Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 66

Ämne: Air Media ?

  1. #1

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    2
    Jobb
    Transportlärare
    Klubb
    Mfk Albatross Norra Upplands flygklubb

    Standard Air Media ?

    Hittade en trevlig liten ARF Mustang hos Air Media för 530 kr. Stod att den fanns i lager så jag förskotts bet. ( tot 566 kr) Gick ngr dag ingen modell så jag kont AM : -han höll på måla golv punkt. Frågade då när ung den kunde komma , efter helgen blev svaret men jag skulle få bet mer än vad som sagts på hemsidan ( dyr frakt).OK sade jag ! Sedan kom chocken :han ville ha 220 kr för frakten ! Då sade jag : glöm det jag vill ha tbax mina pengar. Samma dag ramlade 346 kr in på mitt konto ! Han hade dragit 220 kr fr ngt han ej gjort ! Jag har gått vidare med detta o har fått respons från andra som råkat ut för problem med Air Media !

    Seriös handlare ? Definitivt NEJ

    Hans Olof Thideman Söderhamn

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hans - du har ju redan dragit denna fråga på Svenskt Modellflyg och dessutom fått svar och förklaring - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...1&replypage=99
    Vad mera förväntar du dig ?
    Roger

  3. #3
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Att registrera sig här för att klaga på Airmedia samtidigt som man gjort samma sak på SMF
    http://www.svensktmodellflyg.se/foru...6&replypage=99
    och fått en förklaring(som jag tycker var helt OK) är lite märkligt tycker jag..


    Edit: Ooops Roger,lessen,vi var lika snabba...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Edit: Ooops Roger,lessen,vi var lika snabba...
    Nädu Bullen - jag var allt liiite snabbare...
    Ha det
    Roger

  5. #5
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Jag har bara bra erfarenheter av Airmedia och det har alldrig varit något strul. Och har handlat flera gånger av honnom.

  6. #6
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Jag har bara bra erfarenheter av Airmedia och det har alldrig varit något strul. Och har handlat flera gånger av honnom.
    Samma här
    fredrik

  7. #7

    Standard

    Tyvärr har inte jag nån bra erfarenhet därifrån,kan väl kalla det för bristande intresse för kunden för att vara snäll
    Mvh uffe

  8. #8
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Ja Ulf, jag hittar en faktura på ETT miniservo - 161 kr totalt, varav 11 kr i brevporto - daterat den 7 december 2005. Det var väl första och sista gången du handlade av mig kan jag tro, för sju år sedan?
    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  9. #9

    Standard Air Media ?

    Tyvärr försökte jag köpa ett plan av dej men du hadde noll intresse av det, så jag köpte på annat håll, om inte du vill sälja så går det utmärkt att handla på annat håll.
    Hadde inte tänk kommentera når mer men efter ditt inlägg var jag tvungen
    Med vänlig hälsning Uffe

  10. #10

    Standard Air Media ?

    Kan även tala om att det köpte jag på hobbycity efter några email och svar från ett företag som vill sälja
    Med vänlig hälsning Uffe

  11. #11

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Airmedia !?

    Nu måste jag också få sälla mig till skaran av klagande. Jag köpte tre Fuji-fyrtaktsglödstift av Ove på Airmedia för ett par år sedan. I somras skulle jag så försöka att dra igång en gammal OS-motor men tji fick jag. Stiften gick raka spåret till he...te och det blev inget av den motorkörningen. Det visade sig att dom stiften inte tålde 12 volt! Borde kanske reklamera dom, eller?

    Från klagomuren intet nytt.

    Kay krut

  12. #12

    Standard

    Hallå, Finns det glödstift som tål 12 volt?
    Du skojar va?

  13. #13
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Glödstift tål visst 12 volt! Inte så länge kanske men ändå..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  14. #14

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Glödstift tål visst 12 volt! Inte så länge kanske men ändå..
    Nej, dom tål inte 12 Volt. Inte dom jag köpte i alla fall men det berodde inte på dåliga stift utan på att jag, av misstag stoppade in sladden i starterpluggen i stället för i glöduttaget. Normalt kör jag med ombordglöd och då händer inte detta. Inget fel på Oves stift således. Man lär av misstagen.

    Jag har handlat mycket smådelar av Ove, servon, mottagare, elektronik, motorer mm och jag har alltid blivit trevligt bemött. Det finns dock ett par handlare som jag träffat på och som kanske inte lever helt upp till ens förväntningar, vilket vi avhandlat i tidigare tråd, men det tar vi inte upp här, vare sig namn eller företag. Det är bättre att ta upp det direkt med handlaren. Blir det ingen lösning så handlar jag på annat ställe.

    Kay krut

  15. #15
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jag försökte vara rolig Kay, har gjort samma sak! resten av ditt inlägg: -Kan bara hålla med..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  16. #16

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Jag försökte vara rolig Kay, har gjort samma sak! resten av ditt inlägg: -Kan bara hålla med..
    Det förstår jag väl att det var på skoj Bokis. Jo, man har bränt en del stift under åren som gått men att slarva bort tre stycken innan det går upp ett Liljeholmens, ja där går väl gränsen.
    Jag tyckte bara att den här tråden behövde lite positiva vibbar !

    Kay krut

  17. #17

    Standard

    Det här med att räkna ut fraktkostnader beror väl också på vad man använder för system, ser att du kör magento, det borde väl finnas något sjyst extension som kan ordna detta?

  18. #18

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    2
    Jobb
    Transportlärare
    Klubb
    Mfk Albatross Norra Upplands flygklubb

    Standard

    Ja jag skulle ju kunna lägga ut hans förklaringar varför han inte kunde skicka en redan betald vara efter några dagar ( tex att han inte "hade tid pga målning av golv" punkt o jag fick stöta på igen o fråga "när" kan du tänkas skicka varan ?) Är det ett svar av en seriös handlare ?....Jag tycker inte det.
    Jag är besviken är allt jag kan säga. / Hans Olof

  19. #19
    zablars avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    107
    Jobb
    Systemutvecklare på Emric
    Klubb
    PMFK

    Standard

    Jag har handlat både lite småsaker och ett flygplan av Ove, Flygplanet hade en sprucken cockpithuv vilken Ove fixade en ny utan problem. Tog ett kort tag för han att få tag i den, men den dök upp utan problem så alla tummar upp för Ove och Airmedia.

  20. #20
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Vad är vitsen med att hota att lägga ut något på forum,älta sitt missnöje?Jag har också råkat ut för handlare av alla de slag inom allt som tagit lång tid på sig,skickat fel m.m.
    Vad jag kan se av ovanstående så skriver Ove ganska tydligt att man får betala för frakten vad det kostar och också vad som hänt här.. Du valde att hoppa av,Ove hade redan beställt frakten,so what?
    Och ja,Ove är inte heltidshandlare samt har just flyttat,att förklaringarna inte gillas av dig är just upp till dig.
    Är du sur på Ove så var det,men att fara fram på forum och föröka svartmåla ger absolut nada förrutom nån form utav hämnd som jag inte förstår mig på alls.
    Var inte så länge sen det var en liknande tråd med en som reggar sig bara för att gnälla på en handlare,den gav ca 0 den med..
    Tipset måste i slutändan vara: Gå vidare,det är ingen som tvingar dig att handla på ett visst ställe eller om du tycker att du ska ha ersättning,använd de rätta kanalerna,inte forum för att få rätt i sak.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Liknande ämnen

  1. Air media!
    Av monch i forum Allmänt och Tips
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 18:32
  2. Air Media 45 cc bensin
    Av pilotkalle i forum Bensinmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •