Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 66

Ämne: Air Media ?

  1. #41

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Re: Air Media ?

    Varför inte ta bort tråden och användaren så slipper vi mer just nu.

    Whois ip är användbart ,vidare anonym blir man inte utan en massa extra saker nuförtiden .

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Varför inte ta bort tråden och användaren så slipper vi mer just nu.

    Whois ip är användbart ,vidare anonym blir man inte utan en massa extra saker nuförtiden .

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    Jo IP är roligt I detta fallet en anonym person från Falun ska nog gå att leta vidare på det... Fegt å inte våga stå för sin sak!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #43

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Re: Air Media ?

    Hjälpte för några år sedan en kyrka som hade problem med en kille som skrev massa grovt i deras gästbok. Ett mail till honom räckte, inte ett enda inlägg efter det.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #44
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Skulle rysk diplomati vara bättre? Att tiga och hoppas att allt lägger sig. Nej. Jag har lärt mig att kritik inte ska stå oemotsagd. Vill någon torgföra våra mellanhavanden så tar jag mig rätten att gå i svaromål. En affärsuppgörelse bygger på ÖMSESIDIG respekt. Jag försöker vara kunderna till lags så att de blir nöjda med min service, bemötande och inte minst varorna.
    Jag tar också ett antal "smällar" varje år då jag byter in produkter som egentligen inte är givna garantiärenden. Jag friar framför att fälla. Så i det stora hela är jag övertygad om att de allra flesta tycker jag är ganska OK.
    Slutligen kan jag upplysa om att under de mer än tio år jag drivit AM har jag aldrig blivit anmäld till ARN eller Konsumentverket. De två försök att få rätt som Marcus och H-O gjort med konsumentrådgivaren i deras hemkommuner har inte heller lyckats.
    Ove (AM) Nielsen

  5. #45

    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    55
    Jobb
    Andlig ledare på IT
    Klubb
    Tallens Topp

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kay.krut Visa inlägg
    Silverfisk!

    Redan i första inlägget av trådskaparen anger han följande citat: ..... "Frågade då när den kunde komma, efter helgen blev svaret men jag skulle betala mer än vad som sagts på hemsidan (dyr frakt) OK sa jag " .....

    Således var han redan kontaktad och köpet godkänt, så att AM inte informerat kunden är fel och det framgår ju också helt klart i Hans Olofs text i första inlägget. Om kunden får kalla fötter och vill hoppa av affären är väl inget att bli överraskad av. Det händer dagligen men det är ofta förenat med vissa kostnader för kunden om säljaren redan gjort vissa utlägg, som i detta fallet med köpt frakt som ej återbetalas.

    Nu hade jag tänkt sätta in ett par udda motorer igen under "gamla motorer" men den här långdragna diskussionen tar väl udden ur den idén så det får vänta.

    Nästa!

    Kay krut
    Tack kay krut för ditt raljerande men det tillför ingenting!

    Nästa (som du så väl uttryckte det)...

    Ove/AM! Det jag undrar, helt med ärligt blå ögon, får jag reda på fraktkostnaden(inte bara att den blir högre) om jag beställer av dig innan det är för sent att backa ut eller ställs jag inför fullbordat faktum? That's it... Jag tycker tråd skaparen uttrycker sig lite svävande på den punkten...

    /S

  6. #46
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Självklart får du reda på fraktkostnaden. Det är som sagt ett problem med hemsidornas program. Det är omöjligt att få dem att räkna fram en exakt frakt. Därför tillämpar jag 36 kr som minimiporto. Detta beroende på att uppskattningsvis 90% av alla orders kostar just 24 - 36 kr att skicka. Beställer du - och förskottsbetalar exempelvis en modell - kostar den ju mer att skicka. Då skickar jag alltid ett mail till kunden och upplyser om vad frakten kostar. Jag frågar oftast om kunden fortfarande vill ha varan trots den högre fraktkostnaden. Kunden gör en tilläggsinbetalning och saken är ur världen.
    Jag skriver dessutom följande under hemsidans leveransvillkor:
    All försäljning sker mot postförskott om inte kontantbetalning eller förskottsbetalning överenskommits tidigare.
    Om kunden vill förskottsbetala så var vänlig att meddela detta under "Kommentar" vid beställningen.
    Jag vet att det är svårt att ta till sig all information, jag missar själv då och då information som står att läsa på företagens hemsidor. Ett företag som kan få mitt blodtryck att rusa i höjden är RyanAir. För några år sedan fick jag köpa ny - dyr - biljett då de var försenade in till Stansted. Jag skulle vidare till Irland. "Sorry mister, if you read our policy you will find that you cannot book Ryanair as connecting- or transfer flights". 1500 kr förlorade jag där.
    Ove (AM) Nielsen

  7. #47

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Vill inte lägga mig i tråden för att skapa någon diskution utan bara av rent intresse då jag själv håller på att starta upp en webshop .
    Vilket "webshop program" använder du ?

    Det jag börjat använda lägger jag in en grund fraktkostnad och sedan kan jag lägga en fast kostnad / produkt eller lägga in en vikt på produkten och sedan berättar jag vad viktökningen kostar i frakt.
    om det nu gick att förstå.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #48
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Magento.
    Jo det går att lägga in portoberäkning efter vikt, volym eller fast porto. Men det blir ännu mera fel om man låter en automatik räkna ut portot. Ta exemplet att du beställer fem paket med roderhorn. Det skulle bli 12 kr i porto gånger fem = 60 kr!

    För att få "specialavtal" med Posten måste man skicka paket för minimum 100.000 kr om året. Jag når inte upp till den nivån riktigt. Med ett specialavtal kan man ha en enhetsfrakt på exempelvis 50 kr.

    Ett tips angående webbhandel. Det är ingen bra idé att starta en verksamhet inom RC-hobbyn. Helt ärligt är förtjänsten för låg. Skulle jag räkna ut en timlön på AM, så skulle jag kunna lägga av direkt. Vi är oerhört hårt konkurrensutsatta. När man talar om priser jämför man alltid med "kinapriser", vilket ju är fullständigt fel. En månadslön i Kina är 1500 till 3000 kr. Man kan ju faktiskt säga att en kines tjänar en tiondel av vad vi gör här i Europa. Skulle man transformera kinapriserna till våra förhållanden skulle varorna kosta tio gånger så mycket. Men det fungerar ju inte så tyvärr. Tar man andra branscher så är det legio att tredubbla priserna på kläder, etc man importerar.

    Jag kan ju ta ett exempel på hur det ser ut i hobbybranchen. Jag importerar 95% av AM's varor från Asien. Genom att hitta bra leverantörer och framför allt - göra stora orders (+2000 USD) åt gången kan jag få kanske 20% rabatt jämfört med om du handlar samma vara som privatperson. Allt väl så långt. De 20% skulle kunna utgöra min vinst - som jag ska betala lokalhyra, uppvärmning, telefon, data, tanka bilen, etc för. Nu händer det att Du beställer en order för 300 USD och får en faktura på 30 USD och slipper i 80% av fallen att betala moms vid införsel till Sverige. Då har jag redan där betalt 5 procent mer än dig för varan - för jag får alltid betala både moms och hanteringskostnader till speditören. Så en dollar blir 10 kr för mig innan jag har produkten i min hand. Ska man då räkna ut en vinst måste man i princip dubbla inköpspriset för att få en liten marginal att leva på. Det är ofta omöjligt. Ska du konkurrera med kinesen måste man ta kinapriset plus moms - och då klagar ändå folk på de svinaktigt dyra svenska handlarna...
    Ove (AM) Nielsen

  9. #49

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Silverfisk !

    Ledsen om du kände dej påhoppad. Jag försökte absolut inte raljera som du så fint beskrev mitt inlägg. Jag relaterade bara till trådskrivarens första inlägg eftersom du undrade om du fattat rätt eller att Ove inte kontaktat kunden. Det framgår av första inlägget vilket jag hänvisade till. Om det sedan tillför något extra, ja det kan man fråga sig efter så många inlägg i den här debatten ! Och ja, jag skrev "nästa" för det lär väl bli en lång tråd av det här.

    Vänligen,

    Kay krut
    Senast redigerat av kay.krut den 2013-01-28 klockan 12:04.

  10. #50

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ett tips angående webbhandel. Det är ingen bra idé att starta en verksamhet inom RC-hobbyn.
    För min del handlar det inte om nån rcshop utan ett sidospår i sambons företag , räknar dock inte med några stora vinster
    dock är det inte heller tanken utan bara grejen att kunna erbjuda lite mer än det hon gör idag.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #51
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Lycka till!
    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  12. #52

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Nu tycker jag att vi ska vara snälla med varandra.... Det här var ingen roligt tråd att läsa!
    Då är det bättre att tala med varandra,red ut problemen och var vänner.vi är endå bara människor,och en liten skara i vårt underbara land som pysslar med denna hobby.Alla kan vi ju tyvärr göra fel ibland....
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    82
    Jobb
    skola
    Klubb
    skanör

    Standard

    Spelar ingen roll med ip numret det kan en fyra åring byta hur lätt som helst! Det är ju så man laddar ner olagligt utan risk osv...

  14. #54

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Klart det går att gömma sig men inget som Svensson gör.

    Hur många svenskar laddar ner riskfritt?

    Varför ens börja diskutera Hur man gömmer sig på nätet?
    sen handlar det inte om att man byter ip, utan att man tunnlar igenom en annan.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #55

    Standard

    Tittar på Allabolag under AirMedia och ser att du är duktig på det mesta. Under VERKSAMHET / ÄNDAMÅL står följande:

    ”VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
    Reklamverksamhet, handel med flygtillbehör och au- utrustning. arrangör av publika tillställningar, försäljning av livsmedel, konsult inom media- och datorbranschen samt marknadsföring.”

    Med dom kunskaperna borde du enkelt lösa frågan om fraktpriser tycker man.

  16. #56
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rcnisse Visa inlägg
    Tittar på Allabolag under AirMedia och ser att du är duktig på det mesta. Under VERKSAMHET / ÄNDAMÅL står följande:

    ”VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
    Reklamverksamhet, handel med flygtillbehör och au- utrustning. arrangör av publika tillställningar, försäljning av livsmedel, konsult inom media- och datorbranschen samt marknadsföring.”

    Med dom kunskaperna borde du enkelt lösa frågan om fraktpriser tycker man.
    Och vad vill du med det här? Fraktpriser är något man får från speditören efter storlek och vikt,olika för i stort sett allt.
    Enl. sin sida så tar Ove betalt vad posten tar,tydligen svårsmält för en del..
    Resten du skriver kan jag bara hålla med om ,trafikflygare,tidigare konstflygare,simulatorinstruktör 737 ,ljudtekniker sveriges radio,samt Air Medias verksamhet.

    Men ändå i mitt tycke ett totalt onödigt inlägg i spydig ton som ger ungefär ingenting..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  17. #57
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    Kan vi inte bara ta och låsa den här tråden nu. Börjar bli lite tjatigt med allt ha kande fram och tillbaka.
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

  18. #58

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Håller med släck tråden.
    Kommer bara mer och mer korkade onödiga inlägg
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Och vad vill du med det här? Fraktpriser är något man får från speditören efter storlek och vikt,olika för i stort sett allt.
    Enl. sin sida så tar Ove betalt vad posten tar,tydligen svårsmält för en del..
    Resten du skriver kan jag bara hålla med om ,trafikflygare,tidigare konstflygare,simulatorinstruktör 737 ,ljudtekniker sveriges radio,samt Air Medias verksamhet.

    Men ändå i mitt tycke ett totalt onödigt inlägg i spydig ton som ger ungefär ingenting..
    Precis så är det. Du har fattat det alldeles riktigt för en gångs skull. Ett helt meningslöst inlägg ungefär som jag tycker dina inlägg brukar vara.

  20. #60

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Smile

    Pröva den här Jantelagen istället!

    1. Du skall tro att du är något.
    2. Du skall tro att du är lika god som alla andra, och
    att alla andra är lika goda som du!
    3. Du skall tro att du är lika klok som andra-ibland klokare!
    4. Du skall veta, att du är lika bra som andra.
    Om du vet att du gör ditt bästa,
    kan du uppskatta dem som som är bättre!
    5. Ibland vet du mer än andra.
    6. Du är inte förmer än andra.
    Men du är enastående-som alla andra!
    7. Du duger till mycket!
    8. Skratta åt dig själv och din värld! - Det gör dig fri!
    9. Du skall tro att många bryr sig om dig.
    10. Du skall tro att du kan lära andra en hel del
    - Och lära av dem!

    Av vilken anledning?
    - För att du är någon, en som behövs!

Liknande ämnen

  1. Air media!
    Av monch i forum Allmänt och Tips
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 18:32
  2. Air Media 45 cc bensin
    Av pilotkalle i forum Bensinmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •