Citat Ursprungligen postat av helifanatic Visa inlägg
har en kompis som köper en hel del modeller o alektronik från hobbycity o hitintills kan jag säga att kolla man över grejerna o så innan så funkar dem riktigt bra.är det samma kvalitet som top märkerna självklart inte men kolla pris skillnaden oxå.
man får vad man betala för ja de är sant till en viss del men sen måste man oxå tänka på att man kan inte pressa en 700kr modell o tro den skall hålla lika bra som en som är byggd från grunden med alla kunskaper.

kan säga en låda med en balsa hög dåligt stansade kostade när de gällde en fin modell 3000kr när jag började med modellflyg o då var det inget finlir med i lådan de fick man köpa till extra .så som klädsel tank hjul linkage så jag är tycker de är fantastiskt att man kan få en kärra för dom priserna man gör idag inklusive det mesta.

men som sagt detta är bara min syn på det.
Absolut! Jag kan hålla med dig på att det är fantastiskt att de kan göra nåt som ens flyger för de priser de lyckas hålla bla på hobbyking.
Men en stor grej i det hela, åtminstone i mitt tycke är att försöka gynna i första hand de lokala hobbyhandlarna där man får förvisso får betala nån krona mer men samtidigt bra support och betydligt smidigare vid tex en reklamation och slår du på frakt och ev tullavgift så helt plötsligt så är gapet inte så stort vad gäller slutsumman.
Tycker personligen att vi ska värna om våra hobbyhandlare i landet för det är guld värt

//Pierre