Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Passande Fpv för F450

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    "hyllan" på den undre plattan är inte helt stum, så den förstärker dom vibrationer som finns. Prova att montera fpv-kameran på den övre plattan och se om det blir mindre vibrationer.

  2. #22

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    18
    Jobb
    Klättrare
    Klubb
    TFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    "hyllan" på den undre plattan är inte helt stum, så den förstärker dom vibrationer som finns. Prova att montera fpv-kameran på den övre plattan och se om det blir mindre vibrationer.
    Min är monterad innerst på "hyllan" som är en del av landningsstället, monterar jag den uppe så kommer den nedre hyllan skymma sikten neråt.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130207_215321.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	36664

    Använder ni dubbelhäftande tejp? När jag känner på kameran så är det tejpen som flexar först och definitivt mer än själva hyllan.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Ok. Jag tänkte mest för att prova om vibrationerna försvinner. Jag fick aldrig riktigt bra bild med kameran under mitt flamewheel så jag monterade en golvlist rakt över övre plattan så att kameran kom långt fram och batteriet fick agera motvikt bakåt. Vikten från batteriet gör att vibrationer dämpas. Mellan koptern och listen hade jag en tunn dämpning också

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Amund Visa inlägg
    Propparna är balanserade, men motorerna har jag inte gjort något med. Hur gör man det enklast, kanske är beskrivet i någon tråd jag missat?
    Här är ett klipp som beskriver hur man gör, dock har jag inte balanserat mina t motorer. Tror inte att skillnaden skulle bli jätte stor, propellrarna är viktigast att balansera...


  5. #25

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    18
    Jobb
    Klättrare
    Klubb
    TFK

    Standard

    Tackar för svaren och länken.
    Nu har jag kollat balansen på motorerna och den ena har jag balanserat, dom andra tre var helt ok.
    Skakningarna har nu försvunnit helt, när jag har gopro'n monterad så är det kanon och utan så sitter jag med lite vibrationer bara så jag är nu jättenöjd
    Verkar som att tjepen behövde "sätta" sig lite och quaden blir stabilare med lite mer vikt.

    /Danne

Liknande ämnen

  1. Projekt passande JetCat P60
    Av Extra_Mannen i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 18:00
  2. passande mikrofon?
    Av bogieboy i forum FPV Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 22:26
  3. 2.4GHz radiomodul passande FPV
    Av pontus i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 15:30
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 11:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •