Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Qav500

  1. #1

    Standard Qav500

    En enkel video med min openpilot CC QAV500, har tunat in den för högfarts flygninge och kommer att andvända den för att filma allehanda motorsport.

    Kör i rate, känns fruktansvärt rapp!!!

    Hero 3 1080@50 Protune/RAW

    Senast redigerat av administrator den 2013-02-07 klockan 19:59.

  2. #2
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Fin film. Kör du med din GoPro med huset på i kylan?
    Själv har jag problem med min GoPro (Hero 2) i kallare än -8 -10 grader. Den hänger sig efter 4-5 minuter inspelning.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Vet inte hur gopro2an beter sig utan huset men hade min monterad i huset monterad på en snowboard med en temp på ungefär -15 i luften utan några som helst problem med hängning



    Använder du alltid protuneläget ? tycker ofta kontrasterna blir lite väl häftiga i det läget så jag brukar justera i efterhand


    //edit

    Glömde säga att det va en riktigt fin film , fint fluget och filmat
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Utan huset misstänker jag att den kommer inte må så bra. Som är min monterad på quaden, propellerna frame hjälper inte heller De blåser den kalla luften direkt på kameran nästan, så -10 grader blir nog ännu mera kanske. Hur som helst, har man huset på så kanske kommer kameran at ge ut nån värme som hålls kvar i huset och då blir inga problem att flyga/åka snowboard...

    Airfoto, kör du 1.3 video länk i filmen?
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  5. #5

    Standard

    Halloj!

    Tackar, ska posta en film senare när jag har tunat klart. Är fruktsnsvärt imponerad av openpilot, lätt o ställa in och flyger tokbra. Har en cc3d liggandes så det blir nog en frame till

    Har aldrig haft problem med kamerorna i kylan, funkar som tåget. Batteritiden blir ju märkbart sämre men långt innan dess har man landat. Till gamla tvåan hadde jag alltid med mig 3 st batterier som var laddade och bara o byta. I detta klippet e kameran utanför huset

    Jag har hittils bara kört i protune och WB på camera raw bara för att jag vill ha större möjlighet till färgkorrigering. Just denna filmen tror jag är direkt ur kameran, minns tusan inte .

    Jag kör med lawmate 2.4g och klöwer till mina fatshark brillor. 1.3g lirar väl inte så bra ihop med 433 mhz som jag har på radion (dragonlink) har jag för mig

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    cc3d verkar riktigt nice. tyvärr så får jag vänta ett tag till. mitt cc3d ligger i samma order som revon + gps så jag får gott vänta till revon släpps , inte vidare skoj men blir kul när man får båda samtidigt
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    1,3GHz videolänk och 433MHz RC-länk ska inte vara några problem att kombinera.

    Snygg film. Din QAV ser ut att flyga riktigt fint, måste vara ett riktigt proffs som har byggt den

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    1,3 och 433 känner jag flera som kör inga som helst problem.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Det var detta osm jag läst om, men jag har itne provat själv
    http://fpvlab.com/forums/showthread....433mHz-Control

  10. #10

    Standard

    Jodu den gubben vet va han gör

    ska posta mina settings senare, har dragit på dom en del. Sen mottages mera tips gärna

  11. #11
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Intressant tråd... Har inte upplevt några problem själv med 1,3GHz VTx och TSLRS, men det betyder ju ingenting... Har bara flugit ett par kilometer bort som längst.

  12. #12

    Standard

    Jag hadde nog föredragit 1.3 själv, just om man flyger bland skog o jox. För visst har signalen lättare att gå igenom ju längre ner man kommer på bandet?

  13. #13
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Problemet med 1.2 är bristande kvalitet på många mottagare inte frekvensen som sådan.
    Med rätt setup är det inga problem att kombinera 1.2 och 433.

  14. #14
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Problemet med 1.2 är bristande kvalitet på många mottagare inte frekvensen som sådan.
    Med rätt setup är det inga problem att kombinera 1.2 och 433.
    Menar du bristande kvalitet på sändaren? Menar absolut inte att vara dryg, men det kan ju uppstå olika problem om man blandar 433MHz och 1,3GHz:

    1. Reducerad räckvidd på 433-länken pga störningar från videosändaren: Detta problem löses genom högpassfilter för videosändaren, eller lågpassfilter för mottagaren. TSLRS har ett inbyggt filter som enligt uppgift ska ge -75dB vid 1,3GHz, det borde räcka. Vet inte hur Dragonlink eller EzUHF har det.

    2. Reducerad räckvidd på 1,3GHz-länken pga av störningar från UHF-sändaren: Löses enklast genom att man placerar UHF-sändaren en bit ifrån videomottagaren. Exemepelvis TSLRS har ju ganska hög signalstyrka, och många av de komponenter vi använder är förvånansvärt känsliga för radiosignaler (exempelvis min Hitec Aurora 9 slocknade helt när jag slog igång min TSLRS eller min videolänk i närheten av den...)

  15. #15
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Ingen fara.
    Jag menar i första hand bristande kvalitet på mottagaren för 1.2.
    Det vanligaste problemet när man läser på olika forum verkar vara bildstörningar när man flyger 433 ihop med 1.2 och det beror i de flesta fall på dåliga video rx.
    Detta kan naturligtvis botas med större avstånd mellan UHF-sändaren och videomottagaren om man har den möjligheten.

    Sedan förekommer fall 1 också där videolänken stör UHF men det kan ju lösas som du skriver med filter eller oftast med fysisk separation, åtminstone på ett flygplan. På en quad kan ju det bli knepigare.

    Här är vad Dragonlink har att säga när det gäller UHF ihop med 1.2.
    http://www.dragonlinkstore.com/v2/node/24

  16. #16
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Imponerad av stabiliteten och dina flygskills. Snyggt gjort.
    Blir nyfiken på vad du har på din QAV. Motorer, proppar, flygvikt osv. Stabil som tusan, jag är inte i närheten med min QAV klon och CC3D. Kör 4008 motorerna från HK med 10x4.5 billiga proppar på, styva och välbalanserade fast låter inte i närheten så rent som din gör.
    Kanske dax att sluta vara snålänning (rättning: kräva högre lön!) om man vill ha prestanda

    Edit: Hur är din CC monterad? Väl isolerad/dämpad eller hårt monterad till ramen?

  17. #17

    Standard

    Tackar, de e bara å bränna på!!!

    Kan inte ta på mig äran för bygget, men tuningen står jag för. Jag köpte den från berthrsd med motorer, esc proppar. Detta sitter det på den

    Motorer: MT3506 http://flyduino.net/T-Motor-MT3506-650KV_1
    Propellrar: XOAR Precision Pair 10x6
    Sen så är det HK blue series escar har jag för mig, flashade med rapid esc.
    Flyger med nanotech accar

    CC´n sitter på mjuka "kuddar" så lite dämpad e den väl. Däremot så vibrerar inte riggen ett dyft, väldigt välbalanserad.
    Tror att du kan slänga dinga proppar dit pepparn växer, xoar är riktigt bra. Har dom på min cinestar åxå, men dom kräver balansering speciellt hubbarna är väldigt urbalans.

    Ska posta mina settings senare, kan väga den åxå.

    edit:
    Hittade en sida med hans bygge
    http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/33566-fpvmanuals-QAV500?highlight=qav500

  18. #18

    Standard

    Ta en titt vettja



  19. #19
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Riktigt tjusig film... Här ser man verkligen skillnaden på någon som inte bara kan flyga, utan även lägger lite tid på och har kunskap om redigering, och oss andra som bara flyger en massa, klipper bort dom allra tråkigaste tio procenten och slänger upp det så fort som möjligt på youtube

    Ser ut som om du fortfarande har lite "darrningar" kvar i vissa lägen... Har du testat att sänka P-termen och lägga till lite D istället? 1/100 av P brukar vara lagom att börja med. Och om du inte har gjort det redan så kan jag rekommendera att byta till CC3D för det allra sista

  20. #20
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Snyggt!

Liknande ämnen

  1. QAV500 med Naze32
    Av andv i forum Quad
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-03, 00:55
  2. Markus bygger QAV500 klon
    Av markusb i forum Quad
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 17:42
  3. QAV500 clone FPV - Winter cruise
    Av markusb i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-12-03, 14:12
  4. QAV500 ram, önskar info..
    Av markusb i forum Quad
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-19, 11:45
  5. fpvmanuals QAV500
    Av berthrsd i forum Quad
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •