Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 66

Ämne: Air Media ?

  1. #21

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Jag var ute hos Ove just vid det tillfället då han Epoxilackade golvet. Hela hans tillvaro dessa dagarna kretsade runt ett antal byggjobbare som for hit o dit. Och mitt i all denna oreda satt Ove och såg mer eller mindre uppgiven ut. Det gick inte att komma in på hans lager på ett par dagar på grund av dels lukten men även då Epoxin behövde härdas. Ove har just flyttat all sin verksamhet till en ny adress och där det behövs ett antal mantimmar innan han kan slå sig till ro och börja sköta affären. De senaste månaderna har varit hektiska för Ove och hans familj med både ombyggnad och tillbyggnad av deras boställe och jag kan förstå att det klurat till sig ibland.
    Detta är på inget sätt någon friförklaring av Ove eller hans sätt att sköta sina affärer för det har jag absolut inget att göra med men jag tycker inte att vi ska svartmåla våra handlare öppet inför hela världen. Var rädda om dem istället och skulle det krisa till sig så kontakta dem och red ut problemen. Det tjänar vi nog alla på.

    Nu tycker jag att vi stänger den här lådan.

    Kay krut

  2. #22
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej alla!
    Vad lär vi oss då av detta.
    Vissa gillar Airmedia, andra inte.
    Man får helt enkelt välja var man vill lägga sina ägg.
    Att en handlare har mycket att göra med ombyggnationer och annat, tycker jag är helt ok, men skriv på hemsidan att det kan ta ett tag att leverera pga detta. Då är det upp till kunden att välja om det är ok att vänta eller ej.

    Mvh
    Magnus
    Senast redigerat av Baua den 2013-01-25 klockan 17:08. Anledning: lepra i fingrarna
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hans777 Visa inlägg
    Hittade en trevlig liten ARF Mustang hos Air Media för 530 kr. Stod att den fanns i lager så jag förskotts bet. ( tot 566 kr) Gick ngr dag ingen modell så jag kont AM : -han höll på måla golv punkt. Frågade då när ung den kunde komma , efter helgen blev svaret men jag skulle få bet mer än vad som sagts på hemsidan ( dyr frakt).OK sade jag ! Sedan kom chocken :han ville ha 220 kr för frakten ! Då sade jag : glöm det jag vill ha tbax mina pengar. Samma dag ramlade 346 kr in på mitt konto ! Han hade dragit 220 kr fr ngt han ej gjort ! Jag har gått vidare med detta o har fått respons från andra som råkat ut för problem med Air Media !

    Seriös handlare ? Definitivt NEJ

    Hans Olof Thideman Söderhamn
    Hej Hans Olof!

    Jag får intrycket av att du känner dig lurad och det är aldrig en rolig känsla.

    Jag måste erkänna att jag inte riktigt begriper grunden till detta. Du skriver "men jag skulle få bet mer än vad som sagts på hemsidan". Jag har själv varit inne på Air Medias hemsida och under rubriken "Leveransvillkor" så är det enligt min mening tydligt angivet att minsta porto är 36 kr och att du som kund själv får stå för den faktiska fraktkostnaden om den är högre än 36 kr. Varifrån har du fått uppgiften att din frakt skulle kosta 36 kr? Har Ove lovat dig det eller finns den uppgiften angiven på något annat ställe?

    Det andra partiet i ditt inlägg som jag inte blir klok på är där du först beskriver hur du säger "OK" till en högre fraktkostnad än vad du tidigare trott för att strax därefter beskriva hur du avbeställer din order och vill ha pengarna tillbaka med hänvisning till att det är en dyr frakt. Visste du inte vad du sa OK till?

    Det tredje partiet i ditt inlägg som också gör mig förbryllad är där du beskriver att "Han hade dragit 220 kr fr ngt han ej gjort !" Jag hänvisar nu åter igen till Air Medias hemsida där det under rubriken Leveransvillkor, enligt min mening, tydligt framgår att du som kund själv får står för frakten. Denna information tillsammans med den information som Ove tidigare har givit dig där han beskriver att han för din räkning redan har betalt 220 kr till Posten gör att jag har synnerligen svårt att förstå din formulering. Då du skriver att att han dragit 220 kr för något han inte gjort så kan jag inte tolka det på annat vis än att du anser att Ove ljuger när han förklarar att han redan betalat 220 kr till Posten. Om så är fallet blir jag nyfiken på vilka belägg du har för att Ove ljuger. Har du varit i kontakt med Posten och fått verifierat från Posten att Air Media aldrig har betalat för frakten till dig?

    Du avslutar ditt inlägg med en fråga, "Seriös handlare ? som du själv tar dig friheten att bevara med ett "NEJ".

    Jag tar mig nu friheten att spekulera och min spekulation går ut på att du aldrig läste Air Medias leveransvillkor. Frågan är nu vem som lurade vem? Här tar jag mig också friheten att besvara min egen fråga: Jag tror att det var du som lurade dig själv. När jag ändå är i farten med att spekulera så kan jag lika gärna fortsätta och då kommer jag osökt in på det parti där du säger "OK" till ett högre fraktpris. Jag får en känsla av att du aldrig frågade Ove vad frakten skulle kosta dig och att du först efteråt konstaterar att det var dyrare än vad du tänkt dig.

    Mitt inlägg är på intet vis avsett att vare sig såra eller förlöjliga dig Hans Olof, snarare att försöka förmå dig att reflektera över din egen del i det inträffade.

    Mvh Olov
    Senast redigerat av hjalleo den 2013-01-25 klockan 20:53.

  4. #24

    Standard

    Får nog hålla med Hans Olof. Tittar på de Leveransvillkor Air Media har så hickar åtminstone jag till.

    Betalningspåminnelser 150 kr
    Frakt debiteras även på restorder
    Vid orders under 250 kr tillkommer hanteringskostnad på 30 kr
    Vid förskottsbetalning av varor under 1000 kronors värde debiteras en avgift på 40 kr
    Vid Fakturering tillkommer faktureringsavgift på 50 kr
    Minsta porto 36 kr

  5. #25
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Betalningspåminnelser 150 kr - tar jag aldrig ut
    Frakt debiteras även på restorder - även restordervarorna kostar ju att skicka.
    Vid orders under 250 kr tillkommer hanteringskostnad på 30 kr - tar jag aldrig ut
    Vid förskottsbetalning av varor under 1000 kronors värde debiteras en avgift på 40 kr - tar jag aldrig ut
    Vid Fakturering tillkommer faktureringsavgift på 50 kr - tar jag aldrig ut
    Minsta porto 36 kr - tar jag alltid ut

    Villkoren är bra - för det mesta är jag hygglig och belastar inte kunden. Men jag vill dock täcka de utgifter jag har - såsom frakt för 220 kr som redan är betald och inte refunderbar från Posten.

    Ser dessutom att mina kolleger runtom i landet har liknande villkor...
    Ove (AM) Nielsen

  6. #26
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Hej,Hans

    vad är det problem med detta ???

    Ove är mycket alltid trevlig och han är toppen bästa vän jag har haft lärde honom rätt så han var rätt trevlig alltid och har inte problem med Airmedia heller

    jag stöda Ove med Airmedia med 100 % max

    det räcker med här noga skapade av hans

    stänger nere tråd här tack

    MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Betalningspåminnelser 150 kr - tar jag aldrig ut
    Frakt debiteras även på restorder - även restordervarorna kostar ju att skicka.
    Vid orders under 250 kr tillkommer hanteringskostnad på 30 kr - tar jag aldrig ut
    Vid förskottsbetalning av varor under 1000 kronors värde debiteras en avgift på 40 kr - tar jag aldrig ut
    Vid Fakturering tillkommer faktureringsavgift på 50 kr - tar jag aldrig ut
    Minsta porto 36 kr - tar jag alltid ut

    Villkoren är bra - för det mesta är jag hygglig och belastar inte kunden. Men jag vill dock täcka de utgifter jag har - såsom frakt för 220 kr som redan är betald och inte refunderbar från Posten.

    Ser dessutom att mina kolleger runtom i landet har liknande villkor...
    Nu var det bara så att jag skrev vad som står på din sida under leveransvillkor. Om nu du inte tar de avgifterna då borde du nog inte skriva det på din sida. Angående att andra handlare inom RC skulle ha liknande villkor som du skriver på din sida kan jag inte hålla med om.

  8. #28

    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    55
    Jobb
    Andlig ledare på IT
    Klubb
    Tallens Topp

    Standard

    Ove Am, har jag fattade rätt? du justerade fraktkostnaden från 36kr till 220kr (ca 600%) utan att först kolla om det är ok med kunden? Inte ett mail eller telefonsamtal först?

    /S

  9. #29


    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    139
    Jobb
    Autoexperten
    Klubb
    MFK Hudik

    Standard

    Tittar man runt lite så verkar det finns ett antal inlägg om AM från missnöjda kunder. Jag tror säkert att AM har många nöjda kunder också, men det borde räcka med att en kund skriver på ett offentligt forum att han är missnöjd så skulle det omskrivna företaget ta en funderare och göra något åt det. Ta kontakt med kunden och försöka reda ut det med en vänlig inställning kanske? Det är ju trots allt kunderna företaget lever på och då borde väl man vara rädd om dessa kunder. Sen vem som har rätt eller fel spelar igentligen inte så stor roll när det handlar om dessa små pengar, företaget borde kunna ta smällen och slippa massa elaka inlägg på forum, dessa tror jag drabbar företaget mer skada än att ge kunden rätt och återbetala en frakt kostnad eller vad det kan vara.

    Bara en tanke och jag tror säkert AM kommer ihåg mina problem som jag vid det här lager har kommit över :-)
    Mvh
    Marcus

  10. #30

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Silverfisk!

    Redan i första inlägget av trådskaparen anger han följande citat: ..... "Frågade då när den kunde komma, efter helgen blev svaret men jag skulle betala mer än vad som sagts på hemsidan (dyr frakt) OK sa jag " .....

    Således var han redan kontaktad och köpet godkänt, så att AM inte informerat kunden är fel och det framgår ju också helt klart i Hans Olofs text i första inlägget. Om kunden får kalla fötter och vill hoppa av affären är väl inget att bli överraskad av. Det händer dagligen men det är ofta förenat med vissa kostnader för kunden om säljaren redan gjort vissa utlägg, som i detta fallet med köpt frakt som ej återbetalas.

    Nu hade jag tänkt sätta in ett par udda motorer igen under "gamla motorer" men den här långdragna diskussionen tar väl udden ur den idén så det får vänta.

    Nästa!

    Kay krut

  11. #31
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    De gånger jag har handlat från AM så har jag oftast valt förskotts betalning. då lägger jag ordern och får sedan ett mail med "fakturan" på vad jag egentligen ska betala (framgår att det är så det funkar när man lägger ordern).
    om jag istället väjer att betala min order innan jag har fått sagt mail så kommer förmodligen fraktkostnaden att kunna gå upp dvs betalt belopp är lägre än faktiskt faktura belopp. Jag kommer då att behöva betala mer. Fullt förståligt.
    Posten kommer ju inte att ta ut samma kostnad på att leverera ett servo ca 100g som att leverera ett flygplan.

    Det känns som att det största problemet här är att VI (kunderna) inte läser vad det faktiskt är vi går med på för avtal när vi beställer. Ja det är mycket text men det kan vara värt att läsa igenom köp och leverans villkor innan man trycker på beställ knappen på internet. det är inte som att handla i en fysisk butik och kommer aldrig att vara det heller.

    Sedan, ja visst det kunde ha stått på sidan att det kunde bli lite längre hanterings tid pga flytt, men när man får ett mail som förklarar varför så kanske man kan köpa det?

    att ta upp sådana här ärenden på ett forum på internet är FEL. det finns korrekta tillväga gångs sätt tex ta ärendet till ARN (allmänna reklamations nämnden) och låt dem driva det. i det här fallet skulle de avslå ärendet ganska fort då handlaren har följt sina villkor och de är fullt legitima. i andra fall kanske kunden får rätt.
    Det ända en sådan här tråd tjänar till är att smutskasta en handlare som EN person tycker har gjort något fel. en handlare som förmodligen inte har gjort fel i sagt ärende och därför inte heller förtjänar den negativa publiciteten som detta medför.
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

  12. #32
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Hej Marcus,
    jovisst jag minns mycket väl "vår" affär. Du köpte en bensinmotor som du monterade så löst att två ljuddämpare skakade sönder. Dessa fick du gratis ersatta av mig. Sedan tyckte du att motorn "var trög att dra runt". Då delar du motorn och tycker att du antingen ska ha en ny eller pengarna tillbaka. Sorry, men fabriksgarantin var förverkad, vilket även konsumentrådgivaren du kontaktade upplyste dig om. Så kontentan var att jag med marginal hade uppfyllt mina åtagande som handlare.
    Du kan ta Hans-Olof i hand. Ni ingår i den lilla, lilla skaran (kan räknas på ena handens fingrar), som tycker jag är en skurk. Vi gör alla så gott vi kan och jag försöker alltid fria framför att Fälla. Det är tråkigt när man inte läst på tillräckligt om vad exempelvis fabriksgarantin innebär, men det är ännu tråkigare när man sedan försöker få andra att betala för sina egna misstag.
    Ove (AM) Nielsen

  13. #33
    chrisvåss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    141
    Jobb
    Beteendevetare på arbetsförmedlingen
    Klubb
    Vmfk

    Standard

    Hoppas jag aldrig blir så gammal att prestige är det enda som räknas. Vilken skittråd för att vara ärlig. Sm i bitterhet ännu en gång på ett forum för hobby utövare. Se det positivt, de 220 sketna kronorna har vi säkerligen blåst staten på massor med gånger då vi glömt att förtulla varor. Eller då vi pustade ut efter att kört olagligt fort men saktat ner precis framför en kontroll. Ove har ingen lust att efterskänka 220 spänn på en betald frakt, skulle inte jag heller vilja. Dubbelnamn vill inte betela 220 spänn för nada, skulle inte jag heller vilja. Så glöm skiten eller kör hela racet i rätten. Ångrar att jag läste tråden men jag är nyfiken jag med.

    Kram
    Människan är det enda djur som har tråkigt.

  14. #34

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Jag håller med, säger som förut HALT för tusan!

  15. #35

    Standard

    Inte halt än.

    Du Ove du har aldrig reflekterat över hur du går till svars på detta forum och att du är ganska nedlåtande mot dom som inte är nöjda med Airmedia kanske du har så många anhängare in Skåne trakten att du kan skita i resten av landet. Att du huvudtaget har går ut och kommenterar kundärende får en att fundera lite extra. Att få en kund så missnöjd för ynka 220 måste vara rätt småsnålt från din sida finns säkert affärer där du har tjänat 220 kr extra ! Själv hade jag spanat in din nya rökpump men den får du nu inte sälja till mig utan jag letar vidare hos en säljare som är mer kundorienterad och sväljer en förlust på 220 kr för att få kunden nöjd !

    Lev. villkor varför har du avgifter som ändå inte tar ut ??

    Som handlare skjuter du bara dig själv i foten när du visar vad du tycker om oss kunder.

    AirMedia Nej tack

  16. #36
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    Man skriver med dem för att täcka alla eventualiteter. Man kanske inte tar ut en påminnelseavgift den första gången man skickar men den andra eller tredje om så behövs.


    Sedan må jag säga att jag tycker du är feg som är tvungen att skapa ett nytt användarkonto får att du ska våga svara på tråden. Så känslig är den inte. Vågar du inte stå för dina åsikter kanske du ska hålla dem för dej själv?
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

  17. #37
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    vi accptera inte att du använder falska register här ned använder av AM!
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  18. #38
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM! Visa inlägg
    Inte halt än.

    Du Ove du har aldrig reflekterat över hur du går till svars på detta forum och att du är ganska nedlåtande mot dom som inte är nöjda med Airmedia kanske du har så många anhängare in Skåne trakten att du kan skita i resten av landet. Att du huvudtaget har går ut och kommenterar kundärende får en att fundera lite extra. Att få en kund så missnöjd för ynka 220 måste vara rätt småsnålt från din sida finns säkert affärer där du har tjänat 220 kr extra ! Själv hade jag spanat in din nya rökpump men den får du nu inte sälja till mig utan jag letar vidare hos en säljare som är mer kundorienterad och sväljer en förlust på 220 kr för att få kunden nöjd !

    Lev. villkor varför har du avgifter som ändå inte tar ut ??

    Som handlare skjuter du bara dig själv i foten när du visar vad du tycker om oss kunder.

    AirMedia Nej tack
    Nu räcker det för min del med det här tramset,det som står härovan är så korkat så man funderar vart vi är på väg..
    Har man meningsskiljaktligheter med en handlare,visa lite tecken på att du har ett förstånd samt civilkurage nog ,och ta upp det direkt med den det gäller.
    Fungerar inte det,KO. Frågor på det?
    Att registrera sig anonymt(vilket det inte är egentligen,vi har IP numret) för att spy galla på någon på ett forum är så lågt man kan komma i min bok..
    Jag behåller ovanstående inlägg ett tag som ett exempel på HUR DET INTE SKA VARA,så kanske andra kan dra lärdom.
    Fler inlägg i samma stil åker direkt i sopkorgen.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  19. #39

    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    355
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Jag slutar aldrig förvånas över de som tycker att det är hobbyhandlaren som ska ta smällen och kostnaden för de egna misstagen, men det är så det är i samhället numera - folk vill inte ta ansvar för sina egna misstag utan tycker att "någon annan" ska göra det istället. Suck.

    // Fredrik W
    (med +10 år bakom disk i hobbyhandeln i bagaget.)
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  20. #40
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    ja exakt jag tror jag vet vem var den falska register noga

    MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Liknande ämnen

  1. Air media!
    Av monch i forum Allmänt och Tips
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 17:32
  2. Air Media 45 cc bensin
    Av pilotkalle i forum Bensinmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 15:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •