Reklam

 
Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Konfigurera fartreglagen i wookong?

  1. #1

    Standard Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Kan man konfigurera fartreglagen i wookong? Har lött ihop fartreglagen och wookong:en på strömplattan. Hur ska jag göra för att konfigurera fartreglagen nu?


    mvh defuncta

  2. #2

    Standard

    Du ska konfigurera fartreglagen "utanför" WKM . Iaf så jag gjorde.

  3. #3

    Standard Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Kan man konfigurera fartreglagen i wookong? Har lött ihop fartreglagen och wookong:en på strömplattan. Hur ska jag göra för att konfigurera fartreglagen nu?


    mvh defuncta
    Har du DJI Opto ESCar behöver du inte fundera på annat än kalibreringen i Wookong-M Assistant. Eller missförstod jag din undran?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Koppla in fartreglagen ett och ett direkt i mottagaren. Lite svårt att höra att det verkligen blir kalibrerat när de andra reglagen tjuter pga. ingen signal. Men det går! Stoppa på någon form av ljuddämpning på de övriga motorerna så kanske du hör bättre.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Har du DJI Opto ESCar behöver du inte fundera på annat än kalibreringen i Wookong-M Assistant. Eller missförstod jag din undran?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Jag har hobbywing esc, och nu har jag lött allt på plats, så ansluter jag mitt batteri så får både esc och wookong ström samtidigt. Så nu vet jag inte hur jag ska kalibrera esc:en. Hoppas på att man kan göra de utan att behöva skruva isär hela hexan och löda bort wookong:en ...

  6. #6

    Standard Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Du ska konfigurera fartreglagen "utanför" WKM . Iaf så jag gjorde.
    Helt riktigt, man kan inte göra det genom WKMen som man kan genom APMen (Arducopter), vilket fungerar rätt dåligt i alla fall

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Rätt svar i inlägg #4.

  8. #8

    Standard Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jag har hobbywing esc, och nu har jag lött allt på plats, så ansluter jag mitt batteri så får både esc och wookong ström samtidigt. Så nu vet jag inte hur jag ska kalibrera esc:en. Hoppas på att man kan göra de utan att behöva skruva isär hela hexan och löda bort wookong:en ...
    Kan du inte strömförsörja mottagaren separat temporärt och koppla in ESCarna en och en där för kalibreringen?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Kan du inte strömförsörja mottagaren separat temporärt och koppla in ESCarna en och en där för kalibreringen?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Jo jag får försöka med de, men de piper så förbannat av alla de andra motorerna. Men ska man inte slå på sändaren med full gas, koppla in escen i mottagaren slå på strömmen. Sen vänta tills man hör 2 pip sedan dra tillbaka gasen helt? Försökt dämpat motorerna, men de enda jag hör är massa olika pip....

  10. #10

    Standard Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jo jag får försöka med de, men de piper så förbannat av alla de andra motorerna. Men ska man inte slå på sändaren med full gas, koppla in escen i mottagaren slå på strömmen. Sen vänta tills man hör 2 pip sedan dra tillbaka gasen helt? Försökt dämpat motorerna, men de enda jag hör är massa olika pip....
    Det låter korrekt men jag förstår att det blir besvärligt när allt piper hela tiden.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #11

    Standard

    Ett tips är att hålla i motor/esc kombinationen du ska kalibrera. Då känner du ljuden/stötarna.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Ett tips är att hålla i motor/esc kombinationen du ska kalibrera. Då känner du ljuden/stötarna.
    Försökte de men allt piper osammanhängande :S, spelade in ett klipp på det...


    Jag har en Multiple ESC Simultaneous Programming Tool också men hör inget där heller...

    http://www.uavshop.co.uk/catalog/pro...roducts_id=370

    Sista utvägen blir att klippa strömkabeln till wookong, kalibrera och sen löda ihop kabeln igen. Men det är ju aldrig kul :/
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-01-12 klockan 22:14.

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Inte satt servosladden uppochned eller nått åt det hållet ? Trotteln åt rätt håll på radion ?

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Inte satt servosladden uppochned eller nått åt det hållet ? Trotteln åt rätt håll på radion ?
    nepp dubbelcheckat de... :/

  15. #15

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Det måste ju vara nått med radion. Testat att öka på utslaget på trottelkanalen?

    Fartreglagen måste ju fungera, kan ju inte vara fel på 6st.

  16. #16

    Standard

    Problemet löst var lite trött igår hade satt kontakten till fartreglaget på fel plats.... hehe

  17. #17

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Konfigurera fartreglagen i wookong?


  18. #18

    Standard Konfigurera fartreglagen i wookong?

    Hade du varit på vinet igen

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 13:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  3. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56
  4. Gemensam + på fartreglagen ?
    Av Gotte i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 06:19
  5. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •