alla mer eller mindre tröttnat på säsongens alster och kör combat eller nåt).
    Pilotfel har vi fö. slutat med vid vårt fält....
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  16. #36
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Sammanfattning kan ju vara att modellflyg har blivit en billigare hobby på Åland, nu måste ni inte köpa nya kärror hela hela tiden. Det är säkert kul för er också att utvecklas, och vi andra har väl haft en något vriden förväntan på vad som ska komma i era filmer. Jag har inget emot lugn musik, natur i fpv-format och allmän flygfilm, 2012-filmen var underhållande som en vanlig FPV-film. De gamla kan jag fortfarande skratta rejält åt.
    fredrik

  17. #37
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Ja, ärligt talat hade det nog varit läge för en ny hobby om 12:an hade sett likadan ut som 07:an...
    /\/\vh // /\/\r J.

  18. #38

    Standard

    Så egentligen ... vi har lärt oss flyga så vi kraschar inte mer på dumma sätt. Hm... då borde man kanske utmana ödet lite mer och göra allt vi tänkte göra förut, alltså flyga under broar, köra bil och flyga, flyga på märkliga ställen och helt enkelt ta mer risker. :-D Alltså inte bara flyga i cirklar vid vårt fält. Det är väl enda sättet man kan minska på hangaren. ;-)

    numnutchris... det där med inomhusflyg stämmer rätt bra, i det stora hela. I början byggde man för att man skulle få flyga på vintrarna (när det ändå var mörkt, kallt, blåsigt). Flygen slets ut vartefter man övade och övade. Sen försökte man bygga lätta flyg och få till fina flyg. Och då vågade man knappt flyga med dem. Sen började man flyga lite mer vågat med dem, typ aerobatik och 3D. Men mitt i allt så råkade man ju klanta sig eller så gick flyget sönder i luften (lossnande servon, kollisioner osv) och man hade ett ... combatflyg och flög skiten ur det. Antalet flyg minskade... färre flög, ingen flyga emot.... med menar jag. =)

    freddan: hur kan ni haft en förväntan på 2012? :-D Har ni inte sett 2011? Det har ju lugnat ner sig från 2007 tills nu.

    Mr J: Haha, ja det har det sjukt rätt i!!! ;-)

    Som ni säger.. man vill utvecklas vidare och skaffar svårare och krångligare modeller och har lärt sig flyga samt få bort missar i flygen osv. Men nog flyger man som en tok ändå, fortfarande. Men har ju inget helt längre.. och tid tar det att få nåt klart. Så allt fel är tiden... =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #39
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard RC Åland 2012-filmen

    Om alla hade rosa baddräkter på sig o flög Calmato skulle världen bli en bättre plats...
    Klavins och Jag måste nog försöka få till en crasch-film till oss snedvridna crasch-älskare..
    Frågan är om man har råd att flyga som första filmen:-)
    Personligen tror jag vi sett det mesta i galna rc-filmer i detta laget så vi får nog leva i minnet från den tiden det vinglade mer... Det va bättre förr..

    Get high with hovering
    not drugs

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Hmm... Mr X, vad göra?
    Under hela 2012 vet jag inte om en enda krasch så då blir det svårt att få med sånt på film. Vi har tydligen blivit helt normala (ursäkta wesse) och som alla andra. Har egentligen bara varit ett fåtal som flugit i sommar och dom har tydligen flugit med förstånd så filmen speglar bra vårt liv på fältet men nu blir det nytt år så ingen vet hur 2013 filmen kommer att se ut.

    Än är inte hoppet ute för lite galenskaper.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

Liknande ämnen

  1. Wohoo! - RC Åland 2011-filmen!!!
    Av Mr X i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 22:16
  2. Första filmen
    Av UlfB i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 09:23
  3. 2009-filmen är här! Oops - We did it again!
    Av Ålänning i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 21:56
  4. cmpro zero filmen
    Av Boost III i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 20:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •