Reklam

 
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 87

Ämne: DJI - Originalkonfiguration

  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Vad konstigt att dom inte har nån rekommendation för 3s 10". Den kommer flyga stabilt på 100 till att börja med men lite segt. Justera upp värdena var för sig tills du är nöjd

  2. #62

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Man bör börja med standardinställningar.

    PÖ hur kan du veta att det kommer funka bra med 100 ? har du en maskin med exakt samma setup och vikt ?

    Jag ser varje maskin som en individ , och 10" propp betyder det att det alltid är samma ? det finns väl olika stigning på dom
    kan bli enorm skillnad på propp och propp.
    jag fick justera min maskin när jag bytte från billig skitpropp till apc .

    kort sagt så säger jag , det finns inga standard värden någonsin varje maskin lever sitt liv.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Det jag menade var att 100 är standardvärdet innan man har rört inställningarna och att han kan utgå från det utan att vara orolig för en krasch pga för höga gains

  4. #64

    Standard

    Vilka proppar är att rekommendera? 8 eller 10? vad passar bäst till vad?

  5. #65

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Vilka proppar är att rekommendera? 8 eller 10? vad passar bäst till vad?
    Det kan nog vara en smaksak men jag trivdes bra med 8or på 4s. Jag upplevde då, och nu på andra plattformar, att mindre proppar fungerar bättre i vind vid finflygning

    När jag bytte till Graupner gick jag upp på 9x5.

    --
    S

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #66

    Standard

    Jag kör 10x5 graupner till ett 3S och upplever att den är ganska slö när det gäller vind. Den åker gärna lite fram och tillbaka när det kommer lite lätt vind. Antar att 8x propparna är lite rappare än 10x*

  7. #67

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    även jag föredrar 8 " 4cell setup , känns lite mer "direkt" då . med 4cell 2200 va den riktigt pigg dock ingen enorm flygtid
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #68

    Thumbs up Premiärflygning

    Hejhopp, nu är oskulden tagen!


    Idag blev det äntligen av, jag har flugit för första gången i mitt liv, och det gick bara bra.

    Plattformen är en originalkonfigurerad DJI Flame Wheel F450 med en Naza + GPS. Det enda som inte är original är propellrarna, istället är det en snikvariant från HobbyKing i storlek 10" x 4,5", batterierna är Zippy Compact 3S på 2700 och 4000 mAh. Radion är en Spektrum DX8 och mottagaren en Spektrum AR6210.

    Inför premiären valde jag att inte använda Fail Safe eller Voltage Monitoring, plattformen är således helt "basic".

    Det var lite pirrigt att starta plattformen och lyfta, men den spann som en katt och flög fint direkt. Efter första flygturen som pågick i nästan 4 minuter bytte jag batteri och flög ytterligare 8 minuter.

    Nu ska jag ladda batterierna och förhoppningsvis få tid med lite flyg i morgon också.

    Flyghälsningar

    /Lasse

    -----

    En sak till!

    Varmt Tack till alla er som varit hjälpsamma här på forumet, utan era tips och råd hade inte plattformen kommit upp i luften!

    Filmen är suddig, jag hade lånat ut kameran för att filma/fota en liten fin hundvalp, förmodligen har den slickat på objektivet. Nu är det rengjort, så nästa film blir förhoppningsvis lite skarpare! *Ha-Ha*

    Tack igen

    /Lasse
    Senast redigerat av Lassekar den 2013-04-03 klockan 22:59. Anledning: En sak till!
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  9. #69

    Standard

    Grattis!!

    Välkommen upp i luften

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #70
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Stort Grattis!
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #71

    Thumbs up

    Hej Sickan och Tack för det!

    - Det är otroligt, men jag känner fortfarande lite euforiska känslor efter flygningen.
    Nu gäller det bara att öva och öva, sen är det "tänkt" att det ska bli lite större grejor...

    Ha det Gôtt

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  12. #72

    Standard

    Hej Mr J!

    Tackar, - tänk att det skulle ta snudd på 55 år innan man upptäckte den här härliga (spännande) hobbyn.

    Ha det Gôtt

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  13. #73
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det verkar mycket lättflugen, då väntar vi på att de första filmerna skall dyka upp snart.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #74
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    vilken glädje grattis!!!! jag kommer också ihåg känslan när quaden lyfte för första gången
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  15. #75

    Standard

    Hej Kenneth E och Tack för kommentaren!

    Plattformen var tänkt som en instegsmodell i hobbyn, och när spakkänslan kändes okey var planen att våga lyfta en "riktig" kamera, då med en större copter.

    Men efter att ha sett på alla schyssta FPV-filmer är jag väldigt sugen på att utrusta "lilleplutt" med något FPV system, kanske för film också.

    Ha en fin torsdag

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  16. #76

    Standard

    Hej Remsan och Tack för gratulationen!

    En härlig känsla med mycket glädje, faktum är att det första jag tänkte på i morse när jag vaknade var flygning.
    Idag är det väldigt byig vind, och i kväll hockey i Luleå.
    - Kanske det blir på att leva på ångorna från gårdagens flygning idag... *?*

    Ha det Gôtt

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  17. #77

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Se till att ha rejält med kontroll innan du ger dig på fpv. själva flygningen kanske inte är så svår men när väl sakerna slocknar och du skall försöka få ner grejerna så är det till stor hjälp om du är duktig på att hantera grejerna utan glasögon.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #78

    Standard

    Hej Simon och Tack för tipset!

    Ja, jag är väl medveten om "vad" som händer när prylarna strular...
    - Detta efter att ha plöjt igenom otaliga foruminlägg och inte minst sett på filmklipp!

    Tränar "situationer" i flygsimulatorn, de hoppas jag ska bli användbara om/när det händer i verkligheten. Men efter gårdagens flygningar känns det ändå inte omöjligt att lära sig att flyga, är nog ett riktigt blåbär ett bra tag till...

    Den som lever får se, trevlig torsdag

    /Lasse

    P.S. I simulatorn klarar man av att loopa o.s.v. - Inget jag skulle testa i verkligheten! D.S.
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  19. #79

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Klart det inte är omöjligt jag har ju lyckats
    Det finns så enormt många fpvflygare som inte kan flyga "nose in" vilket i min värld är ett måste.
    Vid två tillfällen har det hänt saker med mina prylar och jag lyckats få av mig glasögonen och plocka ner maskinen los båda gångerna tittade den rakt mot mig och från ganska långt håll , då gäller det att direkt se hur den beter sig i luften innan det är för sent

    Tycker din flygning ser lovande ut simulator hjälper väldigt mycket i verkligheten sen är det bara nerverna man måste kontrollera också
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #80

    Smile

    Hej igen!

    Ja, jag har sett dig flyga på film.

    När jag körde batteri två på gårdagens flygning vågade jag iväg lite längre och eftersom det är på en skjutbana var det lätt att bedöma avståndet. Drygt 100 meter blev det och oj vad svårt det var att se plattformen! - Lite pirrigt att vända och flyga tillbaka, men som du skriver, nerverna under kontroll och ta det lugnt.

    Jag har haft en annan hobby där "kontroll" och nerver är A och O, teknisk dykning, en del kallar det för extremdykning. Man går ner på sådana djup att misstag oftast betyder väldigt tråkiga följder...

    Därför känns det självklart att vara försiktig, börjar hornen växa ut med övermod får man backa tillbaka och inse sina begränsningar i tid.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	VR-Glasögon.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	193,2 KB 
Id:	38033

    Apropå FPV så har jag hittat ett par gamla VR-glasögon i gömmorna, hoppas kunna använda dem för att flyga med, om/när det blir aktuellt.

    Hare Gôtt

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •