Inspiration!
...har saknats ett tag för o bygga men nu när dagarna äntligen blir längre så kom den till slut!
Ingen byggtråd egentligen men väl några bilder och ett par rader text:
Inköp skedde för några månader sen,lyfte på locket och såg att det där kunde ju vara nåt!
Gurun hade dessutom en Fuji 34 cc med magnettändning liggande så jag lånade den och måttade lite..
Njae men jodå,det skulle kanske funka så den fick nya motorbockar och monterades in med orginaldämparen,allt innanför kåpan vilket gladde..
I servolådan o rota,hittade div. gott o blandat ,HS 645MG,till klaff ,625MG,skev,5645MG till höjd och två surrande servon till sida och sporrhjulsstyrning som verkade lagom..
Det här är en typisk ESM sats med en bruks som lämnar en hel del i övrigt att önska,själva kärran är dock riktigt fin tycker jag..
Lösningarna på problemen finns men inte i manualen,man får klura ut det mesta själv genom att sätta sig in i tänket,ni som byggt ESM vet vad jag menar.
Mycket bra passform,snygga bitar och komplett på det som behövs,jag har dock bytt ut osthyvelsvajrarna
mot fiskevajer,60 Lbs och klämhylsor från samma butik.
En sak som ESM borde göra och det per omgående är att borra ur hålen i kroppen /vingens framkant och stoppa i styrpinnarna för det är ett helsike och få till det på deras kärror,den här var inget undantag.
Så här långt har jag kommit:

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2620.jpg 
Visningar:	457 
Storlek:	57,3 KB 
Id:	35545 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2621.jpg 
Visningar:	422 
Storlek:	49,8 KB 
Id:	35546 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2622.jpg 
Visningar:	453 
Storlek:	58,9 KB 
Id:	35547

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2623.jpg 
Visningar:	422 
Storlek:	61,4 KB 
Id:	35548 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2624.jpg 
Visningar:	447 
Storlek:	88,0 KB 
Id:	35549 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2625.jpg 
Visningar:	414 
Storlek:	78,2 KB 
Id:	35550

Sådärja! Det var bilderna från den allmänna röran..
Nu slår det stopp ett tag för det där med ställ var inte så simpelt:
Minicars fick elställ V3 (ska visst funka någorlunda) men de var inte kompletta när de kom til Minicars så de väntar på
de delar som fattas från ESM.
Alt. 2,Sierra ställ som jag idag har fått måtten på och som är Top Quality men kostar mer än kärran,
ska mäta o fundera
Alt 3,Electron Retracts men måste hitta lagom ben som ser hyfsade ut,de har bara mekanismerna.
Alt 4,Lindninger som har ställ V2 som har ett så skamfilat rykte så det kommer liksom på sista plats i önskelistan trots trevligt pris..
Känslan är att det kan bli en riktigt trevlig flygtur så småningom om inte skenet bedrar alltför mycket..