Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 78 av 78

Ämne: GoPro HERO2 hänger sig

  1. #61
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Idag så lyckades min GoPro2:a hänga sig INNAN inspelning.. har inte hänt förut..utan alltid vid 22sek.. hm.
    Så när jag skulle ta loss batteriluckan, råkade jag så klart ha sönder lilla låsplastsaken i luckan.. argh. :P

    well.. efter att batteriet åkt ut, så har den lirat igen.

    men väl hemma, så tog det mig en 7-8ggr innan kameran hoppade igång på datorn.. "NOSD" som vanligt med andra ord.

    samt fick detta:


    gick trotts det igång på datorn..

  2. #62

    Standard

    Jag har inte lyckats med de där hängningarna under filmandet, filmar dock oftast 1080p 25 eller 30, fw HD2.08.12.312.WIFI.R68.02, men däremot det där mot dator. För min del var det lite klena usb-portar. Alternativen var att antingen ladda kameran först (nån såndär 220V -> USB 1A adapter) och sedan koppla till datorn eller att slå på kameran först och sedan koppla den till datorn.
    Senast redigerat av numnutchris den 2013-09-06 klockan 10:07. Anledning: typo
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #63
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Har haft laddad kamera vissa gånger, och haft den påslagen men endå. :-\

    Tråkigt att det inte verkar finnas någon lösning.

    Filmar i 720p60fps, datorn gillar inte 1080p när man ska redigera. :-P

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

  4. #64

    Standard

    Min hänger sig vid andra 720p60 filmen varje gång vid 22sek. -stänger jag av emellan filmerna så går det.

    Vilka minneskort använder ni i era kameror?

  5. #65
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Min finns länkad på andra sidan har jag för mig.

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

  6. #66

    Standard

    Så här skriver dom i ett gopro-forum:

    Our top 10 tips to the Gopro Camera

    • 1) Never connect your Gopro to a PC or Mac using any USB lead. Both PC and mac both seem to place hidden and viewable files on the SD card during connection to a Gopro and computer USB power rating can differ from one to another and is not always as good as is needed by your Gopro.
      2) Use small cards up to 16gb, Class 4 or 6 are best. If in doubt test the card. A single 16gb card should fill on one charge (Not always) so using larger cards means changing batteries or having a battery pac.
      3) When you find an SD card that works ONLY EVER USE IT IN YOUR GOPRO. Do not swap cards from camera to camera.
      4) Format your SD card in a PC using a card reader (FAT32), Format to FAT32 is a must on a Gopro HD2, this will make sure its done.
      5) Format your SD card in the camera to empty and condition it before use. Remove files you are finished with by formatting the card, not deleting the files on a PC. This in camera format sets up the card correctly for use in your Gopro
      6) To transfer files from the card, take the card out of your HD2, click the security slide on the side of the card and only then take off what you need in a card reader.
      7) Only ever charge your HD2 using a dumb USB charger or wall charger. NEVER USE ONE THAT CONNECTS TO A PC. This is another reminder to never connect your camera to a computer with any sort of cable.
      8) Only buy cards from well known and trusted source, a card that works in one camera make may well not work in your Gopro, bad SD cards are one of the main reasons users get bad results. Remember that SD cards have a limited number of life cycles and do wear out.
      9) All cameras need light to work, the HD2 will work in low light, but not no light.
      10) Go back to 1 and read these again.
    Alltså... kameran gillar inte filerna som windows lägger in på minneskortet när man ansluter kameran till datorn?
    Deras råd är att ALDRIG nånsin koppla kameran direkt till datorn och att dessutom låsa minneskortet när man sätter det i kortläsaren.

  7. #67

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DennanHMFK Visa inlägg
    Min finns länkad på andra sidan har jag för mig.
    Ok jag hittade den länken... jag har samma kort fast modellen "under" eller vad man kan säga.
    Ditt är snabbare enligt specen. Fast du verkar ju ha lika mkt problem som jag så det kanske inte är ngn idé att testa ett sånt kort.

    Gopro själva rekommenderar Lexar eller Dekin-kort.

  8. #68

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    Min hänger sig vid andra 720p60 filmen varje gång vid 22sek. -stänger jag av emellan filmerna så går det.

    Vilka minneskort använder ni i era kameror?
    Jag har använt något sandisk kort som lovat 20Mb+ skrivhastighet och bytte efter ett års användande till ett samsung sdhc Pro som ska klara skriva upp till 40MB/s.
    Har kanske glömt nämna att jag inte tömt korten heller förrän utrymmet börjat luta åt att nästa filmomgång behöver plats, dvs har inte raderat filer för att slippa fragmentering, utan väl fyllt så har kortet/korten formatterats om.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  9. #69

  10. #70

    Standard

    japp.

    Ang listan ovan, "råden", så har jag aldrig haft problem med win o readyboostfilerna/testet (Win7) men har som sagt laddat kameran externt och inte via usb - tar aldrig ut kortet i onödan typ. Och 5:an om att undvika fragmentering, genom att fylla kort och sedan formattera. Senaste samsungen har nog bara formatterats via goprons menyer. Samt märkes kort har blivit samsung resp sandisk; i andra kameror har adata, transcend, kingston mfl kunnat husera.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #71

    Standard

    ok jag ger det koret en chans... sticker över till webhallen nu i em så håller vi tummarna att alla problems är borta sen!

  12. #72

    Standard

    Nu har jag köpt ett Samsung SDHC Pro 16gb. Men det funkar inte ändå. :-(

    Jag har slut på uppslag nu känner jag...

  13. #73

    Standard

    Finns olika hårdvaruversioner? Fel på kameran kanske?
    Vad menar du med "andra gången" - filmar du en snutt först och sen en till som hänger sej, eller är det "andra filen" som hänger sej, eller stänger du av mellan och slår på och filmar "andra gången"?
    Tror jag provat alla varianterna nu i 720p/60 med min, men har inte fått stopp en enda gång.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #74

    Standard

    så här: startar kameran , spelar in en film (spelar ingen roll hur lång) det går bra. Om jag sen stoppar inspelningen och startar den igen utan att stänga av kameran emellan så hänger sig kameran efter 19-22sek.
    Men om jag stänger av kameran emellan inspelningarna kan jag spela in tills minneskortet är fullt.

    Kör jag i 720p30 så funkar det utan att den hänger sig...


    Jag vet inte om det finns olika hårdvaruversioner på hd2... har aldrig sett det i ngt forum eller så.

    Kameran har aldrig strulat förut men jag har iofs aldrig kört 720p60 innan heller.
    Allt började när jag fick för mig att se vad det fanns för kul i cineform-programmet... installerade det och kopplade in kameran. Då sade den att det fanns ny FW till kameran som jag, dum som jag var, installerade utan att googla först.
    Efter det gick det inte ens att få igång inspelningen... den hängde sig i starten redan. Det här var precis i börja på augusti nu. Jag kopplade in kameran igen till cineform som sade att det fanns en ytterligare FW att ladda. Så jag gjorde det igen och nu är vi där vi är idag... Kamera-eländet går ju att använda hjälpligt iaf

    Men det verkar typ bara vara jag som får min att hänga sig varje gång.. andra verkar bara ha sporadiska hängningar.

  15. #75
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Det hände för mig i vintras! Kunde spela in en film enbart. Andra filmen gjorde att kameran dog vid 22 sek. Startade om så var det bra igen... figure that...
    Jag tycker att GoPro borde ha ett bättre sätt att testa kamerorna...

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    så här: startar kameran , spelar in en film (spelar ingen roll hur lång) det går bra. Om jag sen stoppar inspelningen och startar den igen utan att stänga av kameran emellan så hänger sig kameran efter 19-22sek.
    Men om jag stänger av kameran emellan inspelningarna kan jag spela in tills minneskortet är fullt.

    Kör jag i 720p30 så funkar det utan att den hänger sig...


    Jag vet inte om det finns olika hårdvaruversioner på hd2... har aldrig sett det i ngt forum eller så.

    Kameran har aldrig strulat förut men jag har iofs aldrig kört 720p60 innan heller.
    Allt började när jag fick för mig att se vad det fanns för kul i cineform-programmet... installerade det och kopplade in kameran. Då sade den att det fanns ny FW till kameran som jag, dum som jag var, installerade utan att googla först.
    Efter det gick det inte ens att få igång inspelningen... den hängde sig i starten redan. Det här var precis i börja på augusti nu. Jag kopplade in kameran igen till cineform som sade att det fanns en ytterligare FW att ladda. Så jag gjorde det igen och nu är vi där vi är idag... Kamera-eländet går ju att använda hjälpligt iaf

    Men det verkar typ bara vara jag som får min att hänga sig varje gång.. andra verkar bara ha sporadiska hängningar.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  16. #76

    Standard

    Nu har jag testat lite... De upplösningar som inte funkar är:
    720p60, 960p48 och 1080p30 Samma sak händer om jag byter till PAL då funkar inte 702p50, 960p50 och 1080p25

    MEN om jag slår på PROTUNE (dvs ökar bitraten på filmen) då funkar alla upplösningar precis som de skall.
    Det är den här detaljen som får mig att tro på att det är firmwarefel och inte fel på kamera eller minneskort....

    Dags att sälja dicoveryn kanske och köpa ngn annan ram som inte är gjord enbart för skräp-gopro?

  17. #77

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    protune har väl inget med bitrate att göra, möjligt att den ökar iofs men det beror ju snarare på att kameran inte använder massa behandlingsfunktioner utan mosar ut rådata.

    skräpgopro ? suck
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #78

    Standard

    jo protune ökar bitraten från ca15mbit/s till ca35mbit/s och som du säger inte lägger på någon bildbehandling/komprimering
    vilket gör att filerna blir större för samma inspelad tid.

    Ja jag tycker det börjar likna skräp faktiskt... googla lite och läs hur mycket strul folk haft med de olika firmware versionerna skall du se själv.

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 18:14
  2. Gopro 3 White eller Gopro 2 HD????
    Av metric i forum FPV Kameror
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-17, 09:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-11, 02:42
  4. nine eagle solo, hänger snett i luften?!
    Av DennanHMFK i forum Helikopter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 23:19
  5. Motorn hänger inte med
    Av Pibben i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 15:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •