Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Inomhuspylon

  1. #1
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Cool Inomhuspylon

    Vet att ni inte är ett "tävlingsförbund" men vill ändå passa på och fresta er med en lite filmsnutt från vårat nya försök till att köra pylon med elkärror inomhus. Är ganska säker på att det var några RCFF killar med i leken....

    Hur som helst...... så hade vi som körde jättekul ......och det är ju det ända som är viktigt.




    Trevlig helg på er.
    Senast redigerat av administrator den 2013-01-12 klockan 10:57.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Jonas,
    Det verkar som du missat att göra filmen tittbar via mobiler eller surfplattor..

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...och nu har jag äntligen hamnat framför en PC och kunnat kolla filmen...
    Det var en riktigt kul lek även om vissa (hmm) körde lite för tajt vid pylonerna. Får skylla på att kärran gick så långsamt att den inte flöt ut...
    Nåja - jag vågade inte offra min Yak Crack Lite i de riktiga racen men helt klart är detta nåt vi måste jobba vidare med - det var helt enkelt skitkul.Så nu ligger det en något mindre och förhoppningsvis också tålig kärra på byggbordet så man inte behöver vara lika rädd för Pers stora Vinge...
    Sen är jag faktiskt lite småimpad av bildkvaliteten från Jonas lilla HK-kamera.
    Slutligen måste vi gratta min klubbkompis Håkan G till segern. Liiite otur hade dock Jonas och min klubbkompis Niclas K som tampades om segern men båda fick "mark-känning" ca: 10 meter före målgång - surt sa räven. Men så kan det gå i denna ädla kamp !
    Detta måsta vi "fila vidare på" Jonas och alla andra inblandade.
    Roger

  4. #4

    Standard Inomhuspylon

    Citat Ursprungligen postat av No4 Visa inlägg
    Vet att ni inte är ett "tävlingsförbund" men vill ändå passa på och fresta er med en lite filmsnutt från vårat nya försök till att köra pylon med elkärror inomhus. Är ganska säker på att det var några RCFF killar med i leken....

    Hur som helst...... så hade vi som körde jättekul ......och det är ju det ända som är viktigt.

    http://www.youtube.com/watch?v=fJT6gcta-fk


    Trevlig helg på er.
    Hej

    Kan du dela så man kan kolla vi

  5. #5

    Standard Inomhuspylon

    Via paddan eller mobilen...

    // petrr

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Verkar vara en sk*tkul 'tävlingsgren'!
    Men vilken hall! Inga problem med att väggarna hoppar fram där...
    Retroholic!

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Thomas,
    Den hallen flyger vi tyvärr bara i en endaste gång varje år - men den är behagligt stor...
    Fast inomhuspylon kan man nog flyga i alla hallar. En enkel tävlingsform som är mera lek än tävling.
    Det gav i alla fall mersmak.
    Roger

  8. #8

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Hehe, det där måste man prova på,ser ut att vara riktigt kul ju!

    Nice

    Mvh:Pierre

  9. #9
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Standard

    Ledsen att den inte går att se i Paddar och telefoner. Gör den i Moviemakern och sparar den som HD format (mp4). Laddar sen in den på Youtube.
    Var någonstans justerar jag formatet så att det funkar i alla aplikationer?

    Och till vilket format ska det vara då?

    Syftet med denna pylonform är att under enkla, billiga former kunna skojtävla i vanliga sk gympahallar (handboll, basketformat). Det ska inte gå för fort och får inte bli farligt, grejjerna ska vara billiga standardprylar. Eldrivna flygplan med maxvikt på 200g och max 2 celler (lipo). Eftersom banan är väldigt liten och säkerhetslinjen ligger relativt nära banan och hallens väggar är nära så går det inte att köra några värsting maskiner.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  10. #10

    Standard Inomhuspylon

    Citat Ursprungligen postat av No4 Visa inlägg
    Ledsen att den inte går att se i Paddar och telefoner. Gör den i Moviemakern och sparar den som HD format (mp4). Laddar sen in den på Youtube.
    Var någonstans justerar jag formatet så att det funkar i alla aplikationer?

    Och till vilket format ska det vara då?

    Syftet med denna pylonform är att under enkla, billiga former kunna skojtävla i vanliga sk gympahallar (handboll, basketformat). Det ska inte gå för fort och får inte bli farligt, grejjerna ska vara billiga standardprylar. Eldrivna flygplan med maxvikt på 200g och max 2 celler (lipo). Eftersom banan är väldigt liten och säkerhetslinjen ligger relativt nära banan och hallens väggar är nära så går det inte att köra några värsting maskiner.
    Hej

    Jag vet inte tyvärr inte det heller det lilla jag lagt upp har filmats med iPhone och sedan lagts upp direkt.
    Trodde man valde det typ när man ladda upp för att maximer för datorn detta är inte ett problem i Sverige med våra snabba uppkopplingar.
    Ska se om jag hittar så återkommer jag, eller om någon fiffig vet redan...

    //Peter

  11. #11

    Standard

    I min padda gick det galant....ser skoj ut

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Hej
    mp4 format funkar bäst med iPad och Apple. Om jag får möjlighet att ladda ned filmen från youtube så kan jag konvertera den till wma och ladda upp den igen så funkar den säkert på alla skärmar
    Bra film
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •