Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 63

Ämne: Naza eller APM 2,5+ ??

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Naza eller APM 2,5+ ??

    Kan inte bestämma mej om jag ska plocka över min Naza till den nya hexan som är så gott som klar.
    Den sitter för närvarande i min dji 550 och har aldrig svikit mej,men eftersom man är så sugen och att det är så
    nära premiären.Väntar hem en APM men tveksam om den hinner komma till nästa helg,sedan vill jag ha det
    bästa av dom två i den nya.Har tittat på skräckflygningar med APM ,samtidigt som jag även har sett sådana
    som fått till det riktigt bra.Rekomendationer tack

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kör på magkänslan

    Med Apm kommer du få lägga betydligt mera tid för att få den att flyga bra.
    Min flög riktigt bra förutom när den bestämde sig för sina kamikaze störtningar.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Detta känner jag igen! Var riktigt riktigt försiktig. Flyg långt från bebyggelse, vägar osv. Min hexa med APM2.0 får stanna i karantän ett tag till. Det konstiga är att en del klipp på youtube visar imponerande flygturer, som ju gör en sugen att testa senaste versionen av FW.
    Lars

  4. #4

    Standard

    Vad hände då?Är det hårdvaran eller mjukvaran som ställer till det?

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det va en av dom äldre versionerna, dom hade lite hyffs för sig ibland.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Standard

    Kan säga att alla tipps är välkomna nu

  7. #7

    Standard

    Läste på,och tydligen har dom bytt ut lite hårdvara mot tidigare

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det stämmer, kom en ny version under tiden jag hade min. dom kan flyga riktigt bra men krävs betydligt mer av den som trimmar in den än tillex nazan som jag gissar att mormor skulle få igång.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Ja jag har kopplat flight moden till en trevägare och jag ser i flight misson att jag kan ändra mellan dom olika flygmoden jag valt,allt verkar fungera som det ska den hovrar rätt bra och den styr åt det hållet jag styr,men jag tycker dels att uttslagen är för stora eller för känsliga så den verkar överkompensera när den gör något,har hållt den i handen och vickar jag på den så försöker den kompensera tillbaka,så jag tror endast att det är inställningarna som är boven,frågan är bara var man ska börja?
    Har läst och man ska börja i stabi mode och få den att flyga bra där för att sedan fortsätta i dom andra moden om jag fattat det hela rätt

  10. #10

    Standard

    Nu blev det nazan som hamnade i nya hexan,har precis kommit in efter första provflygningen,den var flygbar direkt men
    har ett konstigt fenomen att tre av motorerna roterar fortare än dom andra tre,man märker det ganska tydligt när man provkör
    inne och ger några klick på trotteln,alltid samma tre som stannar efter dom andra tre,underligt tycker jag,kör med dji esc och 4822 690kv pankaksmotorer

  11. #11

    Standard

    Nu så har jag auto kalibrerat och vilken skillnad det blevn nu är den flygbar och går otroligt bra i simple mod där den alltid går åt samma håll oavset hur den roterat,däremot är den alldeles för känslig på throtteln.Big smile
    Men i atti mode är den fortfarande en kängru

  12. #12
    magnusvrs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    161
    Jobb
    Servertekniker
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Gött!!
    Du har ju väldigt stora proppar, så den blir nog het på gasen. Jag hade samma problem. Iofs har jag väldigt högt kv på mina motorer, 910kv och den var helt galen.
    Det med gasen kan du luras lite med när du kalibrerar. Antingen har man som jag, två throttelkurvon, eller så lurar man den med trimm när man kalibrerar radion i APM:en. Tänk bara på att kompensera för det när du kör loiter sen, annars kommer den att sjunka...

    Själv blev jag ledsen på min APM igår, sedan glad igen. Var ute och flög, vred mitt vridreglage högst upp till Loiter och plötsligt så bankade den hårt mot mig. Jag tänkte att nu jäklar åker den i backen och vred snabbt tillbaka till stab. Landade och gick hem något molocken. Otäckt när man inte vet varför den gör saker som man inte förstår.
    Senare på eftermiddagen kom jag på att jag har RTL högst upp på mitt vred. Inte Loiter! Arrgh! Pilotfel! Duktig APM! Den skulle inte krascha, den gjorde en perfekt ansats till RTL...

    Nu är ju Arducopter version 2.9 ute, verkar som "grabbarna på forat" är jättenöjda. 18 sidor positiva kommentarer. Jag väntar nog en vecka till, men det verkar vara en hel del förbättringar.

    /Magnus

  13. #13

    Standard

    Flygit fyra laddningar idag med apm i 550 rikligt med friska vindar var det,nu rockar apm en tycker den börjar ta övertaget över nazan som jag är grymt nöjd med

  14. #14

    Standard

    Verision 2,8 tycker jag fungerar väldigt bra,2,9 fick jag ingen ordning på så jag gick tillbaka till 2,8

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kalibrerat reglagen ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #16

    Standard

    Dagens provtur


    Senast redigerat av administrator den 2013-01-19 klockan 22:31.

  17. #17

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00423.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	55,9 KB 
Id:	36286Ny flygdag tacksam temperatur men då börjar det blåsa istället men ut och testa igen då,passa på att prova nya video sändaren som kom igår

  18. #18

    Standard

    Det går väl inte att göra någon kallibrering med dji esc ?

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Om inte jag har helt fel så finns det både sådana som går att kalibrera och sådana som inte går. kan ha fel där.

    men driver den mycket när du får upp den i luften då ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #20

    Standard

    1,3,5 är det som snurrar fortare så det blir som en tricopter det var väl därför det gick så bra att flyga den ändå

Liknande ämnen

  1. FEL? eller RÄTT? i Naza assistant v.12
    Av leffe i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 17:32
  2. Uppgradering FW Naza, propellrar bort eller kör ni ändå?
    Av Sipen i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 10:33
  3. Val av FC: Naza eller Drotek?
    Av Combee i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 21:18
  4. Futaba, Hitec eller Spektrum, en smaksak eller finns det skillnader?
    Av FlygareFröjd i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 12:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •