Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Har jag bränt upp min DJI Naza?

  1. #1
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard Har jag bränt upp min DJI Naza?

    Det blev lite fel när jag skulle koppla ihop saker och ting i min nya frame häromdagen - råkade nämligen polvända Nazans anslutning till drivacken... Den här gången var det inte Den Dyra Vita Röken som steg till vänders, utan Den (antagligen) Lika Dyra Gula Sörjan Från Kondensatorerna på VU-enheten som sprutade ut över centrumplattan.

    Efter detta lilla polaritetsmissöde har rättats till så har jag börjat försöka få igång systemet igen och det SER UT som att allting fungerar som det ska. Dioden på VU-enheten blinkar sina "System start and self-check"-blink som den ska, men sedan går enheten direkt över till snabba gula blink, som enligt manualen betyder "Tx signal lost". Mottagaren (Spektrum) är strömsatt och verkar fungera som den ska, dioderna lyser gult - mottagaren är alltså korrekt bindad till sändaren - och ett servo som inte är kopplat via Nazan fungerar som det ska. Men motorerna startar inte efter att "Combination Stick Command" har utförts.

    Och om jag kopplar upp VU-enheten mot datorn med USB-kabeln så fungerar allting också som det ska - "Tx Calibration" går att göra och programmet följer alla sändarens spakrörelser precis som vanligt, alltså verkar mottagaren vara rätt kopplad till Naza-enheten. Skitskumt.

    Några idéer någon?


    // Fredrik Wergeland

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Har jag bränt upp min DJI Naza?

    Jobbigt. Har själv känt på paniken när jag råkade mata mina Fatshark Dominator med växelström! Som tur va fick jag ett par nya efter att ha varit helt ärlig med vad som hänt. Den "visan" lär ju dock inte fungera hos Dji...

    Vu enheten kostade bara lite över en hundring med frakt. Kanske ska börja där.

Liknande ämnen

  1. Naza IOC
    Av Lassekar i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 22:19
  2. Dji Naza v2 med gps
    Av Donnyponny i forum Nybörjare
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 16:57
  3. Då har man bränt två blue series 30a
    Av veqtor i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 20:52
  4. Dji naza nåt för mig?
    Av Fredda i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 12:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •