Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: SunSky vTX/vRX system, skräp och ingen QC

  1. #21
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Dear Markus,
    *
    I have talked with the factory. Could you pls send the transmitter back for repair?
    *
    Pls* pack*it by air bubble bag, the air bubble bag can protect*it during shipping back.
    *
    Pls send one note together with the package, the note write down the problem of the*item & your contact information.*
    *
    Order 1211015254****item S-SPC-1204 *Pls send by post office.* After shipping, pls give me tracking no.
    *
    The shipping address is below:
    *
    Atten: Kathy
    Company: Shenzhen Sunsky Technology Limited
    Address: 27/P, B Wing , Windows Building , Huaqiangbei Road , Futian District, Shenzhen , China
    ZipCode: 518031
    Tel: 0086-755-61302080
    *
    Best regards.
    Ms. Kathy Chen

  2. #22
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Okej, en bild på den trasiga spolen hjälpte inte. Dom tror att det går att laga? Isf kan jag laga den själv mha tråd eller liknande. Hur dom skulle kunna göra det på annat sätt vet jag inte..
    Att dom inte bara skickar en ny efter att ha sett bilden..

    Tror jag lämnar detta. Har ej kollat upp fraktpris men känner jag svenska posten rätt så är det ej försvarbart.

    Kort och gott, helt oduglig CS med tanke på avstånden och fraktpriser.

  3. #23
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det kan ju vara så att dom vill ha tag i den för att hänga någon i produktionen/QC.
    Men dom borde skicka en ny utan krångel.
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #24

    Standard

    De är ganska krångliga med sånt, dock så betalar dom dig frakten både till kina och när de skickar tillbaka den (detta gäller bara om det är fel på produkten annars får du betala själv) de skickade in 50USD på mitt konto vilket blev 100spänn mer än vad frakten egentligen skulle kostad ( hade kollat upp på nätet och räknat ut och när jag lämnade in på postombudet så vart de tydligen billigare) men jag håller med, om varan så är trasig när den anländer så borde de bara skicka en ny utan massa krångel. Jag fick vänta 5 dagar på att det skulle komma fram, sen tog det väl cirka en månad att få hem det igen.

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Vad händer Markus? Någon framgång med sändarna?
    Mvh Sebastian

  6. #26
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Mjao.. Har beställt hem regulator till din sändare. Kommer från ebay så det tar nog en vecka eller två.
    Ska provköra när den är hemma och monterad så får vi se.

    Min sändare kommer jag inte skicka tillbaka iaf. Jag ska laga spolen (lägga tråd där folien var) och testa om det fungerar. Vill det sig inte så hamnar den i bra-att-ha-lådan.
    Jag ska även meddela sunsky detta och hoppas att dom ev ändrar sig och bara skickar en ny. Små pengar i sammanhanget för att hålla kunder nöjda och på köpet få gott rykte, istället för tvärt om.

    Så fort jag testat dina grejjer och vet om det fungerar eller inte så säger jag till dig.

  7. #27
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Eftersom jag inte har planer på att returnera den trasiga sändaren tänkte jag att jag lika väl kunde försöka laga den.
    Chansen att få en ny är minimal, just eftersom jag inte vill skicka denna.

    Tog lödflätan och städade upp tennklumpen på min spole. Skrapade försiktigt bort den skadade folien och tvättade rent.




    Plockade fram en bit isolerad 0.3mm diameter koppartråd som jag lindat av från en bränd transformator för länge sen. Det gäller att spara på allt! Formade den likadan som originalspolen med hjälp av pincetten.
    Lödde den på plats och idag provflög jag den på trikoptern utan problem. Videolänken var lika stabil som min andra sändare.


  8. #28

    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    41
    Jobb
    Vindkraftstekniker

    Standard SunSky vTX/vRX system, skräp och ingen QC

    Imponerande att kunna löda det! Kul att det blev bra till slut.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #29

    Standard

    Vet någon var man kan köpa sändaren separat för ok pris? letar efter någon enklare 200-300mw för en bra peng!

  10. #30

    Standard

    Rangevideo har 300mw för 50$ har just fått hem en men inte testat då det är fel på min kabel

  11. #31
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Stabilt!
    Händer ibland i min andra hobby, flipper, att man blir tvungen att löda PCB och den förmågan brukar komma väl till pass inom FPV också.

    Skicka bilden till SunSky och säg att du lagat sändaren åt dom och att du nu vill ha en serviceavgift på 400 kr

  12. #32

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard Sv: SunSky vTX/vRX system, skräp och ingen QC

    Bra jobbat!
    Lägg en droppe CA på om du inte gjort det redan.



    Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2

  13. #33

    Standard

    Synd att de inte har bättre service, synd att de inte bara skickar en ny produkt om den är kass vid ankomst, så borde det vara.

  14. #34
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Håller med. Tydligare bilder på feltillverkning (kondingen) och skada (spolen) får dom nog leta efter.

Liknande ämnen

  1. Ingen bra heli?
    Av teamleader i forum Helikopter
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 08:56
  2. Ingen bryr sig?
    Av Jode i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 17:39
  3. Morgonpass med Yak (ingen QQ)
    Av Casimir_rc i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 16:20
  4. Hitec 475HB, skräp eller?
    Av Slumpen i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 23:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •