Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Snabb svensk leverantör....

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Du är säker på att det inte bara är den automatiska förhandsbokningen du fått, dvs att den packats och "etiketterats"
    (Ok, snabbt ändå)
    Yes - jag är 100 % säker för den låg i brevlådan idag...
    Roger

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pezon_ Visa inlägg
    Hej!

    Kan bara hålla med, Autopartner & RcFlight är grymt snabba med sina leveranser. Fick paketen från båda inom 24 timmar!
    Om man dessutom räknar in att det är fraktfritt på order över 500:- på Autopartner blir det svårt att motstå att beställa mer från dom. Hoppas bara dom breddar sitt sortiment ytterligare (Hint: HXT900) så man slipper leta efter andra leverantörer.

    Har beställt några paket från England och trots att dom är i kuvert-storlek så tar det minst en vecka innan dom hittar fram till min brevlåda och frakten hamnar på £2-10 även för smågrejer.

    Mvh
    Fredrik
    Är inte Autopartner "agent" för PowerHD (motorer & Servon)? Kanske blir lite fel då att även sälja HXT servon.
    Men jag håller med, vill man ha billiga 5 - 9 gram servon så är HXT mycket bättre än PowerHD.
    Har kört med HXT500 på höjd & sida (Hitec på skeven) på mina inomhusplan och varit nöjd. Jag brukar beställa en årsförbrukning HXT servon och GWS 8043 proppar från HK.

  3. #23
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frznlogic Visa inlägg
    Hehe, fick liknande service av Conrad.se för ett tag sedan....
    Tyvärr inte samma erfarenhet av Conrad.se. Beställde en Multiplex Funjet där för 3-4 år sen, då de hade extrapris på den. Frakten gick på nån hundring har jag för mig. Efter 3-4 dar mailade jag o undrade om de skickat. Fick till svar att de inte har ngt lager i Sverige, allt skeppas från Tyskland. Tog 7-8 arbetsdagar för att få hem paketet. Men de kanske skärpt upp sig nu, det va ju som sagt några år sen..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #24

    Standard

    Jag får väl också ge en eloge till rcflight. Dom får iväg grejorna nästan innan man beställt dom. Nu senast hade jag grejorna i handen ett dygn och två timmar efter jag beställt dom och då tog det 20 minuter att åka in till hämtningsstället också.
    Bra jobbat!

  5. #25


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Får också ställa mig upp och hylla just RC-Flight.
    Skickade en lite allmänt hållen produktfråga till 5 kända handlare tidigare i vintras.
    Var på jakt efter nät.agg mm och var lite rådvill. (Fick många bra svar i tråd här men inget som triggade köpknappen).
    RC F svarade omg med bra råd och "säljande" argument.
    Nästa handlare svarade efter nästan 2 v att man kollar och återkommer. Övriga sket i det.(???).
    Gissa var mina sekiner hamnade :-) RC Flight är alltid förstahandsvalet.
    Förutom bra service och priser har de en bra sida där det framgår vad det är man köper.
    Avskyr sidor med små bilder, obefintlig dokumentation mm. Jag vill beställa rätt fr början och slippa returer och felköp.

    // Mats W

  6. #26
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Jaha du Flygsmurfen och Roger! Det är fredag em och jag mår väl. Håller på att passa in nya proteser på min stora Spit. Kan ni tänka Er att jag funderade på att handla några saker från Rc.Flight. Hann inte tänka färdigt förrens det skramlade i brevlådan med grejer från Rc-Flight. Precis det jag ville ha. Slå det om ni kan.
    Hepp-

  7. #27

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Det finns utlandsleverantörer som är snabba också när det gäller.
    För nåt år sen beställde jag prylar från Kina (var annars?), har tyvärr glömt från vilken säljare.
    Jag lade beställningen en söndagskväll, och på onsdagen knackade en FedEx-budbärare på dörren och ville leverera!
    Tre dagar från Kina! DET kallar jag snabbt............
    Retroholic!

  8. #28
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    ja Thomas, den oplevelse havde jeg også.
    Jeg handlet her http://www.pw-rc.com. Jeg skrev mail og spurgte om nogle ting om fredagen og bestilte da. Om onsdagen etter lå der en pakke og ventet på mig ved den lokale handler.

  9. #29

    Standard

    Beställde från en svensk firma och glömde bort saken och ett år efter fick jag prylarna så den firman var snabbare än minnet.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  10. #30

    Standard

    Beställde ett iFlight cc3d av Autopartner i måndags och kom i lådan igår tisdag. Snabbt som attan. Nu återstår bara resten, montera i hexan och programera den. Måste leta lite på tuben om hur man gör.

  11. #31

    Standard

    Autopartner har varit bra för min del. Snabba leveranser och svar på mail! Har dock inte behövt testa dem med någon reklamation eller dylikt. Fast det är kanske inte så vanligt i RC världen eftersom man sliter ut prylarna om man flyger/kör m.m.

  12. #32

    Standard

    All denna snabbhet får mig att tänka på Ronny Eriksson som berättade om Kirunagrabbarna som skröt över vem som hade snabbasta farsan. Vann gjorde han vars farsa slutade kl fem på LKAB och var hemma kvart i.

    /Mats

Liknande ämnen

  1. t-rex 450 snabb HJÄLP??
    Av Hartin i forum Helikopter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 18:48
  2. Leverantör i sverige...
    Av tex i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 20:18
  3. Snabb leverans
    Av kay.krut i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 21:12
  4. Snabb leverans
    Av Steffe i forum Allmänt och Tips
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:56
  5. Ett snabb-bygge, en kobra
    Av Zekee i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 17:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •