Reklam

 
Sidan 13 av 46 FörstaFörsta ... 38910111213141516171823 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 901

Ämne: FPV träffar 2014

  1. #241

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Vi kommer ett gäng men blir lite sena då vi ska dra till Haboljung på morgonen och filma ett musikvideo projekt. (Dom som vill kan givetvis haka på). Annars kommer vi nig runt 12 snåret till Staffanstorp.

  2. #242

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    10
    Jobb
    Systemkonstuktör
    Klubb
    Viking

    Standard

    Behöver en kamera att användas till Immersion 600mw TX, ska väl helst vara 5V matad.

    Nån som har en över så köper jag gärna.

    Annars ser jag fram emot lite rådgivning om vilken kamera som jag lämpligen ska köpa, har gått igenom HKs sortiment och är villrådig.

    Vi ses imorgon.

  3. #243
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stenkryparen Visa inlägg
    Behöver en kamera att användas till Immersion 600mw TX, ska väl helst vara 5V matad.

    Nån som har en över så köper jag gärna.

    Annars ser jag fram emot lite rådgivning om vilken kamera som jag lämpligen ska köpa, har gått igenom HKs sortiment och är villrådig.

    Vi ses imorgon.
    Kom gärna på vår träff, så skall du få råd samt se installationer.

    Ta gärna med dig din utrustning!
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #244

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Det var riktigt kul idag igen, och jag fick flyga min cub lite mer denna gången.
    Det känns däremot som att solen tog ännu bättre än på torsdagen. Röd som en nykokt kräfta i ansiktet

  5. #245
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Kommunalarbetar solbränna har jag, knall röd överallt utom där t-shirten satt.

    Som vanligt var vi värda detta väder, ett trevligt inslag har blivit att grilla vid 12 slaget som uppskattats mycket väl. Det flögs mycket idag, själv körde jag slut på sändarbatteriet vilket nog var första gången på 35 år som modelflygare. Vi fick se en Phantom som gick på fullfart och rollade med kameran hängande under, vi fick bland annat se följa John, edf, vinge, cub, trikopter, quad, hexa, okta, FPV plattform, lotus quad och massa annat. Gladorna var aktiva och gled omkring i termiken. Som totalt var vi 12 stycken FPV piloter under denna fantastiska dag.

    Tack alla som kom och förgyllde vår dag.
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #246

    Standard

    Roligt, inspirerande och riktigt riktigt trevligt! Tack alla för en trevlig dag!

    En liten snabbredigering
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post315133

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #247

    Standard

    Lite bilder också

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02782.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	127,6 KB 
Id:	39158Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02781.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	51,6 KB 
Id:	39159Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02776.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	54,1 KB 
Id:	39160Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02751.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	59,7 KB 
Id:	39161Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02752.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	42,2 KB 
Id:	39162Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02755.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	62,3 KB 
Id:	39163Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02773.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	106,8 KB 
Id:	39164Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02763.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	131,4 KB 
Id:	39165

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #248

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Tack för en super trevlig träff igår! Nacken vet att den lever idag..
    Solskyddsfaktor tar nu andra plattsen i min lista över viktiga saker i en fpv utrustning (näst efter en bra stol

  9. #249

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    10
    Jobb
    Systemkonstuktör
    Klubb
    Viking

    Standard

    Instämmer till fullo, tack för jättetrevlig flygdag och alla goda råd jag fick med mig!

    Grillningen vid 12 tiden är verkligen pricken över i och bör vara standard vid dessa träffar.

    PS Har nu klickat på ny flygradio, så fadäsen med 1:1 bilkrocken inte ska behöva ske igen (tappade radiokontakten).

  10. #250

    Standard

    Tack för en trevlig träff! Är lite avundsjuk på era RTH-, altitude- och GPS-knappar och det får nog bli en uppgradering för mig!
    Det kändes väldigt old school med min Lotus T580, men jag hade kul ändå. Nu skall det köpas goggles! Är det förresten något jag skall passa på att köpa samtidigt? Jag tänker mig Predator V2+ originalsändaren och originalantenner.
    Christian

  11. #251
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Inte lite avundsjuk på er alla. :-D

    Hoppas att man kan få ihop något liknande gäng här i krokarna. :-D

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  12. #252

    Standard

    Det var trevligt i söndags får hoppas att det fortsätter! Har en hel del video att redigera får se när jag orkar att göra det.

    Köp några cloverleaf antennas. Stock brukar vara skräp och något som jag personligen tycker kan va bra att ha är någon typ av osd som visar volt (simpel E-osd från hobbyking är en bra början).

  13. #253

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bertone Visa inlägg
    Tack för en trevlig träff! Är lite avundsjuk på era RTH-, altitude- och GPS-knappar och det får nog bli en uppgradering för mig!
    Det kändes väldigt old school med min Lotus T580, men jag hade kul ändå. Nu skall det köpas goggles! Är det förresten något jag skall passa på att köpa samtidigt? Jag tänker mig Predator V2+ originalsändaren och originalantenner.
    Christian
    Jag tycker att en OSD som kan visa volt och förbrukning är trevligt när man glömmer bort tid och rum där uppe Kamera, om du inte tänkte börja med t ex en GroPro som både och, fungerar fint för det mesta och definitivt till att börja med.

    Sedan kan man naturligtvis plocka på och köpa större/bättre men jag tycker det viktigaste är att börja flyga, gillar man det är möjligheterna oändliga.

    Lycka till! Så får vi kanske se lite FPV nästa gång vi träffas

    --
    S

    Skickat från min GT-N5110 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #254
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du kan säkert ha kul med din Lotus.
    Tänk på att köpa ett par nya antenner till din utrustning som du köper, de skall likna bollar och vara anpassade för din frekvens.
    Du behöver en kamera också, kvaliteten brukar avgöras av priset, men sikta in dig på minst 520 pixlar, de bästa jag provat ligger på 700 pixlar. Läs gärna recentioner på nätet och ta åt dig av kritiken.

    På denna träffen använde jag mig av en 20 år gammal security kamera, 420 tror pixlarna var på, den fungerade men inte som man önskar en kamera skall göra idag. De skall klara av motljuset från solen och kunna se in i mörka partier och har en tillfredställande upplösning.
    Googles, sändare, antenner 2 stycken, mottagare, kamera, störningsskydd och ev. spänningsomvandlare till kameran. Det är vad du behöver, hoppas jag inte glömt något.
    Man kan köpa något billigt att börja med, men man brukar bli ganska besviken och köper kort därefter en bättre utrustning och då kan man lika gärna göra det från början är mitt råd.

    Börja träna med din Lotus visuellt, kör i åttor framför dig och håll dig nära. Problemet med att flyga långt bort upptäckte du själv på träffen, den blir väldigt svår att orientera om vad som är fram eller bak och då riskerar man att krascha. Många lär sig aldrig att flyga dessa farkoster manuellt utan slår på alla hjälpmedel direkt, skulle något inte fungera som tänkt en dag klarar de inte av att rädda den eftersom de aldrig sk. flugit den tidigare. När du klara dina åttor kan du göra korta utflykter, men håll dig nära.
    När du får på dig glasögonen får du ett annat problem, orientering. Det ser inte likadant ut där upp som här nere och ett hjälpmedel (OSD)kan vara nyttiga att ha, höjdmätare, riktning hem och timer eller batteri varning.


    Kenneth



    Citat Ursprungligen postat av Bertone Visa inlägg
    Tack för en trevlig träff! Är lite avundsjuk på era RTH-, altitude- och GPS-knappar och det får nog bli en uppgradering för mig!
    Det kändes väldigt old school med min Lotus T580, men jag hade kul ändå. Nu skall det köpas goggles! Är det förresten något jag skall passa på att köpa samtidigt? Jag tänker mig Predator V2+ originalsändaren och originalantenner.
    Christian
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #255
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Min första markbundna video från våran FPV-träff i Staffanstorp, det är från båda dagarna.

    Inget ljud, då Youtube, gnällde om rättigheter.
    http://youtu.be/0yUubKu12-w








    Av någon anledning är jag inte solbränd runt ögonen!

    Ha dé gått
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #256

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Min första markbundna video från våran FPV-träff i Staffanstorp, det är från båda dagarna.

    Inget ljud, då Youtube, gnällde om rättigheter.
    http://youtu.be/0yUubKu12-w








    Av någon anledning är jag inte solbränd runt ögonen!

    Ha dé gått
    Kenneth
    Haha, jag råkade få syn på nig själv i backspegeln då jag var på väg till uddevalla och fick nästan en chock. Helt vit runt ögonen å resten knall rött

  17. #257

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Ursäkta språket, men fan va fräckt det är att se sitt flygplan när någon annan filmat det flyga. Härligt att du fick med "soppatorsken". Har nog kk2an att tacka för den landningen.

  18. #258
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det är dags att börja planera för nästa träff, det blir den 29 eller 30:e Juni.

    Trolig plats Borgeby slott.

    Kenneth
    Senast redigerat av Kenneth E den 2013-06-13 klockan 11:32.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  19. #259
    magnusvrs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    161
    Jobb
    Servertekniker
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Hej Kenneth!

    Åh vad kul, Borgeby slott är en utmärkt plats, har ofta funderat på området bakom, fin dalgång, Lödde å som ringlar sig... kan bli jättebra!

    Som boende i Löddeköpinge, säg till om jag kan bidra!
    /Magnus, hoppas jag fått min RCTimer-brushless-gimbal färdigtrimmad till dess!

  20. #260
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    det blir den 29 eller 30:e Juni
    Och gissa om jag kan då NOT är även det datumet på Jeepträff
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Sidan 13 av 46 FörstaFörsta ... 38910111213141516171823 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Äggsläppande flygplan träffar sig själv i luften!
    Av dadde i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 12:35
  2. Frekvensscanner på träffar
    Av Borg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 15:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •