Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 67

Ämne: Vilket inomhusflygplan ska man välja?

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Du ville ju ha något lätt och riktigt långsamgående så då skall du nog välja utrustning noga och undvika extragram - speciellt som planet är ett EPP-plan som redan därmed är tyngre än motsvarande depron-kärra.
    Välj bättre servon än HXT500 om du vill ha i alla fall lite precision i flygningen. Och med starka 5 g-servon (som verkligen väger 5 g och inte t ex 7 g om du vill hålla nere vikten)) så är jag rätt säker på att ett enda räcker till skeven också - det gör det utan problem i min Yak Crack Lite i alla fall. Vill man ha välflygande och långsamgående inomhuskärror så måste man bygga noggrant och välja lätt utrustning och sen installera utrustningen på ett bra sätt.
    Du kan ju läsa denna tråd så ser du vad man kan åstadkomma med noggrannhet och kompromisslöshet i alla lägen - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...2&replypage=99
    Hälsningar
    Roger

  2. #22
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Sv: Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    Du ville ju ha något lätt och riktigt långsamgående så då skall du nog välja utrustning noga och undvika extragram - speciellt som planet är ett EPP-plan som redan därmed är tyngre än motsvarande depron-kärra.
    Välj bättre servon än HXT500 om du vill ha i alla fall lite precision i flygningen. Och med starka 5 g-servon (som verkligen väger 5 g och inte t ex 7 g om du vill hålla nere vikten)) så är jag rätt säker på att ett enda räcker till skeven också - det gör det utan problem i min Yak Crack Lite i alla fall. Vill man ha välflygande och långsamgående inomhuskärror så måste man bygga noggrant och välja lätt utrustning och sen installera utrustningen på ett bra sätt.
    Du kan ju läsa denna tråd så ser du vad man kan åstadkomma med noggrannhet och kompromisslöshet i alla lägen - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...2&replypage=99
    Hälsningar
    Roger
    Det är ett himla fint bygge i den tråden och det finns många bra tips.
    Nu valde jag epp modellen och från gick det superlätta och hoppas att den hållet desto bättre. Får flyga i högre alfa vinkel ist. ;-)

    Jag har byggt ganska många depeonmodeller innan och har haft tillräckligt bra precision för min egna förmåga. Trotts billiga servon. Men om modellen blir långlivad så kan man ju alltid uppgradera den senare.

    Och noggrann kan man vara fast man använder budget saker. :-)



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 56.1

  3. #23

    Standard Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Här e två budget ang elektroniken modeller men flyger fint utefter min förmåga... På väg till lite flygning.



    //Peter

  4. #24
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Hur blev det med Meijers lite större inomhusmodell? var den en meter tro?
    Superhero

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    ...
    Nu valde jag epp modellen och från gick det superlätta och hoppas att den hållet desto bättre. Får flyga i högre alfa vinkel ist. ;-) ....
    Det blir kanon det där! E´ modellen Lila som på förpackningen? Cool färg i så fall!

    Citat Ursprungligen postat av Peterps Visa inlägg
    Här e två budget ang elektroniken modeller men flyger fint utefter min förmåga... På väg till lite flygning....
    //Peter
    Det var länge sedan jag åkte kommunalt med tåg. Jag är uppväxt i Järfälla/Skälby så det var mycket av det på den tiden!
    Mini tar ju bara en plats, men Lite behöver ju två! Blir det någon liten video till på din Mini snart?

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej bogieboy,
    Färgen var läcker på kärran - hoppas den flyger lika bra som den är snygg. Gör allt du kan för att hålla nere vikten och den borde väl t ex kunna flyga på en 2S300-ack. Jag har kört både Desire Power och Turnigy 2S300 och rekommenderar gärna den billigare Turnigy-acken som dessutom presterat bättre. Dock ca: 1,5 g tyngre men den har balanseringskontakt vilket även det gör att jag föredrar den acken.
    Beträffande Hxt500 så har jag inga bra egna erfarenheter av just det servot. Har ett antal men tycker tyvärr att dom inte varit bra. Jämförelsevis är ju Hxt900 ett betydligt bättre servo.
    Men dom kanske blivit bättre med åren - saker och ting kan ju utvecklas utan att namnet ändras.
    Lycka till hälsar
    Roger

  7. #27
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Sv: Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Det blir kanon det där! E´ modellen Lila som på förpackningen? Cool färg i så fall!
    Tyvärr den va som på hemsidan... :-( men fin iaf. :-)



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  8. #28
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Sv: Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej bogieboy,
    Färgen var läcker på kärran - hoppas den flyger lika bra som den är snygg. Gör allt du kan för att hålla nere vikten och den borde väl t ex kunna flyga på en 2S300-ack. Jag har kört både Desire Power och Turnigy 2S300 och rekommenderar gärna den billigare Turnigy-acken som dessutom presterat bättre. Dock ca: 1,5 g tyngre men den har balanseringskontakt vilket även det gör att jag föredrar den acken.
    Beträffande Hxt500 så har jag inga bra egna erfarenheter av just det servot. Har ett antal men tycker tyvärr att dom inte varit bra. Jämförelsevis är ju Hxt900 ett betydligt bättre servo.
    Men dom kanske blivit bättre med åren - saker och ting kan ju utvecklas utan att namnet ändras.
    Lycka till hälsar
    Roger
    Som sagt så var inte färgen på kartongen och planet den samme. ;-) jag flög med hxt500 i min Morback i över ett år och eftersom jag kan flyga på jobbet blev det två ack om dagen i en period så jag har väldigt bra förtroende för dom.

    Angående ackar så tänkte jag köra 2S 300 mah hyperion för det är vad jag har liggandes ett gäng. har nog något himodell med på 350mah.

    Planen är att kunna flyga non-stop i 7 timmar den 26/1 i växjö tipshall när VäxjörRC ordnar sin jätte träff.



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 0.1p

  9. #29

    Standard Vilket inomhusflygplan ska man välja?



    Förberedelse....

    // Peter

  10. #30

    Standard Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Här kommer en film på crack minin...

    http://youtu.be/7c6k8qqlgEk

    //Peter

  11. #31
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Denna gillar jag, flyger sakta och fint :-)

    Superhero

  12. #32
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Sv: Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Vilket lim är lämpligt att använda. CA enligt manualen men UHU por borde väl funka med?



    Jag har lite gott och blandat.

    Skickat från min GT-I9100 via TEDtalk 2

  13. #33


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    För mig personligen UHU Por "alla dagar i veckan".
    Roger

  14. #34
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Sv: Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    För mig personligen UHU Por "alla dagar i veckan".
    Roger
    Ok av vilken anledning?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  15. #35

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jag röstar också för UHU-Por. Det blir en lätt fog med samma egenskaper som materialet runt i kring.
    När du limmar kolfiber så behöver du rugga upp ytan lite med fint sandpapper el dylikt för att det ska fästa ordentligt.

  16. #36
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Por till depron, CA-medium till EPP. Att jaga vikt genom limmet på en EPP modell tycker jag känns fel, då skulle man valt den lättare depronmodellen istället från början.

    Glöm inte att por är ett kontaktlim precis som GWS-limmet, det är klurigt att få på och stryka ut just bara där det skall vara, så jag kladdar alltid på för mycket Por.

    Använder man CA så tar man lim på ena ytan och kicker på andra och det fungerar i princip som kontaktlim men med en lättare applicering.
    Superhero

  17. #37

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Det handlar inte så mycket om vikten som att man får en fog som inte är hård & spröd utan flexar som materialet. Dessutom kan man bygga snabbt med UHU-Por genom att använda just kontaktlimsmetoden. Lim på båda ytor, vänta 5 minuter, montera, Klart!
    Senast redigerat av Rille Stark den 2013-01-06 klockan 10:29.

  18. #38

    Standard Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Uhu por

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  19. #39
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Sv: Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    Jag började med CA men mot slutet körde jag lite av varje. Måste säga att UHU por är betydligt lättare att limma med.



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  20. #40

    Standard Vilket inomhusflygplan ska man välja?

    En timme till med minin den e kul ...
    Framsteg i flygning i kvadrat med den...

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Vad ska man välja?
    Av ulken i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 18:15
  2. Vilket av dessa två ska man välja?
    Av Bengan94 i forum Nybörjare
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 11:23
  3. Vilket LRS ska man välja?
    Av Ludde i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 19:04
  4. Vad ska man välja!
    Av Baua i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 16:45
  5. Vad ska man välja?
    Av Taylorcraft i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 18:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •