Reklam

 
Sidan 15 av 46 FörstaFörsta ... 5101112131415161718192025 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 901

Ämne: FPV träffar 2014

  1. #281
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag provade att söka på FB, men fick ingen träff.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #282

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vibe90 Visa inlägg
    Tjena! Vet inte om det redan finns! Men har startat en grupp på FB kallat FPV TRÄFF SKÅNE. Där får ni gärna lägga ut när ni bestämt var nästa träff blir. Inledningen blir väl att bara publicera var träffen blir och eventuellt efterkommentarer, inget annat utan bara ett enkelt sätt att ta reda på vart man skall bege sig och inte ett massa prat om glasögon, flygetyg, var man handlar osv.
    Tackar på förhand! Hasse

    Ok! Tänkte kanske för invecklat!
    Tanken var att om någon eller några fick ett ryck och ville ut om en timme eller så, Så var det bara att göra ett inlägg på FB , om man ville att andra skulle haka på..
    Men även att kanske någon skulle ta sig tid att posta nästa "träff" som blir planerad här på rcflyg på FB, för att så många har FB med sig på något sätt. (Telefon,surfplatta...) och som jag tidigare påtalade teknik och annat ventilerar man här. FB var bara en tanke att på ett snabbt sätt få info om en sammankomst, helt appropå eller större planerad. Men som Kenneth säger, hittar inte sidan på FB, medans vissa gör det, så skippar väl tanken redan nu..

  3. #283

    Standard

    Jag tycker fortfarande att idén är bra! Forumet blir rörigt då det blandas, före, under och efter inlägg och även flera geografiska områden. Som jag tidigare postat så tror jag vi ska ge bokat.se en chans. Det fungerar för den långsiktiga planeringen, snabba ryck och flytt/inställt. Den fungerar även när Kenneth är ute på vift med SMS-listan Man får också lite koll på hur många som tror sig komma, intressant inför våra grillinslag, det är inte alltid affären ligger några hundra meter från där vi träffas.

    Sedan kan man alltid länka till aktiviteterna från forum och vise versa. Vad sägs, ska vi ge den en chans? Fungerar det inte så kostar det inget att sluta

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #284
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Värt ett försök absolut , du får min mailadress via Pm och den har jag alltid i ledigmobilen
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #285

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Jag har ett owncloud rullandes på min box. Jag kan fixa ett gemensamt konto där om ni vill.
    Då får ni automatiska påminnelser till kalendern i mobilen, en online kalender som man kommer åt även utan mobil, , om en av er lägger in en ändring så uppdateras det automatiskt för alla andra direkt, samt ett gemensamt dropbox liknande konto för video/bild uppladdning.

    MVH
    Jacob

  6. #286
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    FPV-träff vid Borgeby Slott dn 29:e Juni.

    Enligt uppgifter skall vi vara välkomna att få flyga där då.

    Som vanligt drar vi igång vid 10 tiden.
    Kenneth







    QUOTE=Kenneth E;315344]Det är dags att börja planera för nästa träff, det blir den 29 eller 30:e Juni.

    Trolig plats Borgeby slott.

    Kenneth[/QUOTE]
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #287

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HangerS Visa inlägg
    Jag har ett owncloud rullandes på min box. Jag kan fixa ett gemensamt konto där om ni vill.
    Då får ni automatiska påminnelser till kalendern i mobilen, en online kalender som man kommer åt även utan mobil, , om en av er lägger in en ändring så uppdateras det automatiskt för alla andra direkt, samt ett gemensamt dropbox liknande konto för video/bild uppladdning.

    MVH
    Jacob
    Det låter faktiskt jäkligt smidigt!

  8. #288

    Standard

    FUUU krossade min disco idag vete fan om jag hinner få delar och 2,4ghz video på min caip är helt värdelöst ingen bild längre bort än 50m kvittar vad för kanal/antenner man har.

  9. #289
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tråkigt,
    Hände det idag? det har varit åska i luften, kanske har det stört ut radion på 433?
    Kenneth

    =neu;315980]FUUU krossade min disco idag vete fan om jag hinner få delar och 2,4ghz video på min caip är helt värdelöst ingen bild längre bort än 50m kvittar vad för kanal/antenner man har.[/QUOTE]
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    FUUU krossade min disco idag vete fan om jag hinner få delar och 2,4ghz video på min caip är helt värdelöst ingen bild längre bort än 50m kvittar vad för kanal/antenner man har.
    Trist!! Vad hände?

    --
    S

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #291

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    FPV-träff vid Borgeby Slott dn 29:e Juni.

    Enligt uppgifter skall vi vara välkomna att få flyga där då.

    Som vanligt drar vi igång vid 10 tiden.
    Kenneth







    QUOTE=Kenneth E;315344]Det är dags att börja planera för nästa träff, det blir den 29 eller 30:e Juni.

    Trolig plats Borgeby slott.

    Kenneth
    [/QUOTE]

    Super

    --
    S

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #292

    Standard

    Jepp hände idag. Nä det var mitt fel inga problem med radion.
    Kan säg som så att mörka moln och en svart farkost är en dålig kombination. Skulle flyga utan fpv för en från klubben skulle kolla hur det såg ut och jag tappade självklart hur jag hade quaden i luften så jag han inte ens dra över den i autolvl innan det börja regna plast.

    Min gopro låg 6m från vraket och det ligger bitar från armarna på halva fältet. Förhoppningsvis så överlevde mina motorer och TBS 69.
    Satan vad dyra dji grejer är i sverige. 99kr för en arm som kostar 4$ i kina (orginal inte kopia).

  13. #293

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Jag har 3extra armar över om du inte hinner få pryttlar till träffen.
    Beställde armar och snurror får TBS sist. Gick fort och va rätt billigt.

  14. #294

    Standard

    Jag har också om du behöver en till så du får ihop fyra

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #295

    Standard

    Tack för erbjudandet återkommer om jag inte har fått grejer när det närmar sig.

  16. #296

    Standard

    Hej
    Jag har pratat med Max, som driver slottet, och vi är välkomna. Det är ingen som bor på slottet och den enda verksamheten är ett kafé i själva slottet. Jag tänker att vi parkerar på stora gräsfältet öster om slottet. Fältet används som parkeringsplats vid stora event. Gräset är inte kortklippt. Jag kan nog fixa el, återkommer med besked om detta.
    Längst till höger ligger Borgeby Kyrka och längst till vänster ligger Hushållningssällskapet. I ovankant syns Lödde å. Man kan gå ner till å, men ännu bättre är nog att stå uppe på en slags utkiksplats bredvid Börjes Torn (gult tak längst upp i bild) - för dom som känner för att lågflyga längs ån!
    Väderprognosen ser ju inte helt bra ut, men vi håller tummarna!
    Christian

    http://www.hitta.se/karta?ref=start#...Slott%22%7D%5D

  17. #297

    Standard

    Det låter fantastiskt och ser verkligen ut som ett kul ställe att flyga på

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  18. #298
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    [Hej, det ser jatte intressant ut.

    Hoppas vader(fpv)gudarn ar med oss.

    Med sa manga objekt lar kameran ga varm.

    Det skall bli skoj!
    Kenneth



    QUOTE=Bertone;316290]Hej
    Jag har pratat med Max, som driver slottet, och vi är välkomna. Det är ingen som bor på slottet och den enda verksamheten är ett kafé i själva slottet. Jag tänker att vi parkerar på stora gräsfältet öster om slottet. Fältet används som parkeringsplats vid stora event. Gräset är inte kortklippt. Jag kan nog fixa el, återkommer med besked om detta.
    Längst till höger ligger Borgeby Kyrka och längst till vänster ligger Hushållningssällskapet. I ovankant syns Lödde å. Man kan gå ner till å, men ännu bättre är nog att stå uppe på en slags utkiksplats bredvid Börjes Torn (gult tak längst upp i bild) - för dom som känner för att lågflyga längs ån!
    Väderprognosen ser ju inte helt bra ut, men vi håller tummarna!
    Christian

    http://www.hitta.se/karta?ref=start#...Slott%22%7D%5D[/QUOTE]
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  19. #299

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Ser fram imot en ny trevlig meeting!
    gött att det bara är 5-6min hemifrån med
    desutom bara ett par minuter ifrån en hobbyaffär ifall olyckan skulle vara framme

  20. #300
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Det låter fantastiskt och ser verkligen ut som ett kul ställe att flyga på
    Kan bara instämma och kan bara hoppas det blir fler gånger där eftersom jag är i Småland då
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Sidan 15 av 46 FörstaFörsta ... 5101112131415161718192025 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Äggsläppande flygplan träffar sig själv i luften!
    Av dadde i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 13:35
  2. Frekvensscanner på träffar
    Av Borg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •