Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gå upp i storlek

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard Gå upp i storlek

    Hej

    När jag har övat hovring, sidflygning mm med min Nine Eagle Solo Pro 228, kan jag då "gå upp" i storlek, jag förmodar att det beror på hur pass "redo" jag känner mig?

    PS: Jag är medlem i nybörjargruppen på RCFF, hur funkar den och får man svar där också, jag har ställt samma fråga i den som här.
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag är inte speciellt duktig på att flyga helikopter.(om det nu är helikoper du menar, för en Solo pro 228 är väl ingen helikopter i normal bemärkelse egentligen) När jag började kunde jag ingenting, hade provat lite kompisars och det gick "sådär" minst sagt. Men jag ville prova på riktigt så köpte en Logo 600 V-bar med det ballaste som fanns/finns. Det var nästan som att fuska! Den beter sig exakt som i simulatorn och det tog inte många dagar innan jag rollade 3 rollar på raken, loopings, flip och flyga upp och ner.

    Stort flyger så himla mycket bättre, men störtar man så är det betydligt dyrare och inte minst farligt. Men så extremt mycket enklare än allt smårappel.

    Du kommer förmodligen inte gå och köpa prylar för 30000kr(få nybörjare gör detta), men svaret på frågan är att köp så stort du har råd med för det flyger bättre!
    Superhero

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Träna på dessa manövrer till du känner dig säker:
    http://www.rcheli.se/phpBB220/viewto...=asc&highlight=
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #4

    Standard

    Du kan uppgradera när du vill, typ som jag gjort, köpte en större heli som man ville ha, byggde den, ställde in den och gjorde den flygklar, sen flyger man när man känner sig så pass säker att man kan starta + hovra runt lite + landa (åtminstone) klanderfritt i simulator tex. En större heli går däremot sönder om landar dåligt och sen måste det köpas nya delar, repareras och så kanske det inte blir helt bra i fall nån del du inte bytt är lite sned osv... En helt annan nivå. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Liknande ämnen

  1. Vad är 25 och 40 storlek
    Av Rulle i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 11:18
  2. storlek på roderytor
    Av senmathal i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 07:41
  3. Motor storlek
    Av js_ i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 21:12
  4. Storlek pilotfigur
    Av Ompa i forum Bensinmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 22:20
  5. Tryckbehållarens storlek
    Av Wulfman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 21:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •