Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Gaui crane III + WKM?

  1. #1

    Standard Gaui crane III + WKM?

    Jag har monterat en Gaui crane III gimbal på min hexa men får inte gimbalen att fungera ihop med wkm. Jag har kopplat in den till wookong assistenten på min pc.

    Kan ändra ändlägen på gimbalen samt tilta den manuellt via x3. Men den vill inte vagga fram och tillbaka när jag lyfter hexan, då är båda servonen som låsta.

    Varför vaggar inte min gimbal?

    MVH Defuncta

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Du har satt gimbal switch på On ? och satt några värde ( inte 0 ) på gain på automatic gain control
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Du har satt gimbal switch på On ? och satt några värde ( inte 0 ) på gain på automatic gain control
    Jag har satt den på on, men inte ändrat någon gain är 0 default? Hehe

  4. #4
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Vet inte om 0 är default men skulle vara intressant se en bild på dina inställningar
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Vet inte om 0 är default men skulle vara intressant se en bild på dina inställningar
    gainen ligger på 20

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Namnlös.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	143,7 KB 
Id:	36270
    Det jag tycker är konstigt är att den rör på sig när jag ändrar ändlägena så den måste ju fungera...

    Nu fick ja den att fungera :P, tror att jag hade så låg gain inst från början... Tack!

  6. #6
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Du har 0 i gain på pitch öka den till 40 och samma på roll och prova vad som händer , du har satt servokablarna i rätt uttag på WKM F1 roll och F2 pitch ? , prova även att ändra output frequency

    Och du har sparat inställningarna i wkm genom att trycka på pennan write ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Du har 0 i gain på pitch öka den till 40 och samma på roll och prova vad som händer , du har satt servokablarna i rätt uttag på WKM F1 roll och F2 pitch ? , prova även att ändra output frequency

    Och du har sparat inställningarna i wkm genom att trycka på pennan write ?

    Nu funkar det, tack! ändrade output frequency till 400hz och höjde roll å pitch gainen till 50

  8. #8
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Va bra ! Hurra lika kul när det funkar är det tråkigt när det inte funkar , men problem är till för att lösas var det nån som sa
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #9

    Standard

    Nu är det bara en sak jag stör mig på, varför utnyttjar inte wkm hela servons slaglängd? Jag har justerat den så att när kameran är precis rakt fram så är servot vid sitt ändläge så att jag ska ha möjligheten att tilta kameran framåt så mycket som bara går. Men när jag startar upp systemet så tiltar den automatiskt lite neråt, så varför tar den inte vara på hela slaglängden om ni förstår hur jag menar.

  10. #10
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Det är ett fenomen som om du läser på lite forum tyvärr WKM och Nazan har , begränsningen på tilt , du kan inte ha den i ändläget upp som du beskriver då kompenserar den inte om du lutar coptern framåt , har själv exprimenterat med det där och jag har lite upp och resten ner , har ett poteniometer hackat servo till tilt på min nya gimbal och det verkar funka , tyvärr kan jag inte testa den då jag väntar på ett nytt rollservo som var trasigt
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Det är ett fenomen som om du läser på lite forum tyvärr WKM och Nazan har , begränsningen på tilt , du kan inte ha den i ändläget upp som du beskriver då kompenserar den inte om du lutar coptern framåt , har själv exprimenterat med det där och jag har lite upp och resten ner , har ett poteniometer hackat servo till tilt på min nya gimbal och det verkar funka , tyvärr kan jag inte testa den då jag väntar på ett nytt rollservo som var trasigt
    Okay lite tråkigt, hoppas detta fixas i någon firmware...

  12. #12
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    De har fått en hel del kritik för detta så vi kan ju hoppas
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #13

    Standard

    Nu har jag fått automatiska tilten att fungera bra, men den manuella är hel knäpp.. På min andra gimbal med naza funkar den klockrent. Men craneIII med wkm funkar de inte alls bra, när jag vrider på tillt knoben så tiltas den framåt bara några cm då har jag bara kommit några mm på knoben. Sen stannar den bara där när jag kan vrida knoben mycket längre. Ska man konfiguera ändlägena på nått sätt?

Liknande ämnen

  1. Gaui 540H (hexacopter)?
    Av Ålänning i forum Hexa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 19:25
  2. Hjälp...problem med gaui.
    Av pioon i forum Quad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 19:56
  3. Gaui 330xs, 500x, VC450
    Av cyberpete i forum Quad
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 21:09
  4. Gaui 330xs & gp hd fpv
    Av dubba i forum Quad
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •