Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 78

Ämne: GoPro HERO2 hänger sig

  1. #41

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Tack, nu har jag varianter att testa om det fortsätter strula!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  2. #42

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    25
    Klubb
    Dalslandstokarna

    Standard

    Hej.
    Har nu bytt Fpv kabel till en som sitter där LCD skärmen ska sitta, det löste alla mina problem med hängande kamera. Jag kör med klass 10 på mina minneskort och inte mer än 16 gig, kameran hängde sig ändå förut vid 22 sec när jag körde fpv men inte när jag filmade med den i handen. Den nya kabeln har även laddströmm och på/av kamera. finns på readymaderc.com.

  3. #43
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    fick kameran att hänga sig vid 22sek nu igen.. :I
    och den sparade inte filmen, har den gjort ibland förut.

    och när jag nu skulle koppla kameran till datorn, så fick jag försöka en 6gånger innan det funkade..
    fick bara "NOSD" hela tiden :S

  4. #44

    Standard

    Hallå!

    Det har ju kommit en ny firmware nu som heter v312 jag har kört in den på min kamera men 22sek-problemet kvarstår

    Det sjuka är att problemet finns bara på 720-60 och inte på ngn annan upplösning.
    Det går med första filmen man kör... stoppar man och startar en ny film hänger den sig.
    Men stänger man av kameran mellan filmerna verkar det funka...
    Jag har prövat att filma i protune-läget också och det funkar utan problem, så jag tycker inte det borde vara kortet som är felet eftersom protune ökar från 15Mbit/s till 35Mbit/s.

    Vad gör man? Försöka få in original FW igen eller vad? problemet är att jag glömde kolla vilken FW den hade innan all cirkus startade

  5. #45
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Gör rent SD kontakterna i kameran (tex med en såndär "mellan tänderna mini-flaskborste-sak" eller liknande) och testa med ett annat gärna överdrivet snabbt SD kort, tex en 16GB Class 10 (66x) SDHC eller bättre för att vara på den säkra sidan, de kostar ju knappt något och man har alltid användning för dem.

    Har aldrig haft problem med min Hero 2a, varesig livesttream eller film/foto.

    Får dessutom riktigt ljus och fin bild även i kassa förhållanden på livestream när jag kör via RVOSD Enorm skillnad med och utan den OSD'n. Kan flyga långt in i skymningen och få bättre visualitet genom glasögonen än utan.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  6. #46
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Har lagt in nya Fw, inte fått 22sek än, men NOSD kan man bli galen på när man kopplar den mot datorn. Bah.

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

  7. #47
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Exprimenterade en del med min Hero2a i helgen och jag hade faktiskt 22sek problemet med filmning och LiveOut samtidigt om jag inte hade protune aktiverat.

    Får uppdatera FW sedan eller bara köra med ProTune (inga problem med det).

    Däremot stör jag mig på att det blinkar till svart i LiveOut när den tar stillbilder, finns det något en färskare FW eller inställning som kan lösa det eller är det bara att uppgradera till en 3Black som gäller?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  8. #48

    Standard

    Mitt förtroende för GoPro har helt sjunkit i botten nu efter att ha googlat efter lösning på mitt problem...
    Det verkar som att alla har problem med att kamerorna hänger sig.. den enda fw som funkar verkar vara original v70 eller vad den heter.. men att nedgradera verkar både svårt och riskfyllt... stor risk att man "brickar" (gör kameran till en "tegelsten") den som det heter i alla engelska forum... vissa gånger går det att få igång kameran igen men andra verkar svårare.

    De flesta säger att senaste fw (v312) funkar och har löst folks problem.
    Så frågan är om mitt problem beror på minneskortet...

    Vilka minneskort och vilken firmware kör ni andra här på forumet med i era kameror?

  9. #49
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    vad gör ProTune, har inte riktigt fått häng om det. :P

  10. #50

    Standard

    De e ungefär som "raw" i en systemkamera. Protune minskar komprimeringen dvs filmens bitrate ökar från 15Mbit/s till 35Mbit/s
    Färgerna ändras också så att de blir mer naturliga.. men man måste köra filmen genom gopro-programmet för att typ "framkalla" den med rätt färgprofiler osv... funktionen är för att lättare kunna använda filmen tillsammans med material filmat med mer professionella kameror. Mer tänkt att användas av Proffs för att "Tuna" in resultatet efteråt = ProTune ;-)

  11. #51
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Oookej. :-)

    Kanske testa en skvätt sånt. :-P

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

  12. #52

    Standard

    Hej!
    Jag har haft stora problem med min Hero2 och att den hänger sig. Precis som många andra använder jag min för FPV länken (har nu beställt en extra kamera som kommer vara för fpv).

    Har snackat en del med GoPro supporten om det och de bästa de kunde göra var att hjälpa mig nedgradera till v222. Kameran hänger sig dock fortfarande, men mycket mindre än vad den gjorde efter uppgradering (gick från ungefär varannan gång till runt 1 på 10). Det mest spännande är att det verkar gå i omgångar, ibland kan det gå flera inspelningar mellan hängningarna, och sedan kommer 4 på raken.

    Det jag gjort hittills för att vara relativt säker på att kameran inte hänger sig under flygningen är att jag låter den spela in i ca 2 minuter på marken, och om det funkar kör jag, har än så länge funkat bra.

    Hittills har det varit så att om min kamera hänger sig så har det skett någonstans mellan 1 sekund och 40 sekunder in i inspelningen.

    Min kamera hänger sig oavsett om jag har kompositkontakten ansluten eller inte, och val av minnesekort verkar inte påverka nämnvärt (provat en bunt klass 10 kort av olika märken).

  13. #53
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Våran har hängt sig vid 22sek, men i lördags så blev det vid 21sek...riktigt tråkigt.
    Så jag låter min spela in över 22sek för att vara säker. :-\

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

  14. #54
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hur kör ni med kamerorna? Är de nakna eller med skalet på? Min har inte hängt sig när jag körde den med skalet på. Men på quaden sitter den utan skal.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  15. #55
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Naken och bar. :-)

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

  16. #56
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kör med skal på min (och del lever troligen fortfarande tack vare det)
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  17. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Min har inte hängt sig när jag körde den med skalet på.
    Har alltid skalet på, har gjort ett litet hål i sidan på skalet som jag kopplat in kontakten till FPV genom. Hänger sig ändå..

    Förstår inte riktigt hur monteringsval skulle påverka att den hänger sig?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	goProMount.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	259,5 KB 
Id:	40580  
    Senast redigerat av SwedenByAir den 2013-08-28 klockan 10:22.

  18. #58

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SwedenByAir Visa inlägg


    Har snackat en del med GoPro supporten om det och de bästa de kunde göra var att hjälpa mig nedgradera till v222.
    Hur gjorde man det? och vilken FW hade du innan? som jag läst det så ballar den ur helt om man försöker nedgradera från v312 men jag kanske fattat fel??

  19. #59
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    V222 ger samma symtom på våran.. :-\

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

  20. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    Hur gjorde man det? och vilken FW hade du innan? som jag läst det så ballar den ur helt om man försöker nedgradera från v312 men jag kanske fattat fel??
    Även om det står latest så gick det att nedgradera enligt nedan. Vill minnas att jag hade en version som började på 300 men är inte helt säker.

    Mail från GoPro:
    Thank you for getting in touch with us.

    To manually update your HERO2 to the latest firmware version available, please follow the instuctions below:

    Please download directly the latest firmware file (V222), following the link:

    http://software.gopro.com/Firmware/HD2/HD2-firmware.bin

    After you have the firmware file downloaded onto your computer, please follow these steps:

    -Save the file to the SD card Root
    -Remove usb cable and power off
    -press and keep holding shutter button
    -Press Power/Mode button once, then 3 more times
    -Firmware icon will show on frontal LCD
    -Release shutter button
    -Front Led will light 3 times and camera will power off automatically

    Please let us know how it goes.
    Senast redigerat av SwedenByAir den 2013-08-30 klockan 10:52.

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 17:14
  2. Gopro 3 White eller Gopro 2 HD????
    Av metric i forum FPV Kameror
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-17, 08:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-11, 01:42
  4. nine eagle solo, hänger snett i luften?!
    Av DennanHMFK i forum Helikopter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 22:19
  5. Motorn hänger inte med
    Av Pibben i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 14:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •