Reklam

 
Sidan 31 av 46 FörstaFörsta ... 21262728293031323334353641 ... SistaSista
Resultat 601 till 620 av 901

Ämne: FPV träffar 2014

  1. #601
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Och jag som trodde vi skulle samåka!
    Du får ta mötet efter/före eller per telefon!

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Har styrelse möte den på lördag så jag missar det nog.
    Jag kör både 1280mhz och uhf (ezuhf) kan kan dummt nog inte byta frekvens på min disco.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #602

    Standard

    Ska iväg och göra en grej efteråt med Elflygarn så kan tyvärr inte hade gått bra på söndag men lördag går inte.

  3. #603

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Kanske inte ny på marknaden Gimbal men en G3 F-tech som jag haft liggande till min flygande vinge, men låg bara och dammade, sedan hade jag problem med alexmos gimbalen att den började oscillera vid högre hastigheter än 3 m/s. Jag kör endast ZeroUAV, Naza har för mycket problem tycker jag. Manuellt läge blir lite vingligare än gps kontroll, men de 7 sista filmerna jag gjort är faktiskti manuellt läge. Istället för 7 minuters flygning har jag nu 12-13 minuter med god marginal.

    Intressant, menar du att efter byte från Naza till ZeroUAV så, utan att ändra någonting annat, ökade du flygtiden från 7 min till 12-13 minuter eller missförstod jag dig?

  4. #604
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har aldrig haft Naza, bara förlängt flygtiden, genom att flyga i manuellt läge.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #605

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Samma här, tanten satte mig i arbete i trädgården.
    I helgen den 3:e blir det Glumslöv backen. Jag vet ännu inte riktigt vart vi skall träffas, får väl kolla GM i kväll.
    Smajly, vart tror du kan bli lämpligt? Blir tyvärr ingen flygande vinge för min del, då jag fick problem med RSSI på båda korten.
    Hehe, ja man får jobba litta hemma också..

    Svårt att säga var man kan flyga där enklast.
    Parkering är ju såklart lättast vid glumslövsvägen. Där är bra plats.
    Sen finns det ju inte så jätte mycket just uppe vid vägen igentligen. Jag bifogar en lite kladd så kan man få lite hum om hur det ser ut..



    Allt är ju beroende på hur långt man vill gå. Ska man gå tvärs över till andra sidan där det finns mer träd och sånt tar det ganska lång tid att gå och kommer bli ganska så jobbigt när man ska bära på grejorna också.

    Har inte kört förbi där på ett tag nu så jag har inte koll på hur högt gräset blivit där..

  6. #606

    Standard

    Enligt den temporära väderrapporten (jag litar bara på SMHI 3h innan) ser det ut att bli rätt blåsigt. Fast söndagen är betydligt värre.

  7. #607

  8. #608

    Standard

    Jag skulle föredra lite mer fast mark under min vinge.
    Blir antagligen första eller andra flygningen med fpv utrustningen på den.

    Har någon en extra 2.1mm lins för en pz0420/cc1333 liggande? Var tvungen att skippa pan/tilt på min bil då det skakade alldeles för mycket. Och en 2.8mm lins räcker inte riktigt till när man inte kan vrida den.

  9. #609

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Badkolonin.. nja, det byggas just nu ganska mycket där runt omkring.. går ju att flyga där ändå för streanden och "skogen" rör dom inte så mycket av.. men om man tycker det blåser på glumslövs backar så blåser det ännu mera här vid bryggan..

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Jag skulle föredra lite mer fast mark under min vinge.
    Blir antagligen första eller andra flygningen med fpv utrustningen på den.

    Har någon en extra 2.1mm lins för en pz0420/cc1333 liggande? Var tvungen att skippa pan/tilt på min bil då det skakade alldeles för mycket. Och en 2.8mm lins räcker inte riktigt till när man inte kan vrida den.

    Ska du flyga vinge ska du helt klart flyga över glumslövsbackar där jag skrev "här brukar vi segelflyga" på min bild..

  10. #610

    Standard

    Fick inte plats med allt, 2 stycken 3sx3000 ackar tog större delen av all plats inne i, och resten tas up av kablarna till båda fartreglagen. Får bygga något för att täcka apm samt de flesta kablar ialf.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140429_215256.jpg 
Visningar:	88 
Storlek:	89,8 KB 
Id:	45244

    Förhoppningsvis hinner jag testa den innan. Skall bara sätta dit min pan/tilt, mobius och fixa ett fungerande landningsställ.

    Den ser rejält mysko ut med hjul, men utan så kan jag bara halvkrascha den i högt gräs. Annars behöver jag byta props vid varannan landning.

  11. #611
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Senaste flygning,



    Vart exakt är detta Smajly? Jag kunde inte hitta det. Jag flög själv ifrån motorvägen i går kväll, sa..n vad de bygger överallt nu för tiden, hur kan de säga att det saknas bostäder? Finns ju snart inte en fri grön fläck kvar att gå på.

    Ken


    .
    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    Hehe, ja man får jobba litta hemma också..

    Svårt att säga var man kan flyga där enklast.
    Parkering är ju såklart lättast vid glumslövsvägen. Där är bra plats.
    Sen finns det ju inte så jätte mycket just uppe vid vägen igentligen. Jag bifogar en lite kladd så kan man få lite hum om hur det ser ut..



    Allt är ju beroende på hur långt man vill gå. Ska man gå tvärs över till andra sidan där det finns mer träd och sånt tar det ganska lång tid att gå och kommer bli ganska så jobbigt när man ska bära på grejorna också.

    Har inte kört förbi där på ett tag nu så jag har inte koll på hur högt gräset blivit där..
    Senast redigerat av administrator den 2014-08-16 klockan 15:58.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #612

    Standard

    Det är här...
    http://goo.gl/maps/zlxKz

    Mellan 02:09 och 02:19 i denna video ser du väldigt snabba klipp (inkl. annat tjafs) från den platsen.
    Senast redigerat av administrator den 2014-08-16 klockan 15:58.

  13. #613

    Standard FPV träffar 2014

    Tänkte eventuellt dyka upp i helgen om jag får i hop allt Flög där för ett tag sedan, ganska coolt ställe om man rör lite på sig.



    --
    S
    Senast redigerat av administrator den 2014-08-16 klockan 15:58.
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #614

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Hillershögs Dalar (Smajly's länk) är sk*tbra ställe för hang med lätta kärror!
    En dalgång med uppvindar från tre håll. Syd, väst och öst.

    Har jag inget annat för mig så kommer jag och hangar!
    Ev. med actioncam på oldtimern...
    Retroholic!

  15. #615

    Standard

    Inte helt säkert att jag kan komma, beror helt på om jag får rätt på apm imorgon eller inte.
    Var inga problem att få den att fungera på min bixler, men den kärvar lite nu när jag satt den på vingen.

    Eventuellt får jag flyga och enbart använda den för osd information.

  16. #616
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Lite motgångar är bra, jag kraschade min okta i tisdags och har meckat fram till för en halvtimme sedan och nu provflugit den, så nu är den redo för nya uppdrag. Ibland är det bra att bygga sina mk själv med delar från Hornbach som jag har intill huset, slipper beställa grejor från Kina.

    Tycker väl platsen som Smajly presenterade verkar vettig, finns liksom allt för alla.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  17. #617

    Standard

    Njae, har haft tillräckligt med strul med mina helis.

    Den bör ialf vara flygduglig på lördag nu, fast helt otestad.
    Fick fixat 5v moddet till min mavlink/minim-osd v2.0 samt så har jag ställt in så att manual fungerar.
    Skall se om jag kan få rätt på inställningarna för en vinge i apm.Dock inte jordens undergång om rth inte fungerar, då jag har rssi från min openlrs mottagare.
    Har varit ute och vänt vid 10.1 km, med enbart en taskig dipol på bixlern.

    Om jag dyker upp så kommer jag ha mina lrs frekvenser på 339-341, och ställer in videosändarna på 1160 i förväg.
    Så slipper man växla frekvenser där och störa någon annan.

  18. #618

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Kommer ev förbi på lördag ochså.
    frugan jobbar till 13 så det beror på om jag kan låna ut lille till mormor.

  19. #619
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard FPV träffar 2014

    Skall vi träffad på Glumslövsvägen/tingvägen? Det är natur område med golfklubb på båda sidorna.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  20. #620

    Standard

    Jag kommer runt 10 snåret. Fick ihop vingen ändå.
    Dock är den helt otrimmad/testad. Så första flygningen blir intressant.
    Apm kompenserar ialf på rätt håll, men pids är garanterat inte rätt.

    Är där en bit hyfsat jämn mark/gångstig man kan landa på? Blir första testet för det nya landningsstället.


    https://www.google.se/maps/place/55%...!3m1!1s0x0:0x0

Sidan 31 av 46 FörstaFörsta ... 21262728293031323334353641 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Äggsläppande flygplan träffar sig själv i luften!
    Av dadde i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 13:35
  2. Frekvensscanner på träffar
    Av Borg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •