Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Teamleader specialmapp

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard Teamleader specialmapp

    Hej

    Tack för medlemskortet. Hur skapar jag en teamleader specialmapp här?

    Jag kommer att få min Nine Eagle Solo Pro 228 levererad i nästa vecka. Nu när jag har medlemskortet och är medlem i RCFF kan jag flyga med denna nästan var som helst då?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	original.NE30222824202003A.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	211,1 KB 
Id:	36096
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Ja i princip.. har du någon äng/grönområde med inte alltför mycket folk så är det ju bra.
    Eller varför inte en fotbollsplan t.ex. Vart du än tänkt flyga, håll koll på folkmängd , bilar och annat.
    Nu är ju inte din heli såpass stor att den i sig är jätte farlig, men det kan ändå hända olyckor om man tappar kontrollen , speciellt i början av karriären.

  3. #3

    Standard

    Åh kul så snart har du nått att börja öva med på "riktigt" ! Skriv gärna lite om vad du tycker om helin och dina första äventyr

    Det går tyvärr inte att skapa en egen "mapp" utan skriv så här i en tråd eller varför inte prova använda bloggen då har du en "egen mapp". Det går ju att kommentera bloggen om du vill ha svår på en fråga också. Du får prova dig fram

    Våra regler finns att läsa här:
    http://www.rcflyg.se/forum/cmps_inde...sakerhetregler

    Fråga gärna om det är nått du undrar över så ska vi hjälpa dig!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg
    Ja i princip.. har du någon äng/grönområde med inte alltför mycket folk så är det ju bra.
    Eller varför inte en fotbollsplan t.ex. Vart du än tänkt flyga, håll koll på folkmängd , bilar och annat.
    Nu är ju inte din heli såpass stor att den i sig är jätte farlig, men det kan ändå hända olyckor om man tappar kontrollen , speciellt i början av karriären.
    Hej

    Jag bor i Kärra i Göteborg och har en stor gårdsplan alldeles nedanför min lägenhet. Jag har lite svårt att ta mig ut till något flygfält då jag inte har någon bil och jag vet ingen inomhushall heller där det är tillåtet?
    Mathias, simulatortränad.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Nu kan jag int mycket om helikoptrar, men det verkar vara en fin modell du valt i lämplig storlek!
    Man blir lite intresserad av att skaffa en likadan när man nu läst på lite om modellen, men jag har ju prylar så det räcker.
    Solo Pro 228 är ju liten till storleken så det går säkert bra att flyga på en gårdsplan.

    Ska man flyga inomhus så får man ta kontakt med de som driver hallen som man är intresserad av, vilket ofta är kommunen, och boka tid. Det brukar kosta en hundring eller två i timmen så det är bra om man är några som kan dela.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Hejsan ! Du skall alltid andvända ditt omdömme då det gäller att använda dina grejer. Det är du som bedömmer säkerheten både för dig själv och andra,gäller ju mäniskor och ägodelar. Det är inte helt ofarligt, olyckor händer. Mvh B-Å

  7. #7
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Nu kan jag int mycket om helikoptrar, men det verkar vara en fin modell du valt i lämplig storlek!
    Man blir lite intresserad av att skaffa en likadan när man nu läst på lite om modellen, men jag har ju prylar så det räcker.
    Solo Pro 228 är ju liten till storleken så det går säkert bra att flyga på en gårdsplan.

    Ska man flyga inomhus så får man ta kontakt med de som driver hallen som man är intresserad av, vilket ofta är kommunen, och boka tid. Det brukar kosta en hundring eller två i timmen så det är bra om man är några som kan dela.
    Tack för dina fina ord. Jag har läst mycket och hört att den exklusivare varianten, som jag får levererad i nästa vecka, är byggd delvis i metall (rotorhuvud, stjärtbom/rotorhuset ochlandningsstället är i metall. Jag har också sett videor på tuben och alla som flugit den tycker den är otroligt lättflugen och stabil, har hört samma omdömen från reservdelsrc där jag beställde den från. Så det ska bli jättekul att få flyga den själv snart.
    Mathias, simulatortränad.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Maskiner i den storleken är inga som helst problem att flyga på mindre ytor.
    Det är när du börjar komma upp i 450 och större som du bör börja fundera på om det är en säker plats.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Javisst, jag tänkte blogga om den och kanske fixa lite bilder på den också.
    Mathias, simulatortränad.

  10. #10
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Maskiner i den storleken är inga som helst problem att flyga på mindre ytor.
    Det är när du börjar komma upp i 450 och större som du bör börja fundera på om det är en säker plats.
    Ok.
    Mathias, simulatortränad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •