Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: EDF och mikroturbinträff 14-16/6 2013

  1. #1

    Standard EDF och mikroturbinträff 14-16/6 2013

    Aeroklubben Modell i Göteborg bjuder åter igen in alla som vill flyga och umgås fritt inom ämnet EDF och Mikroturbiner till meeting mellan den 14:e och 16:e juni 2013.

    Platsen är klubbens flygfält i Torslanda, Göteborg och vi erbjuder såväl asfalt som gräs att flyga ifrån. Uppställningsplats för 30-35 st husvagnar och tält finns och för dem som vill anlända redan på torsdag finns folk på plats och tar emot er. Avgift för camping är 50 kr/dag. El dras fram till både husvagnar och depå. Möjlighet till dusch finns i klubbstugan. http://g.co/maps/tjn28

    Hamburgare, korv och fika serveras fredag, lördag samt söndag.

    Hobbyhandlare är varmt välkomna.

    Ingen avgift för flygning tas ut men deltagande piloter skall vara anslutna till SMFF eller ha liknande, gällande försäkring. Turbinpiloter skall ha med egen brandsläckare. Anmälan samt förfrågningar sker till nedanstående kontaktpersoner.


    Bengt Pousard 0738- 12 67 89
    Bo Olofsson 0736- 22 02 10

  2. #2
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Är lite större jet modeller välkomna detta året då??????.
    Eller jet drivna isjakter/trike om jag nu får fatt i några hjul.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  3. #3

    Standard

    Hej Daniel, vi får även under detta år begränsa oss till EDF och mikroturbiner. För dom som flyger med stora turbinmodeller finns ju sedan flera år tillbaka ett antal tillfällen ex. Feringe, Laxå Karlskoga mfl. Vi törs inte blanda för många olika modelltyper så här i början. Hälsningar Bengt P.

  4. #4

    Standard

    Måste det va SMFF eller går RCFF bra? Hade bara tänkt flyga med min Vampire(EDF) om det blir något för mig.

  5. #5

    Standard

    Man skall vara ansluten i SMFF eller ha en likvärdig försäkring, och vad jag förstår så fungerar det med RCFF:s försäkring också./ Hälsningar Bengt P.

  6. #6

    Standard

    Okej låter bra var något fält där det inte dög med att vara med i rcff så bästa att kolla innan man planerar något.

  7. #7

    Standard

    Det börjar närma sig nu! Har ni några frågor så tveka inte att vända er till kontaktpersonerna via telefon.

  8. #8
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Bor i Göteborg men kommer inte vara i landet de dagarna, riktigt riktigt irriterad över den biten

  9. #9

    Standard

    Attans! Du är välkommen vid något annat tillfälle.

  10. #10
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Lördagen siktar jag på om inte vädret säger helt kass
    Superhero

  11. #11

    Standard

    Gôtt! Jag är uppbokad på em på lördagen men då försöker jag komma förbi på förmiddagen och säga hej.

  12. #12

    Standard

    Finns det några hålltider för sammankomsten?

  13. #13

    Standard

    Nej, egentligen inte! Flygning är tillåten mellan 08:00 och 22:00 så det är bara att dyka upp och flyga när man vill.

    Skall det möjligen flygas Skyhawk kanske?

  14. #14

    Standard

    Självfallet. Har man blivit med EDF får man passa på.

  15. #15

    Standard

    Jag kunde tyvärr inte själv närvara men vill ändå tacka de som samlades på bana 27 under de tre dagarna! Framför allt var det lördagen som drog mest folk, såväl piloter som åskådare.

    Kanske var det någon som knäppte några bilder? I så fall, släng gärna upp dem här!

Liknande ämnen

  1. FPV träffar 2014
    Av Kenneth E i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 900
    Senaste inlägg: 2015-02-06, 19:36
  2. This is just the beginning of 2013...
    Av thnilsson i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-06, 00:35
  3. AKMG bjuder in till EDF samt Mikroturbinträff 15-17/6 2012
    Av fege i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •