Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 56 av 56

Ämne: Evighetsmaskinen Polaris

  1. #41


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 223
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Pelleflygare! Nu har jag köpt och monterat en Polaris fr MFt.
    Fin kärra.
    Var lade du TP till slut?
    Skall ligga 10 mm bakom steget enligt instruktion men den blir ruggigt framtung med 3S/ 2200mA.
    Måste knuffa allt bakåt.
    Ser fram emot att ha med denna på båtsemestern.
    // Mats W

  2. #42

    Standard

    Hallå kör med 3S/ 1300 mA, räcker knappt 10 min sen behöver ESC svalna. Batteriet ligger rätt långt bak samt lagt i 36 g bly i längst bak i luckan för mottagaren. TP ligger då ca 10 mm bakom steget. Nu flyger den fint men vid första försök flaxade den som en kråka innan jag fick ordning på TP. Har haft rätt kul med branta stigningar, tvära svängar och häftiga rollar. Kolla att motorn sitter fast min lossnade efter ett tag - fixat med CA. /Pelle

  3. #43

    Standard

    Har testat mina två Polaris med 50 grams motorer med 2200kv och 6x4 prop. respektive 1400kv och 7x5 prop. Skillnaden är i huvudsak att 1400kv är aningen svagare men har ändå fullt tillräcklig effekt, ljudnivån blir också lägre och dovare, Med 2200kv får man ett betydligt vassare ljud, men båda fungerar bra så man kan välja egenskaper efter smak och önskemål.

  4. #44
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Hur har du fäst motorn för att få plats med 7-tums-propp?
    Vill minnas att det var tight redan med 6-tums på min Polaris..?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #45

    Standard

    På min Polaris så skruvade jag bara motorfästet så högt som möjligt, räcker det inte så får man limma på en liten förhöjning och eventuellt fylla ut med lite depron.

  6. #46

    Standard

    Har problem med att få upp varvtalet på motorn till min Joysway Dragonfly efter en våt landning. Har tvättat motor med kontakttvätt men inget hjälper. Den har tappat allt drag och kommer inte upp i varv. Har också bytt ESC utan någon förbättring. Några tipps??? /Pelle

  7. #47


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 223
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Hej på er, har premiärat min Dragonfly men den dök på nosen trots TP 10 mm bakom steget enligt instruktionen.
    Hade lite höjdrodertrim också men det hjälpte inte.
    Var har ni TP på Dragonfly ??
    Nosen blev skitful. Håller på att limma ihop den igen men den kommer nog inte att duga till sjöflyg?
    Smygpassningen på luckan är historia.
    Tacksam för tips.

    // Mats W

  8. #48

    Standard

    Vid första flygningen flaxade min Dragonfly runt hade fullt sjå att landa utan missöden. Framtung och för stora roderutslag - blyade (30g) längst bak i mottagare luckan samt minskade roderutslagen med 30%. Nu flyger den fint och lockar till bus - kolla att motorn sitter fast min lossnade och skadade stötstång och servo. TP ligger lite längre bak 15 - 20 mm från steget. Du kan tejpa luckan så blir det tätt för sjöflyg. Min gamla GP Seawind hade ingen passning och tog in massor med vatten - tejp var lösningen! /Pelle

  9. #49


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 223
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Perfect! Tackar för info.

    // Mats W
    Flygsmurfen

  10. #50

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard Joysway Dragonfly maiden

    4.30 in i filmen efter Canadair:en är det dags för maiden på min Dragonfly, tog in vatten någonstans och blev väldigt besvärlig att flyga och svår att svänga på vattnet...

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=XpD5eC0brTc


    /Roffe
    Flyg fort och lågt

  11. #51

    Standard

    Hallå, flyger både Canadair och Dragonfly. Canadair'en startar bra från vatten - vattenrodret fungerar hyfsat om man trycker ner aktern med höjdrodret. Satte på ett litet vattenroder på Dragonfly och fick mycket bättre kontroll när jag taxade på vatten. Tätade luckorna med vanligt silikon. Det går att smyga ner Dragonfly med lite gas och sedan öka vinkeln vid sättningen. /Pelle

    Friskt fluget hälften kraschat

  12. #52

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Morgans Canadair saknade ena flottören vid detta tillfället därför handkastade han den. Jag har också tänkt sätta på ett litet vattenroder på Dragonfly:en. Jag ska tejpa bakre luckan så tar den nog inte in vatten, sist doppade jag ner nosen en bit i vattnet vid en dålig landning därav vatten i kroppen.
    Flyg fort och lågt

  13. #53


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 223
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Nu är min Dragonfly premiärad ute på Högböte v o Bullerö i skärgården.
    Flög 3x15 min med 3s/2200 ah.
    Den flyger verkligen bra men man måste få tp rätt (enligt ovan)och ha ganska små utslag på rodren.
    Vattenrodret suger.
    Den höll på att hamna på nästa ö då jag inte kunde vända mot vinden men full gas och en gnutta tur löste problemet.
    Stort fartregister. Tar inte in vatten trots 1/2-demolerad nos. Bra drag med originalsettupen..loopingar mm är inget problem.
    Denna skall få bo i akter-ruffen resten av båtsäsongen.
    Rekommenderas :-)
    // Mats w
    Senast redigerat av Flygsmurfen den 2013-07-28 klockan 19:56.

  14. #54
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Ännu en variant av Polaris nu från HK. Ser inte så tokig ut.
    https://www.hobbyking.com/hobbyking/...00mm_PNF_.html

  15. #55

    Standard

    Det är nog en Dragonfly i HK kostym från samma tillverkare. Jag har haft rätt kul med min Dragonfly men också haft flera krascher, först så lossnade motorn och slog ut ett servo när propellern tog i stötstängerna - kolla att motorfästet är limmat ordentligt till motorgondolen. Vidare så har både höjd och roderservo lagt av under flygning - kräver att du sätter kniven i kärran för att byta. Kör med en 6X5,5 propp och 1300 mAh Lipo - bra drag och mer än 10 min flygtid. ESC och motor har klarat båda krascherna (baden) bra.

  16. #56

    Standard

    En 200% polaris skulle jag villja bygga. Frågan är vad som krävs i motorväg. 3Bladig propeller blir väl nästan ett måste. Exemplaret i filmen hade en e-flite Power 46 har jag för mig och körde med 4S. Enligt lite kommenterar på RCGroups så krävdes mycket gas för att hålla maskinen flygande.

Liknande ämnen

  1. Polaris en alround kärra
    Av puggen i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •