Reklam

 
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 87

Ämne: DJI - Originalkonfiguration

  1. #1

    Standard DJI - Originalkonfiguration

    Idag kom Nazan!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-01-16-naza.jpg 
Visningar:	164 
Storlek:	128,8 KB 
Id:	35972

    nu är "nästan" flygfarkosten klar...

    Jag har som det blåbär jag är valt en originalkonfiguration som är världsledande om man får tro alla forum och användare. DJI rakt igenom, inget "pirat" eller annat krafs.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Konfig för Flame Wheel av dji-gain.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	42,0 KB 
Id:	35973

    DJI skriver i sin originalsetup att ett 3S 2200 Lipo med 8 tums propellrar gäller!

    Efter att ha läst hyllmeter med forumstrådar så gäller 10 tums propellrar med 3S...
    Kör man på 8 tummare är det 4S som gäller, det är i alla fall vad jag har kunnat läst mig till!

    DJI skickar med 8 och 10 tums propellrar och hänvisar till Lipo 3S och 4S.

    - Vad gäller egentligen?

    Allt verkar helt skruvat för ett Blåbär som mig...

    *Hjälp* /Lasse

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Re: DJI - Originalkonfiguration

    Det handlar mycket om personliga tankar. Tycke och smak. Jag tycker den flyger bäst med 8" och 4cell men säkert. Många som inte håller med

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Håller med Simon och jag tror att när det gäller att bara komma upp och flyga spelar den inte så stor roll. Sedan börjar jakten på sin egen favorit setup, 3 eller 4 celler, 8 eller 10 tum, 145 eller 155 på Roll och så vidare

    Jag flög min F450, standard, med 4 celler och 8 tum för det mesta.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    En del är som mig som testar först 3cell typ fyra olika storlekar på accar för att hitta optimal vikt,
    tester med 8,9,10" på varje acc sen samma sak på 4cell

    Oavsett vad du väljer så kommer du i början vara mycket nöjd , dom flyger riktigt bra.
    Det är sen när man lärt känna maskinen ordentligt som man vill börja få till den där extra lilla stabiliteten
    eller den där extra kraft kicken, då kan man börja fundera
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Jag har alltid flugit min på 3celler 3300 och 4000mah
    använt mej av 10 tummarna,dock har jag bytt ut propparna
    mot graupners e-propps,den setupen har fungerat bra för mej

  6. #6

    Standard Sv: DJI - Originalkonfiguration

    Citat Ursprungligen postat av searay Visa inlägg
    Jag har alltid flugit min på 3celler 3300 och 4000mah
    använt mej av 10 tummarna,dock har jag bytt ut propparna
    mot graupners e-propps,den setupen har fungerat bra för mej
    Flög också med Graupner, var det inte så att det fanns viss kritik mot DJIs 10or, att de kunde få sönder under flygning medan 8orna var ok?

    --
    S

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7

    Standard

    Jo tydligen ganska många haverier på grund av blad som brustit,men problemen verkar komma när man börjar lasta på div utrustning,men dumt att chansa och graupners verkar vara okej även apc även om jag hört att dom verkar ojämna i kvaliten
    dock inget jag har haft besvär av
    Eller dessa no name från HK som jag ser lovande ut har bara provhovrat lite med dom ännnu men det ser riktigt bra ut
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00354.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	94,2 KB 
Id:	36002
    Senast redigerat av searay den 2013-01-17 klockan 12:25.

  8. #8

    Talking

    Hej och Tack för svar!

    Som blåbär blir jag jätteglad över all info. ni ger.

    Searay: No name propparna från HK ser onekligen fina ut, har du artikelnummer på dem?

    Graupner har jag kikat på, men drygt 300:- för fyra proppar "så här i början" känns lite saftigt när man med stor sannolikhet kommer att hälsa på backen några gånger...

    Jag har "nästan" bestämt mig för dessa som nybörjarproppar: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...5SF_4_pc_.html och http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ion_4_pc_.html

    Inbillar mig att 10" passar bra! Dels för 3S Lipos kommer att passa framtida flygfarkoster, dels för att 10" kan bära lite mer last när den tiden är inne...

    Slutligen, vädret här uppe är nästan alltid vindstilla, jag behöver inte oroa mig för att vinden ska inverka negativt på flygegenskaperna med 10-tummare.

    Kom gärna med fler synpunkter

    /Lasse

  9. #9

    Standard DJI - Originalkonfiguration

    Som träningsproppar använde jag APC SF. Överkomligt pris, lätta att få tag på snabbt, flexibla så de bara böjer sig när man vickar. När jag sedan "kunde" flyga så gick jag stenhårt på kvalité (orkar inte hålla på att balansera, vill bara flyga och tillgänglighet.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #10

    Wink

    Hej igen!

    Jag har införskaffat en liten propellerbalanserare som ser ut att fungera fint.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P-balanserare.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	210,3 KB 
Id:	36008

    Proppen som sitter på i bild är en Dji 8" och som synes är den hur obalanserad som helst! *Ha-Ha*
    - Lika bra att börja öva på dessa "monster" till propellrar...

    Nåväl, APC verkar också bra. Nu ska jag lägga en beställning hos HK på en massa annat, inte minst Lipos, så då får en bunt "billigproppar" också hänga med. (Se inlägg ovan)

    Har jag greppat allting rätt så blir det Zippy Compact: Ett 4000 mAh och ett 2700 dito. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html och http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html

    Hälsningar från Boden och minus 27 grader

    /Lasse

  11. #11

    Question Landningsställ och Brotsch

    Så där!

    Då var en ny order lagd, den första på HobbyKing.

    Det blev en bunt propellrar som jag tidigare skrivit, dessvärre har de 6 mm axelhål och motorerna har 8 mm axel. Det blir till att ta upp hålen och då behövs det en brotsch, man ska inte försöka borra upp hålen har jag läst mig till...

    Det är även dags att klura på hur ett landningsställ med Skidor ska se ut till F450:an. *Ha-Ha*
    - Någon som har tips på landningsställ som fungerar i snö?

    Ha det gött

    /Lasse

  12. #12
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Ta ett par 1,5 liters PET-flaskor, så kan du landa på vatten också.
    /\/\vh // /\/\r J.

  13. #13

    Standard

    Har labbar fram o tillbaka med proppar, och Graupners 9" E-propp med 3s har gett mig 15min, 4s 18min.
    Lite mindre flyg tid med 10"
    8" funkar men maskinen känns inte trevlig i luften.
    Men vi alla flyger olika,vi har olika setuper på maskinen. Detta är vad jag har kommit fram till på min FW450 så att testa sig fram nog det bästa.
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  14. #14

    Standard

    Hej Mr J och Tack för tipset!

    Jag har sett några plattformar med "Rörisolering" som stötdämpare/ställ.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Rörisolering.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	21,8 KB 
Id:	36037

    De jag har kunnat läsa mig till är att de tar vind, inte bara när det blåser ute...
    - Ett par petflaskor torde därför ta ännu mera vind!
    Annars är båda alternativen bra för flytförmågan, men som sagt...

    Ha det gött

    /Lasse

  15. #15

    Standard

    Hej Ryssen och Tack för input!

    När jag beställde propellrar tog jag även några 9" med 4,7" pitch i båda rotationsriktningarna. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...7SF_4_pc_.html

    Propparna på HK är ju så billiga att det bara är att testa!

    - Vilken storlek har du på dina Lipos? *Nyfiken*

    Jag har beställt 3S Zippy Compact, ett 4000 mAh och ett 2700 dito.

    Ha det gött

    /Lasse

  16. #16

    Standard

    3s 4000 4s 3300
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ryssen Visa inlägg
    3s 4000 4s 3300
    Okey!

    Tack för snabbt svar.

    Bästa hälsningar

    /Lasse

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    18
    Jobb
    Klättrare
    Klubb
    TFK

    Standard

    Jag är oxå ny med F450 och redan 3'e flygningen så exploderade ena original propellern för mig. Kör nu med 10" Graupner, blev en helt annan maskin Beställde från mikrokopter.nu Kanon service och låg i brevlådan dagen efter.
    Kör med 3s 2200mah och 3s 3000mah. Har inte flygit mycket längre än 6min och då har jag fått in 1100-1300mah i 2200 lipo och 1300-1400mah i 3000 lipos, hysat lugn flygning med gimbal och gopro monterad.


    Mvh,
    Danne

  19. #19

    Exclamation Obehagligt!

    Hej Danne och Tack för input!

    Det här med Dji´s propellrar blir mer och mer obehagligt att höra, samtidigt som det är bra för oss blåbär att undvika missöden beroende på materialfel som vi inte känner till!

    Man kan verkligen fundera på hur Dji tänker? - De har produkter i sitt sortiment som "vad jag förstår" ligger i framkant när det gäller teknik och prestanda. Om vi tar deras styrkort Naza som ett exempel, var och varannan flyger med det kortet och ser ut att vara nöjda.

    De har stora fiffiga plattformar, gimbals som kostar en månadslön o.s.v.
    - Ändå skickar de med propellrar i Flame Wheel satsen som inte fungerar för de flesta...

    Ett märkligt drag av Dji.
    ..

    /Lasse

  20. #20

    Question Placeringar av Nazan?

    Hej!

    Jag har sett lite olika placeringar av Nazan, den vanligaste "verkar" vara som bilden visar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Placering Naza.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	186,0 KB 
Id:	36060
    Bilden är lånad.

    Nu funderar jag om det spelar någon roll var Nazan placeras, de som har den inne mellan plattformsdelarna har den mer skyddad och den utskjutande delen kan användas för exvis. en liten kamera. På den andra utskjutande delen på F450 tänkte jag placera radiomottagaren.

    Får man sämre verkningsgrad på Nazan om den göms bland elsladdar och annat som också kommer att hamna inne i plattformen?

    Många frågor blir det!

    /Lasse

    P.S. Nu suktar man efter en GPS också, men den får nog vänta ett tag... D.S.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •