Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: TEATIME in London

  1. #1

    Question TEATIME in London

    Hej och God fortsättning!

    Den här filmen och andra Team BlackSheep har lagt ut på sin Youtubekanal är minst sagt spektakulära och mycket sevärda.

    Deras TBS DISCOVERY quadcopter ser ut att vara en riktigt bra plattform att filma ifrån, stabil och inga propellrar i bild.

    Det som kan tyckas lite otäckt är hur de flyger runt människor som vinkar in i kameran, ovetandes om hur snabbt det kan gå om olyckan är framme... - Skulle du våga flyga som de gör i filmen?

    I slutet av filmen inspekterar några "Bobbies" farkosten, det skulle vara intressant att få höra det samtalet!

    /Lasse


  2. #2

    Standard TEATIME in London

    Det finns många klipp av teamet och även om jag tycker att en del är över gränsen gillar jag mycket av det jag sett, t ex Golden Gate och Hoover Dam Att flyga i folksamlingar och reta upp poliser eller myndigheter är inte bra!

    Flyger själv bland annat med en TBS Discovery och gillar den skarpt Kanske inte så mycket som foto/film-plattform men som FPV-maskin.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  3. #3

    Standard

    Hej Sickan!

    Håller med om att många fina filmklipp visas på teamets kanal: http://www.youtube.com/user/nastycop420?feature=watch

    Nu vet jag inte om jag är extra "känslig" när det gäller säkerheten... Men en så spännande hobby som att flyga FPV med olika modeller skulle troligtvis få ett abrupt uppvaknande om en värre olycka skulle inträffa!
    - Det finns en mängd lagar och förordningar redan, de lär inte bli mindre då!

    Därför är jag smått förvånad att inte mer tid ägnas åt säkerheten runt propellrar inte minst. Visst, att få en farkost i huvudet från högre höjd är förmodligen förödande, men propellerskador (blod) gör nog mera oväsen i en eventuell debatt!

    Kan man konstruera farkoster som kan styras från marken, programmera waypoints, sonar, GPSer och annat borde det inte vara så svårt att konstruera något form av propellerskydd.

    Nåväl, det är spännande att kika på filmerna av BlackSheep och andra duktiga piloter, själv tragglar jag i Phoenix R/C simulator och önskar att man var en bättre pilot!

    Hoppas övning ger färdighet

    /Lasse
    ------------------------------

    Två nyttiga länkar av många fler:

    Länk 1: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luftfart/Luftfartyg-och-luftvardighet/Obemannade-luftfartyg-UAS/

    Länk 2: http://iof2.idrottonline.se/SvenskaF...rstPersonView/

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Lassekar,
    Extra stort tack för länkarna kring säkerhet!
    Lars

  5. #5

    Standard TEATIME in London

    Om jag läser det rätt så finns det inte så mycket reglerat vad gäller oss hobbyister, så det är väl bara en tidsfråga att lagstiftningen hinner ikapp utvecklingen.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    ---
    Därför är jag smått förvånad att inte mer tid ägnas åt säkerheten runt propellrar inte minst. Visst, att få en farkost i huvudet från högre höjd är förmodligen förödande, men propellerskador (blod) gör nog mera oväsen i en eventuell debatt!
    ---
    Budgetvariant i EPP, borde la finnas alt. för seriösa piloterna också.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	EPPQuadLeds.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	55,1 KB 
Id:	35477
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #7

    Standard

    Hej igen!

    Ställde en säkerhetsfråga om just roterande propellrar i en annan tråd:

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...ande-propeller!

    Har inte fått något svar på hur en plattform skulle flyga med ett skydd monterat...
    - Kanske propellerströmmarna och annat påverkas negativt, men jag är för dåligt insatt för att veta.

    //Lasse

    Länk: http://www.goodluckbuy.com/epp-quaco...50-x465-1.html

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skydd-f450.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	56,8 KB 
Id:	35486

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    Hej igen!

    ---
    Har inte fått något svar på hur en plattform skulle flyga med ett skydd monterat...
    - Kanske propellerströmmarna och annat påverkas negativt, men jag är för dåligt insatt för att veta.

    ---
    Min är förstås hobbykingvarianten, med mittdel för elektronik och även "fötterna" i "hörnen" i epp. Byte dock ut medföljande glasfiber (och ply motorfästen) mot CF fyrkant.
    "Markeffekten" är högre och överlag något trögare än tex. motsvarande ren 450. Men i gengäld går det träffa objekt sidleds utan att något händer, ja beror förstås på hastigheten... Resten får man ta reda på när vädret blir bättre och ev. fpv åkt i.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Min är förstås hobbykingvarianten, med mittdel för elektronik och även "fötterna" i "hörnen" i epp. Byte dock ut medföljande glasfiber (och ply motorfästen) mot CF fyrkant.
    "Markeffekten" är högre och överlag något trögare än tex. motsvarande ren 450. Men i gengäld går det träffa objekt sidleds utan att något händer, ja beror förstås på hastigheten... Resten får man ta reda på när vädret blir bättre och ev. fpv åkt i.
    Hej numnutchris och Tack för ditt svar!

    Tyckte först att skydden liknade något i vanlig frigolit, men insåg sedan att EPP är ett starkare material. Länk: http://www.epp.com/

    Lite förbättringar som du beskriver är jättebra. Nu ska jag fundera på om det är denna typ av skydd som ska omge min plattform, eller om det blir någon egen nätkonstruktion.

    Så här i början tänkte jag flyga på en närliggande fotbollsplan där det inte finns några människor eller djur i närheten. Det är nog bra att lära känna sin plattform, innan man börjar experimentera med någon form av skydd!

    God fortsättning

    /Lasse

Liknande ämnen

  1. Hobbybutik i London?
    Av jannec i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •