Reklam

 
Sidan 39 av 46 FörstaFörsta ... 293435363738394041424344 ... SistaSista
Resultat 761 till 780 av 901

Ämne: FPV träffar 2014

  1. #761
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Skaffa en bättre &/eller multiport laddare
    Har en Hyperion EOS 0720i SUPER DUO 3 Digital så det är inget problem , tar ändå för lång tid att ladda 5-6 accar när jag vill flyga

    Någon som vet en bra gimbal för GH4 Lumix Panasonic?
    DJI Zenmuse om det ska funka med garanti på riktigt bra out of the box men den är väl inte aktuell med den prislappen finns väl en del andra sök på google
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  2. #762

    Standard

    Är det fortfarande aktuellt med hallandåsen nästa helg? Jag är på isåfall!
    För ingen vill väl komma till mina trakter Kullavik?

    Ett ställe ser ut så här: https://www.youtube.com/watch?v=Uh6UkN4rJyE

  3. #763
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Dji zenmus, vad jag vet går den endast till dji's kontrollers, jag vill ha den som en stand alone och kunna styra den med radion om så behövs.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #764
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kullavik, var det inte Göteborg?

    Vi pratar skånska,
    Du är välkommen, träffpunkt bestämmer vi i sista minuten. Det var tur vi inte tog denna helg, det hade blivit blött.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #765

    Standard FPV träffar 2014

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Kullavik, var det inte Göteborg?

    Vi pratar skånska,
    Du är välkommen, träffpunkt bestämmer vi i sista minuten. Det var tur vi inte tog denna helg, det hade blivit blött.
    Jo, kullavik i göteborg, eller kungsbacka om man ska vara petnoga

    Skåningar? Puh, nä då har jag nog något annat för mej

    Bor cirka två timmar ifrån hallandsåsen så det kan gå, beroende på vädret såklart, men vi får la se framåt helgen. Måste bara hitta nån slags transport ner dit...
    Dags att damma av Twinstaren
    Senast redigerat av LeoR den 2014-09-01 klockan 11:58.

  6. #766
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Dji zenmus, vad jag vet går den endast till dji's kontrollers, jag vill ha den som en stand alone och kunna styra den med radion om så behövs.
    Jo för att använda den fullt ut har du nog rätt ( jag kör inget annat än DJI själv ) , men det är inga problem att styra den från radion eller en 2 a radio , här är en som ser lovande ut och hade varit intressant om jag haft en GH 4 http://xproheli.com/products/silk-brushless-gimbal

    provfilm här https://www.youtube.com/watch?v=8toPpVZd0To#t=38
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #767

    Standard

    Tänkte bara fråga, om vi kan bestämma träffpunkt samt tid någon dag innan iallafall då jag troligtvis måste ta tåget ner, måste hinna hitta en resa som passar...

  8. #768
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Stiffe, den har precis det jag letade efter, stand alone, manuell, ex styrd, kopter eller handhållen, kan ta alla kameror upp till 1kg.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #769

    Standard

    Finns där något yta, där man eventuellt kan landa en 2.6m stor glidflygare?

    Detta var med en 3s6000ack+massa barlast, och den kräver rejält med plats för att sakta ner.


    Skall se om jag hinner testflyga den med de två 8000 ackarna jag fått hem nu. Samt flytta in autopiloten+kringutrustning i "fraktrummet".

    Jag har bara torsdag/fredag på mig så får se om jag hinner. Annars blir det som sagt bara min lilla armattan 250 som följer med.

  10. #770
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Den verkade inte behöva så stor plats.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #771

    Standard

    Den tar bara lång tid att sakta ner, så behövs en bra sträcka för det. Speciellt nu när den är 600g tyngre än i den videon.
    På marken behöver den inte särskilt mycket. Motorn var av och jag landade med "crow" i den videon.

    Fast jag kör nog med luftbromsen om jag flyger med den, dvs kåpan av då videon blir urusel med den på.

    Har vi bara någonstans med 30-50m gräs samt bra inflygning så skall det inte vara några problem. Skall se om jag kan öva på landningar i några ackar innan dess. Har bara hunnit flyga den en gång @ 7 min pga tentor.

    Den lär behöva starthjälp dock om där inte finns någon bra väg att lyfta från. Lite för stor och tung för att kasta den själv.

  12. #772

    Standard

    Jag röstar också på plats med landnings bana så jag kan ta med min epp-fpv. Ska bara orka fixa lite grejer.

  13. #773

    Standard

    Jo det är ju gott med lite utrymme, tar som sagt gärna med mej min twinstar

  14. #774

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    6
    Jobb
    Det har jag
    Klubb
    Höganäs MFK

    Standard

    Jag är på, behöver bara en glänta i skogen för att få iväg Pingvinen. Landa gör man på några få meter Xermalk. Du har ju hela himlen på dig att blöda av fart. Sen är det inga problem att landa i tex högt gräs. Stannar direkt i princip. Jag har aldrig haft problem med min 3.2m glasfiber seglare och den var snabb. Det är teknik som gäller. Du får träna på onsdag !!

  15. #775
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det finns lite öppna partier på höger sida om motorvägen sett från Malmö, du har rastplatsen rasta på vänster om sida. Där kan vi börja.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #776

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glycol Visa inlägg
    Jag är på, behöver bara en glänta i skogen för att få iväg Pingvinen. Landa gör man på några få meter Xermalk. Du har ju hela himlen på dig att blöda av fart. Sen är det inga problem att landa i tex högt gräs. Stannar direkt i princip. Jag har aldrig haft problem med min 3.2m glasfiber seglare och den var snabb. Det är teknik som gäller. Du får träna på onsdag !!
    Tentar imorgon, samt måste sätta in autopiloten i den & få hem gps'en (dhl frakt från rctimer). Förhoppningsvis är den klar för testning tills torsdag, annars blir det en testflygning på fredag.

    @Kenneth E
    Har du gps koordinater/google map länk? skulle vara trevligt om man hittade dit

  17. #777
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Karta kommer senare, bara ett förslag just nu.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #778

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    6
    Jobb
    Det har jag
    Klubb
    Höganäs MFK

    Standard

    Jag flög en sväng över sjön i saxtorpsskogen i helgen. Vågar man flyga över vatten är det riktigt sjysst där tyckte jag. Starta och landa på stranden, man kan grilla på plats och det finns bra möjligheter att stå med bilar. Kan vara ett tips för er i närheten.
    Här ungefär var jag 55°49'25.4"N 12°56'51.0"E

    Ser dock inte ut som på google maps nu längre utan sjön är större.

    Kenneth , där du hade tänkt att vi kunde vara, är det möjligt att hålla sig i närheten av bilen för start och landning. Har alltid elverket med för att kunna ladda och det vill man inte släpa runt i onödan

  19. #779
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Stiffe, den har precis det jag letade efter, stand alone, manuell, ex styrd, kopter eller handhållen, kan ta alla kameror upp till 1kg.
    Den ser fin ut men inte helt gratis den heller , landar på 16-17 men det kan den vara värd om den håller vad den lovar , själv hatar jag att hålla på med gains hit och dit , denna är provad och klar innan leverans landningsstället ingår också
    Jag flög en sväng över sjön i saxtorpsskogen i helgen. Vågar man flyga över vatten är det riktigt sjysst där tyckte jag. Starta och landa på stranden, man kan grilla på plats
    Där är fint och bra plats parkera mm
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  20. #780

    Standard

    Nämnde någon skog? Blev två ackar i skogen idag. Svårt att motstå när jag är i luften 5-6 min efter att jag gått ut ur huset .
    Mycket roligare i acro läget än i self level. Nu måste man bli av med ovanan att göra massvis med små korrigeringar. Videon blir inte särskillt mjuk då.

    /varning för ljudnivå om redigeringen inte är klar än.


    Så det blir runt landskrona stället för Hallandsåsen? Mig kvittar det.

Sidan 39 av 46 FörstaFörsta ... 293435363738394041424344 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Äggsläppande flygplan träffar sig själv i luften!
    Av dadde i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 13:35
  2. Frekvensscanner på träffar
    Av Borg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •