Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 77 av 77

Ämne: Elefantastiskt 3-4/8

  1. #61
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Blåsig dag men mycket folk om jag får uppskatta utan att veta. Mycket flygande också och inga krasher. Klart godkänd dag, strax blir det get togeather på Harrys och nya tag i morgon :-)

    Superhero

  2. #62


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Tack från FMFK för en kul dag ändå.. Synd på blåsten, men det gick ju utmärkt ändå att flyga

  3. #63

    Standard

    Tack för en riktigt trevlig och intressant dag!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  4. #64
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Just hemkommen från Harrys, riktigt rolig kväll med polarna! Fullt ös och massa bus Ny dag i morgon, fullt ös då med!! natti
    Superhero

  5. #65
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    20 grader soligt med molntussar och nästan helt vindstilla idag! Gött
    Superhero

  6. #66

    Standard

    Det är för skönt sommarväder för att köra bil på sista semesterdagen Ha en supertrevlig dag så ses vi kanske vid ett annat tillfälle.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #67
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Slut för i år! Ett stort tack till Ingela, Christer(x2), Lennart och Ola som hjälpte till under träffen! Stort tack även till alla besökare och övriga klubbmedlemmar som besökte träffen.

    Vi fick en rätt ball avslutning med flygshow av en riktig Spitfire som anflög Ljunglanda och drog lite manövrer! Riktigt läckert om än inte elmotor!













    Superhero

  8. #68

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Två riktigt trevliga flygdagar söndagen hade bästa vädret , inte så varmt och lite lugnare med blåsten..

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

  9. #69
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Måste även tacka Amir som ställde upp med 4-hjuling för FPV-transporten samt våran Sponsor Brandt i Lagan som lånade ut en flak helt utan kostnad, snacka med Brandt om ni skall köpa släpvagn han har bra priser och är poppis även en bra bit här i från!



    http://www.brandtilagan.com
    Superhero

  10. #70
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har aldrig varit på en ren el-träff tidigare och det var riktigt trevligt, inte en massa oväsen och till trots ändå en massa Power. Skoj att se att det finns så mycket el-drivet, allt går tydligen att elektrifiera.

    Min Mig 29 fick flyga några gånger, positivt överraskad, sbach eflight blev en positiv överraskning i vinden - den kvaddade på söndagen i vindstilla vind.

    Jag tog mitt person bästa denna helgen i FPV, 1.28 km, nu är det dags för nästa steg 5 km.

    Mina flygningar började efter nattflyget klockan 7 på morgonen, så ni skall skylla på mig att ni har påsar under ögonen He He.

    Vi var 2 som flög FPV, både med MK och med vinge, kul med nytt område att flyga över.

    En mycket nöjd besökare.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #71
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Har aldrig varit på en ren el-träff tidigare och det var riktigt trevligt, inte en massa oväsen och till trots ändå en massa Power. Skoj att se att det finns så mycket el-drivet, allt går tydligen att elektrifiera.

    Min Mig 29 fick flyga några gånger, positivt överraskad, sbach eflight blev en positiv överraskning i vinden - den kvaddade på söndagen i vindstilla vind.

    Jag tog mitt person bästa denna helgen i FPV, 1.28 km, nu är det dags för nästa steg 5 km.

    Mina flygningar började efter nattflyget klockan 7 på morgonen, så ni skall skylla på mig att ni har påsar under ögonen He He.

    Vi var 2 som flög FPV, både med MK och med vinge, kul med nytt område att flyga över.

    En mycket nöjd besökare.
    Ken
    Kul att du tittade förbi, hoppas det blir fler gånger Skall skaffa mig en FPV-maskin också, dock verkar det inte helt självklart vilka prylar man skall använda hehe.
    Superhero

  12. #72

    Standard

    Tack för en trevlig träff!
    Har lärt mig att immersions kontakter på ezuhf är skit (ska limmas) och att man nästan måste ha rth när man flyger med 5,8Ghz.

  13. #73
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    En kort truddelutt från Ljungby.

    Redigerad under fikapausen.
    http://youtu.be/m6zh90_8hMg

    Dock inget ljud, så det är inget fel på era högtalare.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #74
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Avslutar även mitt Yak-byggande med en liten flygrapport. Jag monterade ju i Mega F3A motorn då jag inte fick tag i reservdelar till träffen. En kompis tog med en C50 13XL, men då satt redan Megan på plats. Bytte till min 24x12 igen och då når jag ca 60A i topp på 8S 3300mAh. Reglaget programeras via sändaren, man ställer timeing, antal poler och lite sådant och vips funkar även varvtalsavläsningen via Telemetrin.

    Mega har haft problem med sina växellådor och de skramlar en del, dem är inte glapp eller så, bara låter märkligt. Just i min Yak55 blev det en trevlig överraskning när skramlet låter väldigt likt en riktig Yak55 när man flyger. Fråga mig inte varför, men så blev det! Jag fick säkert frågan av 10 olika personer om det var ljudmodul i flygplanet.

    Jag flög ledigt 8 minuter på strax över 2000mAh hela helgen och kraften är fortfarande riktigt bra. Hänger i propellern på 30A. Inga värmeproblem heller för den delen. Så det lutar år att Mega-motorn får sitta kvar i nosen och C50 får väl något nytt hem när andan faller på.

    Flygplanet rollar fortare äm vad mina gamla 3D plan gjorde och det är på gott och ont. Skall nog dra ner utslagen mekaniskt för att få bättre centrering. Ev åker ett gyro in också, det borde alla ha i allt, blir så himla mycket bättre!

    Tackar Douglas för bilderna!














    Superhero

  15. #75
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    En kort truddelutt från Ljungby.

    Redigerad under fikapausen.
    http://youtu.be/m6zh90_8hMg

    Dock inget ljud, så det är inget fel på era högtalare.
    Ken
    Lite justering behövdes och den har nu legat till sig, så nu lämnar jag denna som den är.
    http://youtu.be/x0JvN90-18w

    Vi ses nästa gång
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #76
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Lite justering behövdes och den har nu legat till sig, så nu lämnar jag denna som den är.
    http://youtu.be/x0JvN90-18w

    Vi ses nästa gång
    Ken

    Tack för filmen Provade FPV igår med en stor X8 vinge, måste köpa prylar snart märker jag.
    Superhero

  17. #77
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Tack för filmen Provade FPV igår med en stor X8 vinge, måste köpa prylar snart märker jag.
    X8, den har jag funderat på, hur var den att flyga? Kanske ägaren kan berätta lite.

    Själv skall jag sätta FPV i min halvskala FOX(segelplan) i vinter, då kan det inte bli mer äkta om man inte hoppar i själv.

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Liknande ämnen

  1. Falcon 120 EDF inför elefantastiskt.
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-01, 22:28
  2. Elefantastiskt 2012 28-29/7
    Av henke2 i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 16:51
  3. Elefantastiskt 2011-07-30/31
    Av henke2 i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 11:21
  4. Elefantastiskt 2006
    Av janne_a i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 23:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •