Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Mikroturbin + EDF Event i Ljungby 24-25/8

  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard Mikroturbin + EDF Event i Ljungby 24-25/8




    Den 24-25 Augusti 2013 arrangerar Växjö RC Klubb Mikroturbin + EDF Event för andra gången. Vi hoppas en träff på detta tema kan samla både piloter och åskådare för inspiration. Tanken är att köra fri flygning hela helgen. På en träff som denna är det ju "lunchprogram" hela tiden!

    Träffen riktar sig till och välkomnar dig med turbinmodeller och dig som flyger EDF oavsett storlek.


    Vi förfogar över 200x40m gräsbana av god kvalitet med bra inflygning från båda hållen. Som referens är det inga konstigheter att flyga en vanlig Harpoon med 7kg motor på fältet. Möjlighet att montera upp katapult finns.

    Vi har framdragen el så att det räcker till alla (3fas 16A)
    Mat, dryck och tilltugg kommer finns på plats till försäljning.

    Det finns möjlighet att både campa och ställa upp husvagn mot en symbolisk summa, vi lovar dock bara el och vatten under meetingets två huvuddagar lö/sö. Ni är dock välkomna att anlända tidigare om ni önskar. Jetpiloter skall ha med sig egen brandsläckare. Pilotavgift 100:- När du betalar pilotavgiften intygar du samtidigt att du har en gällande försäkring.

    Välkomna!!

    GPS-koordinaterna till fältet:
    Latitud: 56°48'21.79"N Longitud: 13°54'36.18"O

    Google Earth Bookmark kan du hämta
    http://www.vaxjorc.se/images/stories/omvrc/Ljungby.kmz

    Flygfoto över fältet:




    kontakt: styrelsen@vaxjorc.se


    Aktuellt Väder på flygfältet.

    Superhero

  2. #2

    Standard



    Hade kanontrevligt förra gången så jag kommer gärna om det passar in i schemat!

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fege Visa inlägg


    Hade kanontrevligt förra gången så jag kommer gärna om det passar in i schemat!
    Tittar upp till er också om inget kommer i vägen! Till i år kommer vi ha rustat fältet med ett permanent skärmtak ca 10x6m så det kommer finnas plats för många maskiner :-)

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu är upprustningen av fältet igång för i år. Klubben tackar alla besökare genom att återinvestera i princip alla pengar från de träffar vi har i flygfältet. I år bygger vi ett 100m² stort skärm tak för att ersätta de gamla tältet vi haft tidigare år. Nu blir det en permanent lösning som höjer standarden rejält. Större yta, fasta ladduttag och mycket bänkyta under tak. Med en stor egen insats, sponsorer och en del tjatande så fixar vi både material, bygglov och själva bygget mycket billigare än man kan tro. Vårat mål är att taket skall vara klart inför Pylontävlingen som hålls på Urban-dagen, dvs helgen vecka 21.


    Idag är plintarna nedgrävda och invågade.









    Superhero

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Idag vart det ett gott arbetspass på fältet. Blod, svett och dårar... Banan är vältad och takbygget är klart, eller iaf stommen. Plasttaket och stuprännor kommer vi montera någon av kommande kvällar. Sen är det bara finlir med lite belysning och uttag för laddstationer. Mycket mätande och syftande gav ett helt okej resultat.












    Superhero

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu jäklar har vi byggt tak klart och det blev toppenbra. Vad passar inte bättre än att inviga det med en liten pylontävling så här på tidiga sommaren?! Laddning kiosk/restaurang och tävlingsledning har nu flott vindskydd och skydd mot ev regn.

    I morgon kör vi F3D, titta gärna förbi om ni har lust!

    Ironiskt nog hette motorerna "Jett" har dock ett t för lite i min motor för att få vara med ;-)











    Senast redigerat av henke2 den 2013-05-25 klockan 20:20.
    Superhero

  7. #7
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Det blev ju jättebra,samt att tävlingarna avlöpte på ett häftigt sätt.
    Vi ses om inte annat till El- EDF-mikro-träffen.
    Mogge (startern)

  8. #8
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Bumpar denna tråden då det närmar sig här också Fler och fler börjar köra EDF så det finns förutsättningar för en välbesökt träff med stort utbyte. Hoppas bara på bra väder!
    Superhero

  9. #9

    Standard

    Brände motorn i min vampire när jag var i ripa hoppas att jag hinner fixa en ny :/

  10. #10
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Brände motorn i min vampire när jag var i ripa hoppas att jag hinner fixa en ny :/
    Jaså, men på en månad skall det väl gå att skaka fram
    Superhero

  11. #11

    Standard

    Tveksamt med tanke på att jag ska beställa ''lite'' grejer imorgon och kommer förmodligen inte ha pengar till en motor innan slutet av nästa månad Får se om jag kan fixa lite extra pengar till en motor :P tyvärr så får jag nog köpa nya ackar och esc med den nya motorn så blir snabbt mycket pengar.

    Kommer nog ändå upp bara för att kolla på baiojets och andra snabba flyg.

  12. #12
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Tveksamt med tanke på att jag ska beställa ''lite'' grejer imorgon och kommer förmodligen inte ha pengar till en motor innan slutet av nästa månad Får se om jag kan fixa lite extra pengar till en motor :P tyvärr så får jag nog köpa nya ackar och esc med den nya motorn så blir snabbt mycket pengar.

    Kommer nog ändå upp bara för att kolla på baiojets och andra snabba flyg.
    Klart du skall komma upp ändå :-) Ev kan jag dra en repa med Swisten innan den går iväg till Tyskland!

    Tar man en utflykt som denna så lär man sig garanterat nya saker och det är värt mycket bara det! Vi siktar på att även i år köra vad vi skall kalla skolflyg på våra skumvåfflor. Dvs testa på riktiga jetflyg på helt underbara flygmaskiner! Alla som kan flyga är välkomna att prova! En personlig tjänst från Henke och Amir
    Senast redigerat av henke2 den 2013-07-25 klockan 08:31.
    Superhero

  13. #13
    Mosets avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    259
    Jobb
    Prod tekniker
    Klubb
    Växjö/Ljungby Rc klubb

    Standard

    Nu börjar det närma sig!! man kanske skulle prova på skumvåfa

  14. #14
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Moset Visa inlägg
    Nu börjar det närma sig!! man kanske skulle prova på skumvåfa
    Med mångbladig fläkt blir det rätt kul även med eldrift, om man inte vill gå all in

    Tänkte pussla ihop en Sea Vixen för 70mm fläkt om jag hinner. Då med Mångbladig fläkt och en "riktig" Mega 16/15/3 motor.
    Superhero

  15. #15

    Standard

    Jag har en extra 70mm change sun 10 blade fläkt om du behöver.
    Senast redigerat av neu den 2013-08-19 klockan 00:20.

  16. #16

    Standard

    Nu börjar det närma sig och vi ser ut att ha vädret med oss!

    Jag siktar på lördagen men tyvärr blir det nog ingen turbin denna gång. Ställen kommer inte hålla för gräsfältet och nya hinner jag inte få levererade/installerade. Det får bli J-28:a EDF:en. Kanske åker ett påbörjat turbinprojekt med också så man kan få litet tips och idéer till det också.

  17. #17

    Standard

    Krockar med F5B tävling i Danmark som jag ska besöka så blir inget för mig i år.

  18. #18
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fege Visa inlägg
    Nu börjar det närma sig och vi ser ut att ha vädret med oss!

    Jag siktar på lördagen men tyvärr blir det nog ingen turbin denna gång. Ställen kommer inte hålla för gräsfältet och nya hinner jag inte få levererade/installerade. Det får bli J-28:a EDF:en. Kanske åker ett påbörjat turbinprojekt med också så man kan få litet tips och idéer till det också.
    Väder är alltid lurigt, men som det såg ut nu så är det ju helt okej och vinden i banan med landning från långa hållet

    Jag kan även stolt meddela att Ingela kommer hjälpa oss med kiosken även denna helg!
    Superhero

  19. #19

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    20
    Klubb
    Acroflyers MFK

    Standard

    Hur är det med husvagn. Måste man boka plats eller är det bara att dyka upp? & el till vagnen är inga problem?

  20. #20
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pirre Visa inlägg
    Hur är det med husvagn. Måste man boka plats eller är det bara att dyka upp? & el till vagnen är inga problem?
    Jag sätter upp små "RC" skyltar som guidar den sista biten. När man väl är framme vid fältet så visar "PILOT" vart piloter parkerar, campare svänger in ca 50meter tidigare vid "galgen" och kör längs med banan (givetvis får man titta så det inte flygs samtidigt). Ström kommer finnas ute från fredag eftermiddag. Tag med egen skarvkabel och förgreningar.

    Besökare parkerar på gräset och grusparkeringen vid klubbstugan används av funktionärer för i/urlastning.

    Superhero

Liknande ämnen

  1. Taft Hobby Viperjet EPO, 90mm EDF/Mikroturbin
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2014-02-12, 12:27
  2. Mikroturbin + EDF Event i Ljungby 24-26/8 2012
    Av henke2 i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 12:32
  3. Intressekoll: Mikroturbin + EDF Event
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 16:50
  4. FlightPower electric event 08
    Av Joacim i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 08:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •