Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tvåtakt med kolvring och inkörning

  1. #1
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlägg
    368
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard Tvåtakt med kolvring och inkörning

    Hej, mot sunt förnuft kommer jag bestämt ihåg någon som sa att köra in en tvåtakt med ring är fullt spett, något rikt ställt, i 2 tankar=klart. Personligen tänker jag på, lugna varvtal, rikt så den fyrtaktar med jämna mellanrum. Paus var 10 min. Nedkylning. Ny runda... Osv minst en 4-5 tankar.
    någon gammal metanolräv som vet? Intresserad av att köra in en supre tigre g-75, tvåtakt.

    Med vänlig hälsning, Magnus
    PMa om du vill köpa/byta
    Seglare: DSG 4,5m seglare, Super Hype AVA 4m, AVA 3m
    Bensin: 104" Xtreme Composites Edge m 128cc DLA boxer+rök
    104" Krill Sukhoi 29 100cc DA twin, Mercury
    88" Krill Katana 55cc DLE, 88" EF Edge 50cc DA
    70" P-47 m OS GF30 fs
    El: PA Extra, FMS 1700mm Mustang med RCSound, 83" EF MXS
    Metanol: P-47 20cc ASP fs, Oxalys m YS160DZ
    Drönare: DJI Mavic Pro+ DJI Goggles
    Radio: Jeti DS-16, Futaba 10J, 6J, Spektrum DX10t, DX8

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Läst en del om inkörning av 4-takts mc-motorer, att man ska köra dem hårt, med bra olja, så de slits in fort,
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    här en variant med 2-taktare:
    http://www.kawasakimotorcycle.org/fo...wo-stroke.html

    Har dock ingen erfarenhet av detta med tvåtakts modellmotorer, så du får göra dina egna värderingar...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    I min värld så stämmer det ungefär,huvudsaken är att den får varierat, gå fullt för att sen få svalna (fyrtakta) i perioder,att låta den stå o puttra länge på låga varv ger mycket lite tycker jag..Och så fick jag lära mig att man skulle göra men det brukar finnas åsikter om det här...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #4

    Standard

    finns ungefär lika många åsikter om detta som motormärken brukar ställa dom lite rikt o sen flyga dom dels går propellern lättare i luften + kylning från luftströmningen men mycket är tycke o smak oxå flesta sätt funkar så länge dom inte går för varmt/snålt

Liknande ämnen

  1. Inkörning av DA-50
    Av Felix i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 16:54
  2. Inkörning av elmotor.
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 19:54
  3. tvåtakt med bakblås
    Av T5 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 17:45
  4. Inkörning av fyrtaktare
    Av Ekis i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 07:47
  5. Inkörning
    Av Kamikaze i forum Metanolmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 07:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •