Reklam

 
Sidan 38 av 46 FörstaFörsta ... 283334353637383940414243 ... SistaSista
Resultat 741 till 760 av 901

Ämne: FPV träffar 2014

  1. #741

    Standard

    Jag får nog passera, jag är mitt i tentaveckorna nu. Men lycka till och hoppas det blir några trevliga filmer.

  2. #742

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag är med på söndag!

  3. #743

    Standard

    Har ingen fpv cam till min lktr så kanske kommer brys på om jag orkar fixa den

  4. #744

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Har ingen fpv cam till min lktr så kanske kommer brys på om jag orkar fixa den

    Har den gått i bitar? Om du har en kontakt & kan fixa fram 5v på din lktr så kan du låna en 700TVL 5v cam av mig.

  5. #745

    Standard

    Det är lugnt får slakta min caipirinha som smakar iste lime med 50% vodka så ingen stor förlust.
    Ska bara ha ork att sätta ihop allt. Måste köra och köpa epoxy till min jet så vet inte hur jag ska hinna allt

  6. #746
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Enligt SMHI skall det regna både lördag och söndag i Ängelholm och Båstad. Inte lovande precis.

    Hoppas någon vet ett säkrare väder forum som kan tala om hur det blir.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #747
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Enligt SMHI skall det regna både lördag och söndag i Ängelholm och Båstad. Inte lovande precis.

    Hoppas någon vet ett säkrare väder forum som kan tala om hur det blir.
    Ken
    Nej det ser inget vidare ut varken Lör ell Sön , tur man var ute i går och flög lite i det fina vädret , ibland ändrar det sig från dag till dag så vi får väl leva på hoppet fram till sön
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #748
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vi ställer in träffen i morgon, pga ostadigt väder. Siktar på nästa helg.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #749

    Standard

    Riktigt tråkigt med vädret.
    Har snart haft mina 8000 mAh ackar laddade i en vecka. I väntat på att få köra en fpvmaiden på mitt senaste bygge.
    Måste snart förvarings tömma dom med laddaren .

    Om vädret ser bra ut kommer jag ut nästa vecka, med min 250.
    Har dock bara en 1.1-1.3 ghz vtx till den. Hur många flyger med det?

  10. #750
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Xermalk, du skulle ju inte med sa du.. Vi siktar på nästa helg istället och då ger vi järnet.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #751

    Standard

    jag kenneth och elflygarn flyger alla på 1,2ghz. Man får turas om för det går inte att köra samtidigt även om man har olika kanaler.

  12. #752

    Standard

    Det är nästa helg jag planerar åka ut. Om ni fortfarande planerar att flyga i skåneområdet då.

    Batterierna är laddade för en kort 20 minuters tur ute på mitt vanliga flygfält. Ifall att där skulle blivit en kort lucka i vädret.
    Tyvärr verkar så inte bli fallet. Så imorgon får jag ta och tömma dom på något lämpligt vis, min ena laddare klarar 2A/12v urladdning så de får väll sitta i under uppsikt några timmar.

    Och angående att turas om på 1.3. Vi har inga större problem med 3 flyg i luften samtidigt. På 1160, 1280 och 1340 på vårat fält.
    Förutom just vid start och landning, om någon landar direkt framför ens markstation.
    Vilket innebär att landningar måste annonseras i god tid, och videosändaren skall kopplas ut direkt när man landat.

    Funderar på om man skulle införskaffa en 2.4 ghz videolänk vid senare tillfälle.

  13. #753

    Standard

    Har provat flera olika 1,3ghz kanaler samtidigt och det funkar inte så fort man får lite avstånd. Kan flyga 10km med klockren bild själv men så fort där finns en till så blir det kass bild på en km

  14. #754

    Standard

    Låter lite konstigt då vi varit ute på ett par km med bra bild. Nåja, beror väll lite på vad man har för olika mottagare och sändare.

  15. #755
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Äh, jag har inga problem - alltid dålig bild!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #756
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Måste snart förvarings tömma dom med laddaren
    Varför det , sommartid är mina alltid fulladdade , det tar ju flera timmar att ladda upp allt annars och det har man inte tid med
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  17. #757

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Varför det , sommartid är mina alltid fulladdade , det tar ju flera timmar att ladda upp allt annars och det har man inte tid med
    Skaffa en bättre &/eller multiport laddare
    Ackarna mår inte bra av att ligga fulladdade längre perioder. Utan bör förvaras runt 50-75%. Ligger de fulladdade hela tiden så kommer de slitas snabbare.

  18. #758
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Mina förvaras också fulladdade i väntan på nästa tur. Nu är dock cellerna slut men det tog tre år.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  19. #759

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    10
    Jobb
    Systemkonstuktör
    Klubb
    Viking

    Standard

    Mina laddas direkt vid hemkomst efter förra flygningen.

    När tid finns och vädret medger vill jag flyga, inte ladda LiPo.

    Min erfarenhet är att LiPo degradering pga av att de förvaras fulladdade är högst måttlig.

    Som Kenneth säger varar de hur som helst närmare 3år, då har utveckling skett och det finns nya bättre att köpa, till ännu mindre kostnad.

    Viktigare är nog att de förvaras svalt, kemisk degradering av LiPo accelererar med temperaturen.

    LiPo dör med tiden oavsett om de används eller inte. Min strategi är att ha relativt få som används hårt (vid behov sker snabbladdning med fullt antal C som LiPo är stämplat för, eller mer), däremot sker laddning hemma vid mindre är 1C (man har ju hela natten på sig).

  20. #760
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Senaste flygningen: https://www.youtube.com/watch?v=s2z83K_-0z4

    Vi skall vara glada att vi inte flög idag, vissa av oss hade nog inte kommit, pga översvämning.

    Även om det bara tar 12 minuter att ladda mina 4S8000 så är det ett ovälkommet steg till att flyga och därför laddar jag mina direkt efter flygning för att alltid vara redo. Man vet aldrig vilka batterier som sväller och anledningen till varför, de bara gör det. Jag har även skött vissa batterier enligt alla rekommendationer och det slutade med kassa batterier, sedan har jag misskött dessa jag har nu och de har varit seglivade, alltid laddat med flera C alltid kört dem för lågt och alltid laddat dem när de var varma - men de har också varat längst, Turnigy 30C.
    Man vet aldrig förrän efteråt om de var bra.

    Någon som vet en bra gimbal för GH4 Lumix Panasonic?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Sidan 38 av 46 FörstaFörsta ... 283334353637383940414243 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Äggsläppande flygplan träffar sig själv i luften!
    Av dadde i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 13:35
  2. Frekvensscanner på träffar
    Av Borg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •