Reklam

 
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 87

Ämne: DJI - Originalkonfiguration

  1. #21

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag har min placerade i mitten mellan plattorna.
    Har inte gjort några mätningar men inbillar mig att den borde känna alla vinklar bättre om den sitter i mitten.

    Du bör inte ha sladdar som kan ligga och vibrera mot ett gyro. inte heller ha spända kablar inkopplade i gyrot.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #22

    Standard

    Har också satt min på mitten, då får man plats med gopro, mottagare ute på kanterna.
    DJI har tagit fram nya proppar, som ska vara av bättre kvalitè, vet att grabbarna på mikrokopter.se mobbade dom ordentlig, och det höll, såg någon film på detta också.
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Verkar som dom för det mesta funkar men har en kompis som råkat ut för krasher 2 ggr pga att deras proppar smällt av.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard Sv: DJI - Originalkonfiguration

    Dji vill att man ska ha nazan så nära cg som möjligt. Det står även i assistentens gps-inställningar men det verkar inte vara superviktigt

  5. #25

    Lightbulb

    Hej alla och Tack för input!

    Kanske det är så att Dji har tagit åt sig av kritiken av olyckliga ägare till deras propellrar...
    I den här filmen från Dji, inlagd 5 december 2012 visar man stryktåligheten på deras 10 tummare.



    Hur man sedan ska veta om de propellrar man har är "nya" modellen, eller några gamla hyllvärmare framgår dock inte... (Nu har dessa proppar 3,8" pitch, de som levereras med satserna 4,5"). *Hmm*

    Nåväl, Nazans placering enligt Dji skall ske mitt i plattformen, åtminstone om man använder den tillsammans med GPS vilket framgår av deras film.



    - Det får bli som Dji visar, och det är ju samtidigt den "säkraste" platsen på farkosten.

    Trevlig kväll

    /Lasse

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Placering Naza.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	186,0 KB 
Id:	36075

    P.S. Bilden med Nazan placerad ute på en platta hittade jag hos en leverantör. - konstigt att de visar den monteringen... D.S.

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kul att dom skriver att man inte skall testa själv. kan det vara för att det är några special tillverkade just för dom testerna ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #27

    Standard

    Köp Graupners E-propp, så är du på den säkra sidan. 55kr styck hos mikrokopter.se
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  8. #28

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag kör nästan uteslutande med apc , tycker dom är riktigt bra till den pengen.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #29
    pers avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    163
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    gran
    Klubb
    flyger här och där..

    Standard

    finns det nån propp balanserare som passar till dji propparna dom har ju ett annat fäste

  10. #30
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard DJI - Originalkonfiguration

    Måste bara invända mot att "alla forum och alla användare" anser att DJI F450 och Naza är världsledande och i framkant när det gäller teknik och prestanda... Jag anser att Naza är nästan lika bra som den 90% billigare KK2. F450 är en OK ram för pengarna. Motorerna och fartreglagen håller standard Kina-kvalitet med div kallödningar osv. Propparna exploderar i luften, GPS RTH flyger bort osv... Det enda DJI gör bra är att sälja ett hyffsat balanserat paket, men det kostar ju därefter också.

  11. #31

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Nazan är enligt mig då ett budgetalternativ till wookingen så jag räknar inte med super perfekt flygning.
    tror dock att den blev lite för bra för wookongförsäljningens bästa .

    Tycker inte riktigt att den går att jämföra med kk2 då den har mer saker som sköter stabiliteten.
    men jämför jag naza i manuellläge och kk2 så är det inte mycket till skillnad om nån alls.

    Dji's motorer och reglage använder jag inte , inte alls imponerad finns billigare grejer som är bättre där.

    Ramen tycker jag är kanon iallafall om man bara ska flyga och inte lasta på kameror och grejer men tror inte
    det är tanken.
    Så hårda krasher som jag gjort med den ramen utan skador har jag inte hittat något bättre alternativ till.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #32
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard DJI - Originalkonfiguration

    Säger inte att grejerna är direkt dåliga, opponerar mig bara mot uttalandet att alla tycker att dom är bäst... För pengarna finns det bättre grejer. KK2 är kanske inte den bästa jämförelsen, men för 1/3 av priset finns ju CC3D, som är ljusår bättre än Naza.

    Gällande ramen så föredrar jag Flyduinos Warthox-ram. Billigare, lättare och tåligare.

  13. #33

    Standard Sv: DJI - Originalkonfiguration

    Ursäkta att jag lägger mig i men kanske det vore schysst att skapa en egen tråd för diskussionen om vad som är den bästa FCn?

    Jag skulle själv tycka att en sådan tråd vore intressant

    --
    S

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #34

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Låter som en bra ide sickan do it

    Vad som är bäst tycker inte jag går att säga i rc världen alls. möjligtvis bäst inom ett visst område,
    nästan allt handlar om tycke och smak.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #35

    Standard

    Ursäkta att jag spinner vidare på den tråden, men varför skapa ytterligare en tråd som skapar förvirring i nybörjarnas hjärnor, och skräck i den erfarne flygaren, för till slutpaj kasta prylarna, behöver inte bli så men......men.
    Kör en omröstning om vilket den bästa FC`n är, ink en recention på varje FC mm mm, det finns säkert en Jedi FC Master som är duktig, och har provat det mesta i FC väg på marknaden som skulle kunna skriva lite om dom. Behöver inte bli en roman om varje, bara plus och minus, svårighetsgrad vid installation mm.

    Bara en tanke.
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  16. #36

    Arrow Dji = Styrande och Dominerande idag.

    Citat Ursprungligen postat av berthrsd Visa inlägg
    Måste bara invända mot att "alla forum och alla användare" anser att DJI F450 och Naza är världsledande och i framkant när det gäller teknik och prestanda... Jag anser att Naza är nästan lika bra som den 90% billigare KK2. F450 är en OK ram för pengarna. Motorerna och fartreglagen håller standard Kina-kvalitet med div kallödningar osv. Propparna exploderar i luften, GPS RTH flyger bort osv... Det enda DJI gör bra är att sälja ett hyffsat balanserat paket, men det kostar ju därefter också.
    Hej!

    Jag har skrivit "Världsledande" i mitt första inlägg vilket lätt kan missuppfattas...
    - Ledande är synonymt med bl.a. Styrande och Dominerande vilket jag också menar, inte att det är "Bäst" på något vis!

    Som blåbär är det enkelt att hitta eller få svar på frågor om Dji´s produkter, eftersom så många använder dem i sina originalkonfigurationer.

    Sedan tycker jag precis som många andra att priserna är uppåt väggarna, mycket av dessa "originaldelar" är inget annat än det som benämns som Kinakvalité...

    Nåväl, har man tid kan man hitta mycket av Dji´s prylar runt om i världen till häpnadsväckande låga priser. Företrädesvis i Asien, givetvis med alla problem "det kan" medföra innan prylarna har hamnat hemma i Sverige.

    Därför känner jag inte att det har blivit "dyrt" i pengar räknat att sitta med en original Dji F450 + Naza.

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Ursäkta att jag lägger mig i men kanske det vore schysst att skapa en egen tråd för diskussionen om vad som är den bästa FCn?

    Jag skulle själv tycka att en sådan tråd vore intressant

    --
    S
    Håller med Sickan, jag skulle också tycka att en sådan tråd vore spännande!

    Trevlig lördag

    /Lasse

  17. #37
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Håller med Sickan, jag skulle också tycka att en sådan tråd vore spännande!
    Jovisst helt klart även om man kanske inte är helt objektiv om man har prylar som funkar är man ofta nöjd med det - lite som Volvo - Saab fenomenet , har man haft problem tycker man det är skitgrejor, sen är det ju lite skillnad på om man har en Cinestar eller en FW 450 i luften vad man väljer , har själv försökt bena ut ett ev kommade projekt vad jag ska välja enligt de specifikationer jag önskar , flyger idag WKM på hexan och är väl nöjd så här långt även om vissa detaljer inte är helt 100
    tex tar DJI vansinnigt betalt för waypointfunktionen = 6500 kr för 5 waypoint ??? där tex MK ingår 200 WP inom 250 m annars ganska likvärdiga funktioner lite krångligare att progga
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  18. #38

    Question Gimbal - Servo - Naza

    Hej!

    Jag sitter och kikar i manualen till Nazan.
    Om jag har förstått allt rätt supportar Nazan en 2-axlig gimbal på port (F1 och F2) där servorna ska ha en signal på 1520us.

    Jag hittar inte någon info. om vilken volt som supportas, men utgår ifrån att det är 4,8 - 6 volt som de flesta servorna arbetar med.

    Nu till frågan! - Hur väljer man servo?


    • Vad jag förstår skall det helst vara digitalt, eller?
    • Hur snabbt ska det vara?
    • Dragkraft?
    • Finns det någon standard på servostorlek = Fastsättning?
    • Är anslutningskontakten standard på servokabeln = Passar i Nazan?
    • Andra riktlinjer att tänka på?
    • Tips på bra standard servo?


    - Jag förstår att frågan är avhängd på hur stor gimbal man avser att använda.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Servodata.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	125,5 KB 
Id:	36293

    Hittade ett servo som "ser ut" att vara för en "standard" gimbal, kan det stämma? (Bild)
    - Tänker mig en GoPro kamera, inte mer...

    Rättar mig själv direkt x 2!
    Ser att servot jag valt i bild inte har någon spec. på vilken signal den har = 1520us. *Hmm*
    Länk:
    http://viewitem.eim.ebay.se/Universal-360-degree-9G-size-Servo-360-for-23-Axis-PTZ-Camera-Mount-GIMBAL-/140892695777/item

    Hittade spänningsinfo. i manualen: MC 4.8V ~ 5.5V

    Trevlig lördag

    /Lasse

    P.S. Jag är verkligen ute på hal is, detta är helt nytt för mig (som det mesta i hobbyn). D.S.
    Senast redigerat av Lassekar den 2013-01-26 klockan 15:51. Anledning: Rättar mig själv direkt x 2!

  19. #39
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Ska du bara ha en mindre gimbal för Gopro brukar miniservo räcka 3-4 kg , har nog inte så stor betydelse om det är analogt eller digitalt, storlek avgör oftast vilken gimbal du använder , typ dessa har jag använt http://mikrokopter.altigator.com/rob...qtlchhflfk14n5
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  20. #40

    Standard Sv: DJI - Originalkonfiguration

    Vill du köra den högre uppdateringsfrekvensen, typ 400, som kom för någon uppgradering sedan till Nazan ska du ha digitala servon.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •