Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 63

Ämne: Naza eller APM 2,5+ ??

  1. #41

    Standard

    He he nej inte helt självklart för alla,vet inte riktigt var jag ska ändra då problemet endast är när jag vill att den ska låsa på position och hänga kvar där,ändats då den gittrar vaggar fram å tillbaka,som att den skulle överkompensera hela tiden.i andra flygmode är den helt stilla men så fort jag slår på posihold börjar den vagga något

  2. #42

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Re: Naza eller APM 2,5+ ??

    Oftast så betyder snabba vibbar med skumt ljud från motorerna för hög p del. Och lite längre vibbar oftast i del. D delen kan skapa snabba rätt stora vibbar.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #43

    Standard

    Tre laddningar idag igen på lunchen ,har pillat lite med inställningarna efter simons tips,provade iallafall rth alla gånger jag ville ta hem den och det funkade alla gånger,dock kommer den ner otroligt fort och sättning blir lite hård samt att den studsar upp och ned några gånger.Jag jämför hela tiden med nazan som tar lite tid på sig och smyger ner otroligt mjukt,men det fungerar iallafall som det ska

  4. #44

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Gött att grejerna börjar lira
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #45

    Standard

    Det är bra med luncher Jag tar till dem också Kul att du verkar få ordning på grejerna, jag ska ta och testa APMen med 2.8 på mitt ADS 400-Q chassi.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #46

    Standard

    Börjar tycka om apm mer och mer,i rätt händer går det nog att få fin prestanda,den har iallafall sköt sej bra och inte gjort något oväntat,nu står waypoint flygning på tur ska försöka mej på att lägga upp en tripp som den ska få göra i helgen

  7. #47

    Standard

    Verision 2,8 tycker jag fungerar väldigt bra,2,9 fick jag ingen ordning på så jag gick tillbaka till 2,8

  8. #48

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00423.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	55,9 KB 
Id:	36286Ny flygdag tacksam temperatur men då börjar det blåsa istället men ut och testa igen då,passa på att prova nya video sändaren som kom igår

  9. #49

    Standard

    Det bar mej imot men envis som man är tryckte jag i sw 2,9 idag igen i apm,jag fick det inte att fungera förra gång jag provade,den drog kraftigt åt höger hela tiden det fick jag inte bot på då så jag backade ett steg tillbaka till 2,8 igen-
    ,men men nu har jag sutit och läst hela eftermiddagen och bordsjusterat allt, så ut och prova la in save trim som förut var auto trim på ch7,den drog direkt till hö igen men efter mycket trim vä och bakåt fick jag den att hovra bra,land så flippa till brytaren till ch7 fram å tillbaka sedan sätta alla trimrar till neutral och prova igen,och vad förvånad jag blev när jag tog upp den igen helt odramatiskt,det finns potens även i apm känner jag nu

  10. #50

    Standard

    Flygit fyra laddningar idag med apm i 550 rikligt med friska vindar var det,nu rockar apm en tycker den börjar ta övertaget över nazan som jag är grymt nöjd med

  11. #51

    Standard

    Uppgraderade till 2,9.1,provade igen och allt flöt på som det skulle,apmen börjar kännas trygg nu har inte haft några konstigheter för sej,väntar på nya gpsen ,sedan väntas mera testande

  12. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av searay Visa inlägg
    Uppgraderade till 2,9.1,provade igen och allt flöt på som det skulle,apmen börjar kännas trygg nu har inte haft några konstigheter för sej,väntar på nya gpsen ,sedan väntas mera testande
    Låter gott Ska slänga ihop min till veckan och testa med 2.9.1.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  13. #53

    Standard

    Det tycker jag du ska jag var väldigt missnöjd i början,men nu börjar det bli ordning på grejorna

  14. #54

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00466.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	66,4 KB 
Id:	36703Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00467.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	55,2 KB 
Id:	36702
    Ny gps till apmen annlände idag,och självklart är det snöstorm
    Senast redigerat av searay den 2013-02-08 klockan 19:48.

  15. #55

    Standard

    Funderar varför det inte sitter något skydd runt kortet,blir det problem om man tar krympplast runt den för att slippa stänk på den eller ?

  16. #56

    Standard

    Äntligen lite uppehåll i snöandet så man kunde smita ut och provflyga,kunde snart konstatera att den håller sej inom ett mycket mindre område med den nya gpsen när man flyger i det modet,kan jag bara få till det att den inte småvinglar lite,endast när jag flyger i loiter,så skulle jag va väldigt nöjd

  17. #57

    Standard

    Nu tycker jag det börjar bli ordning på APMen,så som jag vill att den ska va den nya gpsen gjorde underverk när det gäller position hold
    http://www.youtube.com/watch?v=3Z5CeHt2S2Q

    Uruselt filmat men,men

  18. #58

    Standard

    Najs!

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #59

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Sådär gjorde jag på min apm-quad, drog iväg o släppte. Lagom när den kom till startpunkten så kom en vindpust o blåste in den i äppelträdet (1m från startpunkt), samtliga proppellrar gick av :-p.
    Men apm 2,5 är en grym konkurrent till naza.
    Har inte finlirat med inställningarna än, flög bra på basvärdena

  20. #60

    Standard

    Linkar vidare med APMen,tycker dom lyckas bra med dom nya uppdateringarna,är riktigt nöjd med den nu,har nog ett trettiotalet flygningar med RTL och den har aldrig haft något konstigt för sig exaktheten därifrån jag startar till där den landar är nu riktigt bra.Läste på diy drons hemsida att den nya uppdateringen som håller på att testas bl.a. hänget visar riktigt bra värden.Har nu fått ut tummen och monterat på telemetrin i kväll,så det blev ett par test laddningar.Mycket trevligt att stå med den lilla datorn och titta på kartan var man är
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	83,7 KB 
Id:	38303   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	73,6 KB 
Id:	38304  

Liknande ämnen

  1. FEL? eller RÄTT? i Naza assistant v.12
    Av leffe i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 17:32
  2. Uppgradering FW Naza, propellrar bort eller kör ni ändå?
    Av Sipen i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 10:33
  3. Val av FC: Naza eller Drotek?
    Av Combee i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 21:18
  4. Futaba, Hitec eller Spektrum, en smaksak eller finns det skillnader?
    Av FlygareFröjd i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 12:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •