Reklam

 
Sidan 5 av 46 FörstaFörsta 1234567891015 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 901

Ämne: FPV träffar 2014

  1. #81
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Japp, vid Sydsten Stenbrott ligger på andra sidan vägen lite närmare Dalby. Tänkte det kan vara häftigt att glida ut med oktan över detta enorma hål.

    Fast just nu har jag problem med OSD som jag inte får att fungera, får väl flyga på känn i helgen.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #82

    Standard

    OK, du menar så

    --
    S

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  3. #83
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skanecup 6 08 048.jpg 
Visningar:	152 
Storlek:	112,0 KB 
Id:	38182 Är det detta hålet taget för några år sen från marken dock
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #84
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Jag det stämmer, man kan tydligen stå vid ett staket utanför och flyga in över. Jag har varit i hålet förut på skyttetävling och hålet är ganska stort. Vi får se om det går att genomföra.


    Dalby stenbrott i helgen är planerat i alla fall, se bilderna: http://youtu.be/djwqIXgIs9E
    Jag sätter vilken dag det blir ikväll efter ett par olika väderprogram, så får vi hoppas att de visar rätt.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #85
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag det stämmer, man kan tydligen stå vid ett staket utanför och flyga in över. Jag har varit i hålet förut på skyttetävling och hålet är ganska stort. Vi får se om det går att genomföra.


    Dalby stenbrott i helgen är planerat i alla fall, se bilderna: http://youtu.be/djwqIXgIs9E
    Jag sätter vilken dag det blir ikväll efter ett par olika väderprogram, så får vi hoppas att de visar rätt.

    Balsa regn
    Dom jag kollat visar på Söndag vilket jag föreslår då det inte är säkert jag kan på Lördag då det dykt upp lite annat måste
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #86

    Standard

    Passar mig bra, då hinner jag tjuvträna lite med QAVen innan

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #87
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    FPV-Träff på Söndag i Dalby stenbrott, se bilder för egen uppfattning, det är riktigt vackert där. http://youtu.be/djwqIXgIs9E

    Enligt danska och svenska väder sidor blir det kanon väder. 4m/s med sol är lovat, mot regn och minst 6m/s på lördagen.

    Alla är välkomna på Söndag den 14:e April, mellan klockan 10-11 drar vi igång, vi håller på tills vi storknar. Sist blev det till 15:00, men man vet aldrig. Så det gäller att dyka upp i tid för eventuella ändringar i schemat.

    Denna gången blir det inget kaffe eller bulle utan ni får ta med själv.

    Kostnad 1000kr som går oavkortat rakt ner i min ficka.

    Tänk på att ni inte kan förvänta er att flyga med modeller som kräver någon längre start- eller landningssträcka annars är alla välkomna, jag kanske skall nämna att modellerna ska nog inte väsnas för mycket så vi blir bortkörda för att vi stör någon annan, vilket vore tråkigt.

    Letar ni efter mig har jag en vit Passat kombi där ägaren kanske inte ser er, han har nämligen helt säkert googles för ögonen.

    Hjärtligt välkomna till en trevlig dag med mycket flyg.

    Balsa regn

    PS. Jag bara skojade om avgiften, min OSD la av igår så vill ni får ni gärna skänka mig en OSD med return to home visning. DS
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #88
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    I be there
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #89

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Kommer!

  10. #90

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Tack för idag det var supertrevligt!

  11. #91
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Tack det värmde,

    Nästa träff blir det Sickan som arrangerar, lycka till.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #92

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Vart är alla bilder och filmer?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #93

    Standard

    Laddar upp mitt ikväll

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1365955019153.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	40,9 KB 
Id:	38283
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1365955034389.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	35,7 KB 
Id:	38284

    --
    S

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #94
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Ni kan väl vänta lite, filmen har inte torkat än!-He He.

    Tänkte träffen skulle bli varierat vatten och land flygning, tyckte dock att jag var mest över vattnet och nära i dessutom. Medan racerflygarna senare stack upp vid ängen och körde sina snabba maskiner jag var väl mest i vägen med min långsamma okta, max hastighet 3 m/s vågrätt som lodrätt. Jag tyckte att dagen gav mycket även om vi delade upp oss, jag fick mod att vatten flyga och justerade ytterligare på kontrollern. Vi hade flygande vingar, hexa och okto tror vi var som flest 9 stycken. Vi mötte faktiskt en som hade köpt in en 450 som han tänkte köra över brottet men han backade på grund av vinden.

    Hände något? Ja, tyvärr blev vi av med en Quad, ligger på bottnen och vilar mitt i pölen, tydligen något med kraften som tog slut. Bärgning är planerad - hoppas vi får rapporter om hur det går. Jag tar av hatten och lägger den på bröstet i sorg.

    Tänkte tillbringa kvällen med att redigera, det blev fem filmer a 10 minuter.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #95

    Standard

    Tack för idag! Nästa gång så måste vi ha så man kan starta med flygplan så jag kan flyga lite med min epp-fpv

  16. #96
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Som sagt det var trevligt att träffa lite folk IRL och snacka lite , själv avstod jag flygning var lite för mycket söndagsflanörer / familjer i min smak , ville inte riskera något inför nästa helg då vi har vårt första offroad arrangemang för året i Småland då jag tänker filma en del om vädret tillåter

    Tycker synd om Sickan, nr 2 maskin som försvinner vid en av våra träffar
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  17. #97

    Standard

    Fick min Scuba Award iallafall

    *Edit*
    Och en för flip över vattnet, det var bara upp i sadeln igen

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  18. #98

    Standard

    Som sagt, en mycket fin vårdag i Skåne! Blev inte så mycket med Discon som vandrat vidare till de sälla jaktmarkerna, länge leve QAV400

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post310169

    --
    S
    Senast redigerat av Sickan den 2013-04-14 klockan 21:40.
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #99

    Standard

    Nästa träff är planerad i maj Det var några som flaggade upp för att helgen 11-12/5 kunde vara problematisk. Det skulle innebära att vi har

    4-5/5 (Alt. 1)
    25-26/5 (Alt. 2, om det är dåligt väder den 4-5/5)

    Dag bestämmer vi senare och ni som flugit på Saxtorpssjöarna får gärna peka ut var vi bäst slår läger Jag åker dit och rekar lite med QAVen någon dag.

    Lat/Long: 55,82395, 12,94755
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	saxtorpssjöar.jpg 
Visningar:	199 
Storlek:	163,9 KB 
Id:	38295

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  20. #100
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Här kommer mitt skakiga bidrag från träffen, filmat utan gimbal. GoPro direkt monterad på oktan, samt handycam.

    http://youtu.be/ns5pWQiFx6c

    Det roliga är att det fanns en familj som var där som tyckte att det var fantastiskt trevligt att bli filmade(mest frugan, verkade det som). Alla vi mötte i stenbrottet var mycket positiva till det vi sysslade med, det kom frågor om filmning av djur och spionage...

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Liknande ämnen

  1. Äggsläppande flygplan träffar sig själv i luften!
    Av dadde i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 13:35
  2. Frekvensscanner på träffar
    Av Borg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •